St. Anton(?) 08/09 - Dela boende

niagi

Medlem
Hej, vi är två stycken kompisar som studerar vid Linköpings Universitet och ska kommande vinter spendera den i alperna (St. Anton?). Vi vill gärna då dela boende med några trevliga personer.

St. Anton är väl det som ligger närmast i våra tankar just nu men är även öppna för andra orter.

Under vintern ska vi spela in en dokumentärfilm som vårt slutprojekt för det program vi läser. Vi vill gärna att de som delar boende med oss är ok med idén att bli filmad.

Tanken är att göra en dokumentärfilm om "skibums", eller skidkultur och säsongsarbetare.

Senast ändrad:

thorsen

Ny medlem
Låter som de skulle kunna bli riktigt kul ! jag har funderat på st anton men vet inte ! skulle gärna ha boende klart innan ja åker !

hollibob

Medlem
Jag och en kompis funderar starkt på att dra ner till de stora bergen kommande säsong. Alternativen när det gäller ort är just St Anton men Bad Gastein har också varit med i diskussionen. Är öppen för alla förslag på boende och annat, typ resan, jobbidéer osv.
MVH Viktor

niagi

Medlem
mm, vill verkligen försöka hitta så boende e klart innan resan ner!

när det gäller ort så är det väl ungefär samma sak här att vi bryr oss inte speciellt mycket,
nu kan jag inte franska men den sidan av "bergen" kan jag lätt tänka mig oxå :)

LURKEN1823

Medlem
Vi styrde upp boende innan vi drog ner.. Visst var det nice.. Men man kan dra ner utan boende också.. Finns sjukt mycke ställen att bo på..

lillhansson

Ny medlem
Hej! jag är också sjukt sugen på st.anton!.. behöver ni folk så hör av er.. jag vill vara där en hel säsong och kan tänka mig att dra ner i början av december! sofia_hanson@hotmail.com

niagi

Medlem
Hej, jorå är klart sugen. Ska klart iväg någonstans i vinter och St Anton e ett bra alternativ. Har inte något boende ännu och vill inte börja leta själv förrän jag vet hur det blir med universitetsprojektet som jag beskrev ovan. Detta på grund av att jag själv är öppen för andra orter.

Min kompis som jag gjort ett mindre projekt med under våren har ev hoppat av men jag ska fortsätta med samma ändå då jag själv vill göra denna film samt vad kan vara bättre än att kunna spendera några månader i alperna och räkna det som skolarbete ^^

Jag vet att många kan vara tveksamma till att bli filmade men jag kan garantera att det inte är så farligt :p Plus att om det är något material som är tveksamt så går det ju att klippa bort sådant!

Även om vi inte börjat ännu så tänkte jag beskriva lite vad det är som projektet ska handla om.

Tanken är att jag vill göra en (rese-)dokumentärfilm som ska kunna fungera lite som en guide till säsongaren. Men även en skildring om just säsongsarbetaren och hur arbetslivet kan vara i alperna. Såhär nu innan har jag väl bild/ljudmässigt från skidfilmer och vill såklart ha med skidåkning. Det är ju ändå därför vi alla åker dit. Men för att locka den vanliga personen vill jag även ha det "där andra" som ska ge en bild för Hur det kan se ut när man beger sig ner dit. Det är även en tanke att skildra skidåkaren såklart, att kunna visa kärleken till skidåkning är lite en röd tråd genom projektet.

Okej, det e lite om det. Långt inlägg detta men men... Om någon känner sig sugen att delta (med erfarenhet eller framför kameran spelar ingen roll) skicka ett FR mail eller något. Har inte internet ständigt nu i sommar men kollar här rätt så ofta ändå.

niagi

Medlem
Så trevligt! Har som sagt inte börjat kolla på boende men kanske ska ta o göra det, men får bli i aug då jag kommer hem igen som jag börjar med det.

Ska ta o skicka ett mail så jag kan få koll på de boenden som finns.

niagi

Medlem
Tillbaka hemma nu och ska skicka iväg ett par mail för boende.

Vore väldigt trevligt om någon även skulle kunna tänka sig att vara med framför kameran :)

fridsen

Ny medlem
Skulle väldigt gärna åka med, har kikat ett tag på vart man ska ta vägen och st.anton är ju ett alternativ verkligen. Filmandet låter bara som en rolig grej i allt också så
och är man en liten linslus som jag så passar ju det perfekt ;D

hör av dig om du vill ha lite info och sånt, för är verkligen sugen på att följa med ;D

Hade fint! /Jocke

fridsen@live.se
msn: spinx@tjock.com

Dejvy

Ny medlem
Om ni skulle hitta ett boende så är jag jätteintresserad att hänga på. Ska dit exakt samma tid men inte hittat någonstans att bo än. Att stå framför kamera har aldrig varit något problem. :)

Skriv ett meddelande eller i gästboken om det verkar intressant. Vore grymt att dra ihop ett gäng så man fick ett större boende till ett hyffsat pris.

emmyes

Ny medlem
jag är jätte intresserad av att dela boende med er i St.Anton och jag är även på att bli filmad är inget problem för mig. Hör av er till min mail om ni är intresserade: Emmyesbjornsson@hotmail.com

niagi

Medlem
Gött att det finns intresserade. Har ännu inte fått något svar med boendet men hoppas få det snart. Börjar det mesta av planeringen inför filmprojektet nu om någon vecka och från det så kommer det att utvecklas mera.

Just nu vet jag inte hur många vi blir här men i "värsta" fall blir jag ensam, vilket jag inte har något emot iof.

Hur som helst så är det jättekul att ni är intresserade att även vara med i filmen. Kommer höra av mig senare med mer info och så om det isåfall.

JolineJ

Ny medlem
Hejsan! Är precis som ni riktigt sugen på St Anton. Erat skolprojekt låter riktigt skoj, absolut inget man skulle ha probelm med ju.
Min tanke är att jobba och åka skidor helt enkelt.
adda gärna mig på msn om det låter intressant jolinejohansson@hotmail.com
Ha det gott!

K

kraem

Guest
tjo alla!
ja e fett på att dra till anton i vinter,lr snarare i höst,ju tidigare dessto bättre:) har inget boende eller ngn att åka med, men i slutändan hindrar de mej inte. men självfallet hade d varit kul att ha ngn att dra ner tsm med, så om du känner dej sugen så hör gärna av dej så löser vi ngt o drar ner o har en jvl massa kul:D jag är lite vild men är lätt o ha o göra med så d e ju som bäddat för att bli riktigt crazy:p
take care everyone!

Ericoula

Ny medlem
Jag och två väninnor skall dra ner till St Anton i slutet av november/början av december. En av oss skall jobba som skidlärare och två av oss är inte riktigt bestämt men det lutar åt reseledare, annars slutar det med att vi ordnar något där nere. Hur som helst är vi igång och ordnar boende nu men som alla vet ju fler desto bättre så du får självfallet välkommen att slå dig samman med oss.

Kort och gott, vi är tre tjejer som har en förkärlek till skidåkning som dessutom är farligt sociala:)

schoultz666

Ny medlem
Hej! Att dela boende med filmare låter riktigt ball! vi är 3 killar i 19 årsåldern som tänker åka skidor denna vinter, vill ni dela boedne så hör av er
MVH henrik fredrik och johan

niagi

Medlem
Har mailat några från listan jag fick och väntar något svar. När jag har något klart vet jag hur många platser som finns för boende.

schoultz666

Ny medlem
Hej niagi! du som lyckats fixa boende vet du hur man kan fixa boende? lite tips vart man kan söka sig?
MVH henrik fredrik och johan

janzone

Ny medlem
Jag undrar precis samma sak som schoultz666, Vore riktigt schysst med lite tips om vart man fixar boende.
Jag och en kompis (båda 19år från Stockholm) planerar att dra ner i vinter och vi behöver alla tips vi kan få! :D

MallanF

Ny medlem
Hej,

Vi är två tjejer om är väldigt intresserade av att dela boende. Planerar att åka ner i slutet av december har dock ej bestämt var ännu, är öppna för förslag.

Tips vore även toppen om hur man fixar boende och jobb. Planerar att jobba deltid under säsongen.

/Malin och Therese

niagi

Medlem
Halloj. Inte haft möjlighet att komma åt freeride på ett bra tag nu, har ännu inte fått något boende som e klart. har ev något på gång, men om någon har något så kan jag gärna hoppa på där ^^

Baess

Ny medlem
Fasen va ballt, kan bli en intressant dokumentär. inget för föräldrar och mor/farföräldrar kanske. Men en ruskigt intressant idé :D

niagi

Medlem
Hehe, får väl se när den börjar närma sig att bli klar om föräldrar kan få se den :p (det e väl iof upp till varje person att bestämma men...)

Jo, med tanke på hur många som här verkar vilja ha information om hur man ska gå till väga känns det som en klockren idé men sen gäller det ju att kunna göra det i praktiken också!

Baess

Ny medlem
Nä, det är ju svårt att få skakfria sekvenser med någon promille i blodet :P Nä men det skall nog gå vägen, får kanske offra ett par kvällar/dagar för att filma men det är ju upp till er, men jag tycker att det låter riktigt sjysst och att det är nåt ni borde satsa på :)

niagi

Medlem
Absolut, jo, jag har offrat någon kväll förut för att filma så det e ingen fara. Är nog bäst så också så man vet att man får något :)

Blir förresten filmat i HD då jag har en fiiiin Canon HF10 på väg snart ^^ ska försöka se om jag kan låna mikrofoner från skolan (får inte låna kamera iaf då jag kommer vara borta så länge).

Ska du ner någonstans i vinter då Baess?

niagi

Medlem
Ahh, najs det lär vi ju göra då, vi kan säga krazy kanguruh någon gång i början av dec mest troligen då eller vad säger du? :p

boat_builder

Ny medlem
tja niagt jag e en kille på 20 från gbg som studerar till bartender och kommer att åka net till anton den 15e november men har ännu inget boende. jag har inga problem med att filmas så kan gärna tänka mig att dela boende.
när åker du ner oc finns det platser kvar?

niagi

Medlem
Har fått svar från en nu:

Ett problem är det med lägenheten, det är att den är redan uthyrd 23dec - 4jan. Resten av säsongen kan jag få ta den. Den är på ca 50 kvm och ligger 2-3 min gångavstånd från galzigbahn. Diskmaskin finnes! :d och garageplats, internet m.m.
Det finns plats för 4 personer i ett sovrum samt en bäddsoffa i vardagsrummet.

Priset ligger på €12000 för säsongen, vi får även bo där 1-23 dec då.

Jag har inte sagt ja till den ännu (mest pga att den är bokad nästan 2v runt jul/nyår vilket är lite störande). men om ni är intresserade samt jag inte får svar från de andra jag skickat till snart så tackar jag ja.

niagi

Medlem
Finns två platser lediga just nu, bara att höra av er.

Blev ev lite förvirrande ovan, det är alltså ett sovrum för 2 sen plats för två i vardagsrummet.

schoultz666

Ny medlem
Tjenna!
Vi är 2 killar från Göteborg som gärna skulle vilja dela boende hör av er om ni är intreserade!

lite om oss:
vi åker skidor
vi är från götebrorg
vi är 19 år

//Fredrik Sundqvist och Henrik Svensson

p.s. ni kan höra av er till min mail, fredde_sunkan@hotmail.com d.s.

Senast ändrad:

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp