Sprucken RIDE DH -07/08

swede265

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
Jag har en Ride dh av fjolårsmodell som jag köpte i slutet av januari i år. Jag har kört ganska lugnt på brädan, små hopp och lite rails. Nu har den spruckit mellan bindningen och tailen. Det är en spricka ca 1dm från kanten och in mot mitten.
Jag har visat upp brädan på en stadiumbutik och det enda de sa var att brädan fått "en rejäl smäll". Till saken hör att jag vet inte hur brädan kan ha gått sönder. jag har inte kraschat eller gjort något annat konstigt.
Butikschefen ville bara sälja en annan bräda till mig till ett bra pris. Jag menade att det var fabrikationsfel på brädan, men de lyssnade inte på det.

Min fråga är: Har någon annan spräckt sin Ride dh utan att något märkvärdigt har hänt?

Raaz

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
vafan, det måste du lätt kunna reklamera ju? om inte så kör du upp brädan i röven på butikschefen..

Forsman

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
ja spräckte min ride kink den gick inte att reklamera för att ja hade kört i parken sa dom.
de kan gå att laga om du har tur fast de kostar typ 500.

Kakan123

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
Jag fick en spricka i min bräda!
Men det finns inte mycket och göra, antigen försöker du få en ny eller så köper du en ny.
Det gör absolut inte fixa en sprika!!!

Gör som jag jag fick ju en spricka i brädan, så jag köpte mig en ny och kör med den, men när jag är typ på rail sessons kan jag köra med min söndriga bräda och inte behöver var rädd om den.
Utan slipa ner kanterna så får du en perfekt railbräda eller gör ett bord om du förerdrar de!

1-ICONAGENCY

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
Hmm jobbigt läge, delaminerade brädor är svåra att laga bra

Senast ändrad:

Kavasa

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
Okunskap hittar man tyvärr överallt...så även i snöbranchen.
Om du har möjlighet, gå in på någon av deras (Stadiums) specialbutiker i (Sälen eller Åre)...
De gjorde jag när jag var i Sälen å bindningar gick sönder, fick grym hjälp, dom har bra koll på läget. Där kanske det "lyckas".

EnterMan

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
Jag är visserligen inte snowboardåkare (skidåkare) men kan väll bara säga att jag tycker det är logiskt att du inte får igen på reklamationen. det är väll bara se vilka krafter och spänningar som brädan utsätts för när man landar på en rail. allternativt det tryck som blir på specifica punkter. dessa spänningar i samband med små jack eller skavanker i belag eller andra ställen på brädan gör lätt att man knäcker dem.
Skulle nog påstå att det finns en del där ute som har en början till en spräckt bräda, beroende på trämaterial eller annan kärna gör det att denna kommer spridas olika fort.

Gissar att det inte finns ett brädmärke som skriver att dom garanterar att den håller att grinda med, men detta är bara vad jag tror.

swede265

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
Tack fö svaren. Jag svarar er alla samtidigt. Det var i Sälen butiken jag var in och visade upp brädan. Det enda han tjatade om var att "den måste fått en rejäl smäll".
Jag kör väldigt lugnt och åker i typ, juniorbackarna i Kläppen och Tandådalen (klarar inte mer än).
Att inte deras bästa parkbräda ska hålla om man glider av en box och tailen tar i först, det är dåligt. Jag tror fortfarande på materialfel.

Hade jag landat hårt på tailen någon gång hade jag kommit ihåg det. Jag har gjort ren brädan under ett par gånger på slutet och då skulle jag se om den var trasig, så den har gått sönder någon av de sista gångerna jag åkt.

Brädan är välskött och fin i övrigt, ett par repor under bara.

Surt är det iallafall, frågan är om man ska köpa en Ride nästa gång eller satsa på ett annat märke?

Nizzon

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
Tråkigt.
Jag köpte ett par nya bindningar inför denna säsong, ett par SP Centroid för typ 1700kr på rea på boardstore.
Första felet var att båda bindningarna hade toestrap gjord för höger, boardstore fixade fram en ny strap på en vecka.
Efter halva säsongen så sprack bak-kappan helt utan vidare, jag kör inte precis våldsamt, lite offpist, röda hopp, men inga rails eller boxar.

Boardstore jagade reservdelar men eftersom SP har lagt ner och dom inte fick något svar så fick jag pengarna tillbaka. Riktigt jävla bra.

Tråkigt att inte alla butiker har sådan service.
För så mkt pengar som man betalar för dessa grejer så ska de fan hålla minst en säsong tycker man.

Prova kontakta Ride på egen hand.

Senast ändrad:

adamhermanson

Ny medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
jag har oxå knäckt förra årets dh och de var hur långt som helst att reklamera.. men jag reklamera förra året på stadium.
/A.

snowdiver

Medlem
Sprucken RIDE DH -07/08
Fick en spricka på min Dh reklamerade på stadium och fick en helt ny då jag fick välja längd. Det kallar jag service!

Detta var på stadium i Täby.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp