St:Anton s 09/10

denoviish

Ny medlem
Halloj!

Några som ska ner till anton iår för att säsonga eller? vi är 2 kilar ifrån sthlm som vill ner till anton, vi gör våran första säsong, och har hört att det är många som väljer just anton då.. Några andra som ska ner som " första års bummare :P " kan ju höra av er kanske vi kan hooka upp lite och söka boende tsm, vore kul med ett gäng ( killar och tjejer ) på kanske 8-10 st.
Vi har inte direkt några större planer på att jobba iaf, men kommer nog behöva det i slutändan ändå, vi får se.

skidåkningen går först fest och sist jobb ( måste man så måste man :P )

LÅt oss göra säsongen oförglömlig:)

Hör av er ,
denoviish@hotmail.com
robin_nr_27@hotmail.com

AnteeL

Ny medlem
Låter som en bra plan! Ska själv dit i början på december. Är förstaårsbummare men min bror och en kompis ska också dit och de säsongade där förra året också. Vi lär nog träffas där peace!

krusher

Ny medlem
Tjena jag och en vän ska också ner! Men har problem med boendet! vi är prioriterar också precis som ni! Skid åkningen går först!!! vi hörs Christoffer Olsson

denoviish

Ny medlem
okej, ja men det låter ju grymt. Har ni några förslag vart man kan leta då?:P
när tänkte ni dra ner och ska ni jobba något?

mvh dennis

Dot

Ny medlem
Samma här! vi är 4-5 grabbar som funderar på anton.. möjligtvis verbier.. får se vart vi hittar bäst boende osv.

hör av er vid intresse!

mvh

Joss

Ny medlem
Tjena Killar, Jag ska ner till St Anton med 3 polare=) Vi håller på att kolla boeande och jobb och så =)
Kommer bli sjukt nice!!!!=)
Man kan maila till typ en information ner i St Anton och få en lista med boende=)

Hör av er!=)

Hmps

Aktiv medlem
Jag är är också förstaårs bummare, har vart i Anton tidigare och stället är grymt! jag vet inte om jag tänkt jobba eller inte, men en sak är säker och det är att åkningen kommer i första hand! vad har ni räknat med att en säsong kommer kosta er? Jag är gärna på att dela boende och köra så det ryker !

Mvh

AnteeL

Ny medlem
Jag tror att priset på en säsong kan skifta ganska mycket beroende på hur man lever men jag räknar med ungefär:

20000:- Boende
7000:- Liftkort,(om man jobbar blir det billigare på nåt sätt)
5000:- Ny utrustning (googlar, lavinkit och kanske nya byxor)
7000-10000:- mat och Öl. Kan nog bli ganska mycket mer men ska försöka klara det iaf!

/Andreas!

saraasmoarp

Ny medlem
Har varit i St:anton en vecka, riktigt sugen på en säsong där nu, är dock ensam tjej som vill ner, behöver boende (behöver även lite jobb..) om ni har något kul boende på g och är sugna på att dela så säg till!

// Sara

vicksson

Ny medlem
I St Anton räkna med följande...

Liftkort - 90:a el yngre €587
89:a el äldre €695
Sen kan man få tillbaka en del av pengarna man betalade för liftkortet i slutet av säsongen om man jobbat under säsongen, mer specifikt 30h/vecka i mer än tre månader.

För boende räkna med mellan €300 och €600 i månaden.

Utrustning är ju individuellt vad man vill ha.

Och mat, räkna med €150 i månaden, minst. Sen om man väljer att bara leva på gröt eller om man vill äta i backen kan detta variera kraftigt.

Lite andra kostnader som kan vara bra att räkna med -
Säsongskort på gymmet ligger på €200. Sen kan man även köpa Bastu och Simkort.
Säsongskort på Arl-Rock - Klätterhallen ligger på ca €300.
Kontantkort till mobilen kan vara bra att ha, startpaket ligger på typ €30.

Sen kostar ju allt pengar... så räkna med lite extra hela tiden.

slemtorsk

Ny medlem
Haj Haj!
Vi är två tjejer som ska ner mot en säker död. Har ni hittat boende? vill ni ha room mates? Letar i skrivande stund men hittar typ ingenting... Hör jättegärna av er om ni är intresserade/har plats för två sköna damer

/Madde+Hanna

Schonhoff

Ny medlem
Tjaa! Vi åker ner 4 killar från Stockholm 21 november har fixat boende och ska söka jobb där nere:) Vi åker från Arlanda till Zurich och tar sedan tåget!!

emil.schonhoff@.live.se om någon vill surra lite inför resan, kan vara kul och utbyta lite ideer osv eller om någon annan ska bo i St jacob som vi ska göra!:)

Vi ses i vinter!! Tjaaaa!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp