stretcha

NvvK

Ny medlem
stretcha
Hej Freeride!

Jag har börjat åka mycket mer park än vad jag tidigare gjort, har dessutom alltid åkt mycket offpist och gör det fortfarande. Jag känner att jag har bra balans, kontroll på kroppen och hyfsad teknik osv. Problemet är att jag känner mig relativ ovig, och undrar vad jag bör göra. Till att börja med, är det för sent för mig (18 år) att bli vig? Eller åtminstone "mycket" vigare? Har hört något om att det är väldigt svårt om man inte jobbat med det tidigare, vilket jag verkligen inte gjort. Sedan, hur bör jag stretcha? Dagligen efter rutin? Kanske yoga? Bara efter skidåkning och annan träning? Alla tips är välkomna!

P.S. Om någon har en rutin eller övningar är det mer än välkommet det med eftersom jag inte vet vilken ända jag ska börja i alls!

ericsvenmyr

Ny medlem
stretcha
Spelar ingen roll hur gammal du är...det viktigaste är att man stretchar väldigt ofta och varje dag. Det är oftast en lång process att bli vig.
Sök på youtube, där har du oändligt med olika övningar och tekniker. Ta bara reda på vilken muskel du vill öka rörligheten i och börja stretcha.
Ett tips är att värma upp och stretcha innan du drar it och åker, då har du ökat rörligheten för stunden :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp