Soft shell eller?

Perwestberg

Ny medlem
Soft shell eller?
Jag famlar lite för att hitta vad jag skall ha för ytterlager vid topptur på våren. Svettas ganska bra så jag vill ha bra "andning" och möjlighet till mycket ventilation samtidigt som kläderna skall tåla snö/regn. Har kollat på Norröna Lofoten (pro shell) eller Lyngen (soft shell) men även Houdini och Arcetryx. Är det någon som har tips?

carl-pedal

Ny medlem
Soft shell eller?
lofoten active shell, andas bättre än pro shell och är näst intill lika vattentät.

Äger ingen själv så kan inte uttala mig om kvalitén.

Senast ändrad:

Tompan14

Ny medlem
Soft shell eller?
Jag är av naturen en väldigt varm person av mig och har ytterst sällan problem med att jag fryser, vilket har sina fördelar under vintern men även sina nackdelar under vårskidåkning då jag snabbt blir för varm. Jag brukar ha en löparjacka på mig när jag turar på våren, lagom vindtätt men ventilerar mycket bättre än en vanlig skaljacka. Jag har även sneglat på att byta ut den mot en cykeljacka som enbart är vindtät på framsidan och ventilerar otroligt bra på ryggen, där man ändå bär en ryggsäck. Den står emot väta på ett godkänt sätt men någon regnjacka är det ju såklart inte. Kanske kan det vara ett alternativ för dig med?
//Tompan

Fredde70

Ny medlem
Soft shell eller?
Hej,

Köp lyngen windstopper jackan, då du kan göra den till en västdå du går så blir det mycket behagligt. Har själv hela stället och är nöjd. Det jag är mindre nöjd med är att det inte är några hängslen på byxorna, kan bli glapp mellan jacka och byxa. Detta fixas till nästa års ställ.

Alpint har 50% på kläder, där kanske du kan hitta jackan!

Häls
Fredde

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp