Stellar Equipment skidkläder

Johisco

Medlem
Jag kan INTE rekommendera någon att beställa något. La som sagt en beställning på knappt 10 000 kronor förra tisdagen och de har inte ens skickat varorna ännu. Svarar inte på telefonen och har inte svarat på 2 mail jag skickade förra veckan... Sämsta köpupplevelsen någonsin. Nu är jag snarare rädd för att bli av med pengarna om de håller på att konka eller något....

Nightwish76

Medlem
Jag kan INTE rekommendera någon att beställa något. La som sagt en beställning på knappt 10 000 kronor förra tisdagen och de har inte ens skickat varorna ännu. Svarar inte på telefonen och har inte svarat på 2 mail jag skickade förra veckan... Sämsta köpupplevelsen någonsin. Nu är jag snarare rädd för att bli av med pengarna om de håller på att konka eller något....
Förstår frustrationen, dock så är inte Stellar EQ ensamma om att nu efter alla mellandagar/röda dagar som varit, inte svara på mail eller skickar iväg paket i den takt de brukar.
Jag har flertal beställningar som är lagda både före förra veckan, samt strax före nyår, där paket inte gått iväg förrän nu, eller sent i förra veckan. Och dett är Stadium, Outdoorexperten med flera.
Jag hade nog inte varit orolig. Hade du velat ha kläderna fort så skulle du kanske kört expressfrakt? De brukar väl gå före i kön skulle jag gissa på Jag tror bara de är backloggade på mailen och ordermässigt.
Men visst, alla bolag kan kursa när som helst.

Dock borde du ju vara skyddad om du betalt med antingen Klarna Checkout eller Paypal via deras köparskydd.
Får hoppas du får dina grejor snart eller att det löser sig snabbt.

jaksu

Medlem
Om företaget har valt "direct to consumer" affärsmodellen är det nog bara kasst om en kund inte kan nå dem på flera dagar. Oseriöst.

rekleM

Ny medlem
Jag fick mina saker dagen efter båda gångerna jag har beställt och de har alltid svarat när jag ringt.

Senast ändrad:

Johisco

Medlem
Allt ok nu, de har inte kånkat och jag har fått prylarna :) Ringde igen i måndags och då svarade de på telefonen och anledningen att de inte svarat när jag ringde några ggr i fredags var att de var på topptur allihopa... Hahaha... Och varför de inte svarat på mina mail var att det var så mycket att göra och att de fått tusentals mail. Kanonidé att då skita i mailhögen och gå på topptur hela kontoret istället :D

Första som svarade kollade upp min beställning och sa att den aldrig gått iväg från lagret av oklar anledning. Hon skulle kolla upp varför och återkomma med mer info men då ringde en annan person upp och sa att de visst skickat sakerna som de sagt men att Postnord tappat bort sakerna och att de skulle skicka nya kläder.

Oavsett, de har varit mycket tillmötesgående nu och måna om att rätta till samt prylarna har fin kvalitet. Osäker om de funkar för mig dock men de kan inte passa alla!

lmk30

Aktiv medlem
Äntligen har Stellar börjar tillverka även den mest påkostade produktlinjen även i damstorlekar! Det var verkligen på tiden! Synd att färgerna är så trista men ett steg i rätt riktning. Och färgerna på det vanliga stället har ju också blivit bättre för oss tjejer, tidigare hade de ju verkligen fåniga tjejfärger men nu är det mer neutralt. Kanske ska fundera på att sluta med min bojkott...?

Senast ändrad:

6404

Ny medlem
Traditionellt ja, men fler och fler väljer att skita i det. Jag har t ex herrkläder från flylow där dragkedjan sitter på "damsidan" och jag vill minnas att det finns damkläder från bergans med dragkedjan på "herrsidan".
Flylow är väl amerikanskt och där blixtlåset alltid till höger

Challeman67

Ny medlem
Hej,

Tänkte kolla om någon har testat deras kläder?
Jag är sugen på att köpa deras skaljacka, men svårt att hitta något test eller liknande på detta nya märke.

/Niklas
Tjo,
Har deras skal i både byxor och jacka. Supernöjd, allt sitter på rätt ställe och go passform. Skaffa absolut ett Stelnar. Prisvärt.
// C

mgbgt66

Medlem
Allt ok nu, de har inte kånkat och jag har fått prylarna :) Ringde igen i måndags och då svarade de på telefonen och anledningen att de inte svarat när jag ringde några ggr i fredags var att de var på topptur allihopa... Hahaha... Och varför de inte svarat på mina mail var att det var så mycket att göra och att de fått tusentals mail. Kanonidé att då skita i mailhögen och gå på topptur hela kontoret istället :D

Första som svarade kollade upp min beställning och sa att den aldrig gått iväg från lagret av oklar anledning. Hon skulle kolla upp varför och återkomma med mer info men då ringde en annan person upp och sa att de visst skickat sakerna som de sagt men att Postnord tappat bort sakerna och att de skulle skicka nya kläder.

Oavsett, de har varit mycket tillmötesgående nu och måna om att rätta till samt prylarna har fin kvalitet. Osäker om de funkar för mig dock men de kan inte passa alla!
Lite lamt att skylla på Postnord...

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp