Sprucken tådel NTN bindning

mohlander

Ny medlem
Hallåj!

Är en telisåkare som upptäckte att mina två par NTN bindningar spruckit på exakt samma ställe. Har tyckt senaste tiden att jag förlorat lite känsla i åkningen eftersom det känns som jag sitter löst och har inte samma stabilitet som tidigare. Har försökt kollat vad felet kan ha varit och upptäckte idag att det är en spricka i metalldelen som håller tån på plats.

Är det någon annan som haft samma problem? Vad har ni gjort, köpt nytt, lagat, bytt ut den delen, åkt tills det gått sönder helt, börjat åka blades?

Tack å tack för hjälpen!

somebody

Ny medlem
Kontakta rottefella skulle jag ha gjort, dom brukar vara bra att ha å göra med.

snarkoff

Ny medlem
Det har hänt mig tre gånger. Har reklamerat och fått nya varje gång. De brukar vara riktigt sjyssta på agenturen.

Hänt mig med, dessutom hittade jag sprickor i aluminiumbasen. Fick nya utan snack via SportConrad och då var bindningen ändå använd tre säsonger.

mohlander

Ny medlem
Jag ska få reklamera dom genom rottefella så jag är sjukt nöjd!

snarkoff sa:
Som kuriosa, vilken inställning har du haft på fjädrarna?
Jag har large bindningar med iställning 2, är dock sjukt osäker på vad man ska köra på eftersom dom inte löser ut när dom borde. Bröt foten senaste gången jag lyckades lösa ut bindningen.

somebody

Ny medlem
Bidningens utslösningsfunktion är väl mest en biprodukt av designen och något som bör tas med en nypa salt.

Realmode

Aktiv medlem
undrar om det där kan komma sig av att skon flexar för lite.... ?

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp