Svensk generalagent för Nordica?

Str8liner

Ny medlem
Är på jakt efter ett par pjäxor, Nordica "The Beast" och undrar över vem som är generalagent här i Sverige?

Är det någon som har erfarenheter av denna pjäxa?

Cosmai

WarMachine

Ny medlem
Den svenska agenten heter Seger. Finns nånstans i Boråstrakten har jag för mig. Trevliga killar som jobbar där. Snackade med dem i höstas när jag var på jakt efter nya pjäxor. Valde mellan Beast och Beast 12. Det vart ett par Beast 12 och de har funkat fint under vintern. Krävs nog ett par veckors användning till för att de ska sitta riktigt skönt. (Håller på och tänjer ut innerskon).

Har du rätt fot är detta nog rätt dojja.

Alptopp

Ny medlem
Jag köpte mina Nordica Beast X10 som dom heter i början på på året och tycker de är jättebra.
Bör nämna att jag har den blå tjejpjäxan och tivs som sagt super med den. Värmde innerskon så att den fick bra form och gjorde formgjuta sulor och det har gett superpassform och hyfsta varma tår. Bra och hållbara spännen som ger en stabil pjäxa.

Jag rekomenderar verkligen pjäxan. Den har blivit en personlig favorit men pjäxor kan ju vara svårt att rekomendera till andra eftersom det finns många olika fötter!
Du kan köpa den på Intersport eller från Alpingaraget.
Lycka till!

Str8liner

Ny medlem
Tackar för snabb respons! Söker efter Seger på nätet och hittar bara de som tillverkar mössor, är detta möjligen samma företag?

Cosmai

B

balanselius

Guest
Kör på ett par "the Beast" (årets modell) och gillar dem men mest för att de passar MINA fötter väldigt bra och därför har jag svårt att ge några synpunkter mer än att jag inbillar mig att stöt dämpningen i botten gör lite skillnad. För att vara en friåkningssko är den också rätt styv, inte racepjuck men inte någon cruisingsko heller. Har du extremt breda fötter och gillar att åka fort med stora skidor på stora berg så är de något att testa.

Just "the Beast" har jag bara sett på Alpingaraget, inte ens i Cham lr i St Anton.

Alptopp

Ny medlem
Till Balanselius: Jag har små smala tjejfötter och tycker att pjäxan passar mig jättebra, dock har jag sulorna, men tycker ända att passformen är super.

Rejoice

Ny medlem
Kör oxa pa Beast, tycker den är väldigt skön! Lyckades hitta ett par som en kille använt 1 gang pa Intersport Eybl i Salzburg, 250€!

Haller med Balnselius att den är skönt soft-styv och passar för det mesta.

smeknamn

Medlem
Alptopp: Väldigt stor skillnad på "The Beast" och "Beast 10" som du har dock.

Str8liner: Vilken strl är du på jakt efter?

smeknamn

Medlem
Str8liner: Okej vilken cm-strl motsvarar det? Vet vart du får tag på dom om det är 27 eller 28 cm.

Hanna_Ekelund

Ny medlem
Akta dig bara så inte inneskorna går sönder. Mina Beast X10 (årets dammodell) innerskor har förstörts av fästningarna till spännena som sitter på insidan när jag tar ut innerskon. Kanske har jag varit hårdhänt, använt dem för mycket eller bara slitit ut dem för mycket. Det kanske går att smälla till metallfästena innan man tar ut dem, så de inte sticker upp så mycket och gör hål i skon? Annars bra sko för breda fötter, dock något dåligt hälfäste om man t.ex. jämför med Head som också gör relativt breda pjäxor.

mholm

Medlem
jag har ett par the beast 10, och kan inte säga annat än att jag är helnöjd med dem. köpte dem på alipnht i sthlm och fick dem uppvärmda, så de sitter som gjutna. jag har för mig att jag har sett pjäxan i en del stadiumbutiker, men jag kan ha fel? lycka till!

toska

Ny medlem
Grymt skön pjäxa, inte för hård inte för mjuk. Hålbara spännen i (förmodligen) aluminium. Köpte mina Beast 10 på Team Sportia i Umeå.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp