Stöten el kläppen

Arn

Ny medlem
Stöten el kläppen
Står i valet och kvalet att åka till bara atöten i 1 vecka eller ta 4 dagar i stöten och 3 dagar i kläppen

Är orlig att bli uttråkad om jag bor 1 vecka på samma ort. Dock bekvämare då man slipper packa och avresestäda 2 gånger. Sannolikt lite billigare också.

Jag är medelbra till avancerad åkare. Åker enbart i pist. Min fru är nybörjare som åker gröna och blå samt en dotter på 5 år som åker knapplift i gröna, ev blå.

Några tips? Hur hade ni bokat i min situation?

TopiNieminen

Aktiv medlem
Stöten el kläppen
Om du inte behöver snåla på pengarna, så åk till bägge ställen. Jag hade en stuga i Sälen en vecka i vintras och varierande mängd av åkpolare under veckan, så åkte jag både Stöten, Kläppen och flera Sälen-backar och tyckte var bra variation av allt, även jag gillar mer Stöten och Kläppen än Sälen.

Stöten el kläppen
Inte varit i Kläppen men skulle satsa på en vecka i Stöten.... kanske köra över gränsen till Trysil en dag? Där har jag dock inte heller varit. Men Stöten är himla fint!

• Gilla
Reactions: Arn

Rampet

Medlem
Stöten el kläppen
Står i valet och kvalet att åka till bara atöten i 1 vecka eller ta 4 dagar i stöten och 3 dagar i kläppen

Är orlig att bli uttråkad om jag bor 1 vecka på samma ort. Dock bekvämare då man slipper packa och avresestäda 2 gånger. Sannolikt lite billigare också.

Jag är medelbra till avancerad åkare. Åker enbart i pist. Min fru är nybörjare som åker gröna och blå samt en dotter på 5 år som åker knapplift i gröna, ev blå.

Några tips? Hur hade ni bokat i min situation?
När hade ni tänkt att åka? Tycker Stöten har lite mer utmaningar. Men alla pister är ju inte öppna tidigt på säsongen. Kläppen är ju mer familjärt tycker jag. Där är ju fördelen att man åker ner parallellt med varandra. Du kan ju åka lostupet medan de andra tar de blåa pisterna ner.

Arn

Ny medlem
Stöten el kläppen
Tänkte oss början av feb eller slutet av jan. Vi lutar åt stöten i år då kläppen ska utvidga området nästa år så kan vi åka då

Vi ska iofs en resa till branäs också i år. Kanske kan man göra en 1-2 dagars visit i kläppen i anslutning till det.

Rampet

Medlem
Stöten el kläppen
Ok. Men då lär allt vara öppet inklusive Älvan i Stöten. Båda ställena är bra. Men Stöten är lite mer av fjäll. Kläppen passar barn och de som inte åkt ofta. Kläppen är rätt mysigt med varierade pister.

• Gilla
Reactions: Arn
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp