Storlek på barnpjäxor?

Pillard

Aktiv medlem
Storlek på barnpjäxor?
Jag försöker utreda dotterns pjäxstorlek. Vad jag kan se så är skalet ganska rymligt men innerskon är alldeles för liten. På undersidan av skalet står 180-195. Inne i skalet hittar jag 195 på ett ställe (se bild) och på innerskon hittar jag 185 på två olika ställen (se andra bilderna). Kan det vara så att det är samma skal för storlekarna 18-19.5? Hennes fot är 18,5cm lång idag samtidigt som hon har skor som är storlek 32 tom. Vad fasen ska hon ha för storlek idag? Hon/vi vill ha samma modell som innan och den finns inte i butik lokalt utan måste beställas.
IMG_1718.jpg
IMG_1720.jpg
IMG_1721.jpg

StefanAaroe

Aktiv medlem
Storlek på barnpjäxor?
Jag försöker utreda dotterns pjäxstorlek. Vad jag kan se så är skalet ganska rymligt men innerskon är alldeles för liten. På undersidan av skalet står 180-195. Inne i skalet hittar jag 195 på ett ställe (se bild) och på innerskon hittar jag 185 på två olika ställen (se andra bilderna). Kan det vara så att det är samma skal för storlekarna 18-19.5? Hennes fot är 18,5cm lång idag samtidigt som hon har skor som är storlek 32 tom. Vad fasen ska hon ha för storlek idag? Hon/vi vill ha samma modell som innan och den finns inte i butik lokalt utan måste beställas.
Jag kör plus 0,5-1cm mot fotens längd. Så om du har mätt foten rätt så skulle jag köpa en pjäxa som är 19,5 cm lång i innerskon. På mina barn verkar det inte som att det spelar jättestor roll om de har 1 cm att vifta med framför tån. 😊

Pillard

Aktiv medlem
Storlek på barnpjäxor?
Det låter ju rimligt. Om jag tar storlek 19,5, innebär det då att innerskons längd är 19,5 eller var mäts detta?

StefanAaroe

Aktiv medlem
Storlek på barnpjäxor?
Det låter ju rimligt. Om jag tar storlek 19,5, innebär det då att innerskons längd är 19,5 eller var mäts detta?
Jag skulle säga att det är så på de vi har. Men ofta är det ju ett spann på 1 cm. Vilket är lite förvirrande. 🤷‍♂️ Jag skulle nog gå på en 19-20 eller kanske till och med 19,5-20,5 om det är enda alternativet.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp