Stance bredden alltså?

qtip

Ny medlem
Stance bredden alltså?
Hur vet man hur brett man har? Eller ungefär vad folk har? Nu snackar jag om de yttersta hålen på en twin bräda. Dvs hur man ska lägga bindningen vid skruvarna. Man kan ju fortfarande flytta plattan vänster höger även om man har på yttersta.

Har precis bytt bräda och längd så jag är lite osäker...

adamhermanson

Ny medlem
Stance bredden alltså?
asså jibbar du ha långt ute på bägge sidor. men ska ändå känns bra fungerar bäst i längden ;)

Jimpahell

Ny medlem
Stance bredden alltså?
Enda sättet är nog att mäta med vanligt måttband, och jag tycker inte du ska välja stance utifrån vad andra har, testa lite olika och känn vad du tycker känns bäst. Jag tex kör max bredd på min bräda, och det är 62cm, och det tycker jag är skönt men viss tycker inte alls om det. Och hur du ska lägga skruvarna beror ju oxå på hur bred stance du vill ha. =)

Superpark

Aktiv medlem
Stance bredden alltså?
Generellt sett så bär man ungefär lika brett som underbenet är långt.

däremot är det viktigaste att man tycker att det är nice själv, test olika och märk skillnaden.

LITEFORTARE

Medlem
Stance bredden alltså?
Hejsaaaan
Snurra plattan 90 grader så får du funktionen med att du kan flytta "plattan" är att du skall kunna ställa in så att du slipper toe/heel drag.....asså så inte hälen eller tårna på dina boots tar i snön när du svänger.

Lycka till.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp