Sorg :(

freeride_nu

Ny medlem
Varför? Varför måste detta hända mig?
Var uppe i Romme i lördags och körde ganska så hårt i big-jumpet. Plötsligt bryts tystnaden omkring mig när jag landar av ett hemskt odefinierbart ljud från min ena skida. Stålkanterna runt spetsen böjdes utåt och laminatet fläktes upp och spetsen såg ut som en öppen krokodilkäft.

Jaha..det var bara att åka till Skidsport i bromma när jag kom hem. Det här ser inge bra ut. Och tillråga på allt så hade stålkanten på andra skidan också börjat släppa. Ett telefonsamtal till Fischer och jag får hoppas på det bästa :/
En sässong gamla och redan slutkörda???

Och jag som sticker till Trysil I morgon. F-n då måste jag ju hyra ett par :(

freeride_nu

Ny medlem
Ifall du körde hårt eller inte spelar ingen roll, Fischer skidor är inte att lita på. (förutom gammla RC4 med sandwisch konstruktion)

freeride_nu

Ny medlem
Fan är det för snack om att fischer suger. Skidorna har ju varit underbara tills de gick sönder. De är som ett par förlängda fötter och de funkar hur bra som helst överallt.

Fischer regerar feting fedt :)

freeride_nu

Ny medlem
Fischer är fruktansvärt sköna skidor... ända tills de går sönder. Som kanske de flesta vet, (jag har skrivit det här förut) så har jag på mindre än en månad åkt sönder två stycken par Fischer skidor. Det tycker jag är två par för mycket. Man lägger inte ner många tusenlappar på ett par skidor som ska hålla en vecka. Om det inte vore för kvaliteten på skidorna så skulle jag åkt på de fortfarande.

Har hört att kvaliteten på Fischer skidorna kommer att bli bättre tills nästa år, och mycket grymma skidor. Den som överlever vinter får se hur det blir på den fronten : ).

freeride_nu

Ny medlem
Om ni tycker att det är värt att åka med lagg som går sönder hela tiden så gör det då. Men säg inte att Fischer har bra kvalitet. Mina Fischer Revulotion har inte gått sönder än men den dagen kommer, typ en solig dag i liften.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp