St. Moritz, bu eller bä?

tradpalm

Medlem
Har potentiellt ett jobberbjudande i St. Moritz men har absolut ingen aning om stället förutom att det är dyrt, fint och strategiskt(?) bra läge med Italienska alperna ett stenkast bort. Någon som har varit där och kan säga om det är värt att åka dit och hoppas på några säsonger med fin offpist under vinterhalvåret och bra cykling på somrarna? Jag har läst artikeln "Luffare i lyxbyn" osv men vill ha lite mer inputs! Åker folk ens dit eller är det bara fisförnäma moncler- damer och herrar? =)

Tack på förhand!

Bara varit där på en långhelg på sommaren, men om jag hade chansen hade jag lätt flyttat dit. :) Fantastiskt på sommaren och lång vinter. Vackra berg och sjöar, och som du säger kan man rätt snabbt vara nere på sydsidan i Italien. Tyckte inte det var dyrare än Schweiz i genomsnitt, sen är det klart att det finns de stora dyra lyxhotellen med tillhörande restauranter och barer som man ofta hör mest om.

Enda nackdelarna jag ser är väl om man gillar storstadspuls, och att det inte är direkt nära till en större flygplats.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp