Stora prishöjningar från Skistar - bra eller dåligt?

Skalet

Ny medlem
Skistar höjer priserna på liftkort med ca 6% till kommande säsong, men är det bra eller dåligt?

Bra: Mer pengar till Skistar att bygga ut och underhålla skidsystemen inklusive satsning på omkringliggande aktiviteter..

Dåligt: Ytterligare selektering map vilka som faktiskt har råd att åka utför i de svenska fjällen..

Från gårdagens DI:
”Skistar höjer åter igen priserna på de svenska liftkorten kraftigt. Inför skidsäsongen 2019/2020 har priserna höjts med omkring 6 procent i segmentet vuxen och 6-8 dagars liftkort.
Exempelvis kostar ett veckokort i Sälen under högsäsong i vinter 2 230 kronor, att jämföra med förra årets pris på 2 105 kronor. Det innebär en höjning med 5,9 procent. Året innan låg höjningen på 5,5 procent.”

Hawk100

Aktiv medlem
Skalet sa:
Skistar höjer priserna på liftkort med ca 6% till kommande säsong, men är det bra eller dåligt?

Bra: Mer pengar till Skistar att bygga ut och underhålla skidsystemen inklusive satsning på omkringliggande aktiviteter..
Ha ha, skämtare där....!! 😉

AndreasF

Ny medlem
Jag ser med spänning fram hur mycket Skistar kommer sänka liftkortspriserna i Åre när den dyra Kabinbanan läggs ner ;)

MnO

Aktiv medlem
Det är enbart positivt. Jag ser verkligen fram emot att få bada i ännu ett äventyrsbad. Höjer dom ytterligare några tiotal procent kanske vi till och med kan få dubbla vattenrutschbanor. Gärna stora glasentréer också när jag ska betala alla pengarna så att jag kan känna mig privilegierad och lyxig när jag är Skistarkund.

Nej, förresten, jag har ångrat mig. Vi skiter i rutschen och glasentréer och bygger ett par t-krokar upp på ett svinbra skidberg och säger en tvåhundring jämnt för ett dagkort istället.

Hawk100

Aktiv medlem
MnO sa:
Det är enbart positivt. Jag ser verkligen fram emot att få bada i ännu ett äventyrsbad. Höjer dom ytterligare några tiotal procent kanske vi till och med kan få dubbla vattenrutschbanor. Gärna stora glasentréer också när jag ska betala alla pengarna så att jag kan känna mig privilegierad och lyxig när jag är Skistarkund.

Nej, förresten, jag har ångrat mig. Vi skiter i rutschen och glasentréer och bygger ett par t-krokar upp på ett svinbra skidberg och säger en tvåhundring jämnt för ett dagkort istället.
Bowlingbanor då????

MnO

Aktiv medlem
Hawk100 sa:
MnO sa:

Bowlingbanor då????
Det löser vi. Släng på en hundring till på dagkorten bara så kan vi bowla med guldpläterade käglor inkluderat i liftkortet. Kanske bygga en rekordlång bowlingbana ner från Copper Hill?

Rubiks

Ny medlem
MnO sa:

Nu misstar du dig nog. Badhusen och glasentréer är i första hand avsedda för att locka till sig barnfamiljer från Malmö, Göteborg och Stockholm som numera kommer välla in till Sälen eftersom det är så fantastiskt mycket mer lättillgängligt att flyga dit från dessa tre städer istället för Alperna. Eftersom liftkortspriser, flygbiljetter och boende är dyrare i svenska fjällen än i Alperna, samtidigt som liftsystemen är äldre och ineffektivare måste de svenska fjällturisterna uppleva att resan till svenska fjällen bjuder på mer än en billigare resa till alperna för alla dessa barnfamiljer, och då måste de till med fler och bättre badhus, flygplatser, hotell och affärer. Bara blotta tanken på att denna nya flygturism till Sälen skulle få för sig att åka på en T-krok är ju skrattretande. De har trots allt betalt ett satans högt pris för liftkorten, resa och boende. De minsta det ska kunna kräva är väl att det ingår ett jäkla schyst äventyrsbad i liftkortspriset.

termons

Medlem
Dubbla rutschbanor är väl ändå för bra för att våga drömma om...men kanske om några år med rejäla liftkorts pris höjningar. Tror dock att det krävs total nedmontering av högzon för att få igenom det.

Senast ändrad:

Hawk100

Aktiv medlem
termons sa:
Dubbla rutschbanor är väl ändå för bra för att våga drömma om...men kanske om några år med rejäla liftkorts pris höjningar. Tror dock att det krävs total nedmontering av högzon för att få igenom det.
Då är det nog inte långt borta...... 🤔

Senaste inläggen

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp