Stavhållare?

peert

Ny medlem
För en massa år sedan köpte jag ett par skidor som levererades med en liten och smal "Marker" skidhållare. Den är rätt värdelös när det gäller att sätta ihop skidor, men fullkomligt fantastiskt bra för att sätta ihop ett par stavar. Jag har letat i flera år (inte särskilt aktivt iofs), men inte hittat nån sån nånstans.

Nån som vet var man kan hitta såna hållare, eller har nåt annat bra tips? Det behöver självklart inte vara Marker :-D och hittar jag inga såna här funkar det säkert med en kort packrem.

Senast ändrad:

SebRingeby

Ny medlem
Inte för att vara sån men vad ska man med en stavhållare till? Borde ju funka lika bra med ett gummiband om man vill ha något som håller ihop dem. Alternativt gå in i random skidbutik så kan du nog få en sån där plasthållare som håller ihop stavarna när de kommer till butiken

peert

Ny medlem
Alltså, det behöver inte vara nåt särskilt fancy, duger med nästan vad som helst som är enkelt att använda och som sitter bra. De här fyller alla kriterier och verkar billiga, trodde jag skulle kunna hitta dem lite var som helst för en tia, men har aldrig sett några. Ska kolla hållare för längdskidor. Nån tipsade om att man brukar sätta ihop fiskespön med nåt liknande. Annars funkar säkert elastisk gummilina och snörlås för en totalkostnad av en tia eller så :-D

peert

Ny medlem
Piglet55, tack för tipset, men de känns lite långa för stavar? Men det är nog bra att ha några såna med sig i ryggan iaf :-D

Senast ändrad:

Mountain_Man

Aktiv medlem
SebRingeby sa:
Inte för att vara sån men vad ska man med en stavhållare till? Borde ju funka lika bra med ett gummiband om man vill ha något som håller ihop dem. Alternativt gå in i random skidbutik så kan du nog få en sån där plasthållare som håller ihop stavarna när de kommer till butiken
@peert Men jag är definitivt "sån". När behöver du stavhållare???

/MM

peert

Ny medlem

@Mountain_Man jag behöver dem väl egentligen innan nästa helg, men det är ju ingen panik. Jag har ju klarat mig utan i rätt många år :-D och har just beställt ett gäng kabelsamlare på ebay som jag hoppas funkar. Men de kommer inte förrän i mars, så har du något bra tips tar jag gärna emot det.

peert

Ny medlem

@Mountain_Man aha, sorry. Det är när jag transporterar dem, oftast liggandes löst bak i kombibilen. Sätter ihop stavarna på samma sätt som jag sätter ihop skidorna för att de ska vara lättare att hantera och inte skramla omkring, helt enkelt. Med 4-8 par skidor och 4-6 par stavar blir det enklare om de sitter ihop parvis, även om plockepinn kan vara kul ibland. :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp