Surfing på västkusten!?

Elvinsson87

Ny medlem
Surfing på västkusten!?
Jag skulle verkligen vilja prova på surfing men eftersom det är dyrt att åka utomlands för att testa så undrar jag om det finns några bra "spots" på västkusten gärna i Göteborgsområdet.

Jag har läst om ett ställe i Åsa i varberg som ska vara rätt bra (för att vara svenskt!) så jag undrar om det är någon som varit där eller hört talas om det som har lite info. Som när är det bäst vågor etc.?

Tacksam för svar!

makafone

Ny medlem
Surfing på västkusten!?
Yo... Nej inte om du vill testa vågsurfing, apelviken i Varberg är mycket bra om du vill vindsurfa dock.
Möjligtvis att det går att surfa ner mot skåna nån dag om det blåser storm. Men inte när det är "vanligt" väder.

Sodergren

Ny medlem
Surfing på västkusten!?
jag vet inte hur vågorna är då jag aldrig surfat, men jag har iaf bokat in mig på en vågsurfings kurs i apelviken, varberg

surfersparadise.nu

Senast ändrad:
H

Hasse

Guest
Surfing på västkusten!?
Åsa fungerar alldels utmärkt. Kolla in på surfsverige.se för mer info om detta.

//H

H

Hasse

Guest
Surfing på västkusten!?
Var där igår tex. Behövs inte mer än 12 sekmeter. Kolla där någon gång då...

//H

Edit: Apelviken funkar oxå att vågsurfa i men Åsa är bättre.

Senast ändrad:
H

Hasse

Guest
Surfing på västkusten!?
Finns massa ställen här på västkusten oxå. Förrutom Åsa. Steninge tex.

MarkusO: Är du i Gbg nästa vecka? Tänkte lämna skidor ev.

//H

Almers

Ny medlem
Surfing på västkusten!?
Jag är sugen på att dra till apelviken med några polare, har surfat lite innan..
Är det värt att dra ner dit 3-4 dagar att surfa, hur är vågorna?

MVH Fidde

ArWin

Ny medlem
Surfing på västkusten!?
Almers sa:
Jag är sugen på att dra till apelviken med några polare, har surfat lite innan..
Är det värt att dra ner dit 3-4 dagar att surfa, hur är vågorna?

MVH Fidde
Under sommaren är det knappt någon idé. Om man inte lyckas pricka ett rejält lågtryck med massa vind... Vågorna i apelviken är ok men det fins ställen på västkusten som levererar klart bättre. Dock är de flesta spots inte lika nybörjarvänliga som apelviken.

Elvinsson87 sa:
Vart ligger Steninge?
Mellan Falkenberg och Halmstad.

Men häng på något surfforum te.x. surfsverige.se eller steffo.nu och fråga där om ni e intreserade av att börja surfa.

// Arvid

Dave_Spruce

Medlem
Surfing på västkusten!?
Mynningen har gett de cleanaste vågorna nånsin den senaste veckan... kolla www.steffo.nu för mer info.. Som nämnt ovan, Åsa funkar fint, Mölle också plus "secret spot" på kullahalvön

Senaste inläggen

Topp