Stighudar

manlan

Medlem
Stighudar
Mina Völkl Nanuq har några år till att ge men hudarna är slut och jag skulle behöva ett par nya. Eftersom skidorna är några år gamla nu tycks inte skurna hudar ligga på hyllorna precis, nån som har nåt bra tips var jag kan hitta det?

jung

Aktiv medlem
Stighudar
Mina Völkl Nanuq har några år till att ge men hudarna är slut och jag skulle behöva ett par nya. Eftersom skidorna är några år gamla nu tycks inte skurna hudar ligga på hyllorna precis, nån som har nåt bra tips var jag kan hitta det?
Skit lätt att skära till dem själv. G3 skickar med ett verktyg som är super.

jung

Aktiv medlem
Stighudar
Är det skitlätt alltså? Är det ett verktyg som ger ett anhåll på skidkanten och då lämnar stålkanterna fria?
Precis, verktyget skär så stålkanten blir blåttlaggd. Följer med en liten guide om hur man ska göra. Jag skulle verkligen säga att det är enkelt bara man tar det lugnt å dubbelkollar att man inte skär fel.

Fatboy

Aktiv medlem
Stighudar
Pomoca skickar också med ett verktyg, det tog mig cirka 20 min att skära till hudarna, hade aldrig gjort det innan.

gubbfan

Aktiv medlem
Stighudar
Om du är beroende av det speciella toppfästet är väl det bara att köpa en Voelkl hud oavsett bredd men i rätt längd och skära till skära det går bra med en mattkniv eller ett yrkesrakblad.

Topp