Största hoppet som byggts och någon har hoppat på

Calle_jibber

Ny medlem
Hej, det har ju varit mycket tal om att jon olsson hoppet vart så sjukt stort va var de för lägde å höjd på det. MEN VILKET ÄR DET STÖRSTA HOPPET SOM NÅGONISIN BYGGTS SOM NU VET OM.....och kanske nån har en bild...?

PlunTzkY

Ny medlem
De e mike som laddar där...rätt nära ju, hehe, smackebonk!

Det nya hoppet i hemsedal som snowboard killarna laddade på var ju i samma klass.

jeppenator

Aktiv medlem
jodu det hoppet är sjukt stort.. men såg några bilder här på freeride i en liknande tråd på ett hopp med 5 secunders artime.. det är ganska mycket

G

GODman

Guest
finns ju chads gap, den är ju ganska stor. sedan finns det ju 58m stora hoppet.

cederholm

Ny medlem
candide invitational hade ett step-down på 40 meters platå. det mike wilson krashade på var i mt hood har jag för mig :/

Calle_jibber

Ny medlem
Men kan du inte ta screen shoott på landningen å kicken för sig? å så å va var de för snack om de 58 meters hoppet ? har nån bild?

ViktorAsander

Ny medlem
När mike w crashar på det hoppet berättar han att han tryckte sina hälben genom hälarna och bröt ryggen på tre ställen.

HamPersson

Ny medlem
läste om en liknande arktiel i Åka Skidor, där de pekade ut de största hoppet som byggts, men vet ej om det gällde hela världen...

Senast ändrad:

CMattsson

Ny medlem
thom8 sant det du säger! längsta platåhoppet!
hammpe det i åka skidor va i åre förra året.. sveriges största

ALXX

Ny medlem
de i candide inv. var ett 50 meters stog på den där franska sidan å där gjorde sammy sw 9 mute

thom8

Ny medlem
ja jag vet hip_hopper synd bara att inte Ramis-Jibbear har läst längre upp så han såg att jag redan skickat den länken ..

Josslo

Ny medlem
Mike wilson måste ju ha blivit några cm kortare efter att landa i motsatt lutning med en sån höjd som han har!

Sjogras

Ny medlem
Mike Wilsons hopp finns med i Happy Happy, Helly Hansens teamfilm. Det är ju sjukt långt!

Senast ändrad:

kevin_bengtsson

Ny medlem
Själva tanken med Jons hopp enligt han själv var ju att bygga det största "tävlingshoppet" någonsin. Om man jämför JOI 06 hoppet mot tex Yearbook hoppet som Mike Wilson kör eller chad's gap som Tanner Hall kör på, så är säkerheten med jons hopp 10 gånger större. När man bygger enorma hopp så måste man ju självklart tänka på säkerheten först. Tanken till Jons hopp var ju inte att flyga så långt som möjligt utan att ha så mycket airtime som möjligt, vilket jag personligen tycker att han lyckades med ganska bra.

KoGGen

Ny medlem
Till johannorling,

Tror du vi mena töntig backhoppning?
Här mena vi stora hopp!
Backhoppning... segla ner för en backe... haha...
åsså säger du fjutthopp? hahahahahaha..
Tro ingen av dom där backhopparna skulle hoppa i dom hoppen som nämts ovan..

peace out

Hjulbult

Ny medlem
Tror inte du skulle va så kaxig Spinster om du stod högst upp i det hopp jag länkade till. Om jag som amatör skulle bli tvungen att hoppa i nåt av ovanstående hopp så tror jag definitivt inte jag skulle välja skidflygarhoppet. Och trådens fråga var väl vilket hopp som är det största som någonsin byggts??? Där anser jag att mitt ovan nämnda alternativ bör ligga bra till. Det skidflygarhopp i Slovenien jag länkade till ovan är minst sagt respektingivande, jag får rysningar av bara tanken på att kasta sig utför där.

/JN

KoGGen

Ny medlem
haha, lugn nu mannen.!
Om jag formulerar mig på detta vis:
Vi pratar platå hopp. Där man i principen bryter alla ben i kroppen då du kommer för kort.
Av alla ovan nämnda hopp så skulle jag nog helst pröva skidflygarhoppet då chansen är störst att jag överlever,

/WN

JuanLasergun

Ny medlem
"Där man i principen bryter alla ben i kroppen då du kommer för kort.
Av alla ovan nämnda hopp så skulle jag nog helst pröva skidflygarhoppet då chansen är störst att jag överlever."

Kära lilla du. 239 m! Airtime? Ja, säg det du!

Även om man skulle döden dö om man flatade någon av ovannämnda hopp så är du nog dödens dödare om du inte landar ett skidflygningshopp.

AIGHT

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp