Svensk skidskola i Alperna?

JANNAH

Medlem
Ska ner till Alperna och vi tänkte då plocka med oss en 5-åring.

Hade Alpe D´huez på tapeten men tyvärr så har Langley klantat till det rejält för oss och vi måste ev. hitta något annat alternativ då vi kan få svårt att byta resvecka av olika orsaker.

Finns det någon andra alport med svensk/nordisk skidskola alt. svensk/nordiska instruktörer med "ski instructors licence"? Någon som vet?

Tips mottages med tacksamhet!

Senast ändrad:

JaroV

Ny medlem
Fråga langley!
De borde ha koll på sånt om ingen annan här på freeride vet!

Har för mig (inte alls säker) att de har det i Val disere, men är inte säker.

Kolla som sagt med Langley de borde veta!

A0S

Ny medlem
Hej jag har många polare som är nere i framförallt Bad Gastein och Zell am see och jobbar som skidintruktörer, så på de två orterna finns det garanterat. Annars är det bara att mejla de lokala skidskolerna i orterna ni är intresserade av och fråga, brukar finnas en svensk/norsk här och där ;)

För att få jobb så krävs det att man har gått en skidlärarutbildning, så oroa dig inte över licens :)

Hare gött

Sputniq

Ny medlem
Tror att Langley har skidskola på många orter :) Kolla Val d'Isere, deras i särklass största ort (har flera hotell där!), de lär med största sannolikhet ha skidskola där :) Riktigt bra skidåkning i övrigt också så ni kommer nog att bli nöjda om valet faller på Val d'Isere.

Tompan14

Ny medlem
Det finns svenskar som arbetar på skidskolorna i de flesta orter, och de ska som tidigare redan nämnts ha en godkänd utbildning. Däremot är det ingen garanti för att just ditt barn kommer att få en svensk skidlärare, gruppindelningen sker på åkkunskap och inte språk. Givetvis försöker de i möjligaste mån para ihop skidlärare och barn som kan prata med varandra men det är som sagt ingen garanti.