Sveriges bästa skidort

Linn_Linn

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
Håller helt klart med att Kittelfjäll är bäst... beror iof på avd man är ute efter. Men har man tur och får mycker lössnö och är ute efter ofpiståkning är kittelfjäll mycker bra!

f.r.e.e

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
själv tycker man ju att lofsdalen e bäst.... inga liftköer och vita hissen på baksidan är i klass med coluiörer i cham....

Patrick

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
Hallå alla superexperter,

jag antar att ni som svarat minst varit på sådär 20-30 skidorter i Sverige, alla under likartade snöförhållanden! För ni drar väl inte till med en ort utan ordentliga jämförelseunderlag?

/en som tror alla om gått

Sveriges bästa skidort
Helt klart Ramundberget! Har alltid mycket snö och ingen konstsnö, rätt bra offpist dock lite dåligt med öppna ytor! Men att lägga ett par riktigt feta carvingsvängar i "kortsvängen" är grymt!

H

husbocken

Guest
Sveriges bästa skidort
Ramundberget!
Man känner sig nästan lite frälst efter en dag i backen där.. :)

Hompemyra

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
Kittelfjäll! Har inte varit på så jätte många men det tar tex. Åre och Sälen med hästlängder pga den underbara offpisåkningen!!! även lite pistköer. ska ju även vara ännu mindre iår pga den nya liften

Alvis

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
Mörbylånga Alpin, tja la la la la!

Nä..allvarligt...Åre är för tråkigt att skriva, men söder om denna hippa metropol finns ju bland annat Ramis/Tänndalen. Bäst i Sälen är ju lugnt Stöten, fast parken där suger ju plogsväng.

Jodå, så att...

Challe80

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
Ofattbart att ingen nämt Tänndalen/Hamra.. är ju en Skidort i Toppklass!
Alltid MYCKET snö, stort område(INGA liftköer), Finns en hel del guldkorn om man bara vet var man ska leta..

Over and out!

TedB

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
de som säger lofsdalen säger bara det för att de bor dör
men om man kollat runt lite bland sveriges alla skidorter förstår man nog ändå att ÅRE är den bästa, om man ser skidåknings mässigt längd på pister osv

cederholm

Medlem
Sveriges bästa skidort
har bara vart i Åre en gång men det var ju sååå skönt där!
annas finns det ju sköna ställen som inte e så stora...tex bjursås!

Spoon

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
Lofsdalen. Inga köer, orörd offpist, fin natur, inge stress och en av de bästa railer jag nånsin kört på. Det är inget för folk som inte klarar sig utan hopp.

hornqvist

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
jag tycker att man kan hitta dom liger som en slinga efter gärvägen till narvik, det börjar med grym åkning i abisko sen till björkligen där man kan jibba en del och hitta skön åkning sen har vi gränsen som är grymt, sen kommer narvik som har natöppet o en underbar utsikt och grym åkning..

DangeRAvalanchE

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
ska inte glöma KLÄPPEN det var där mitt intresse startade.....
otroligt sköna backar... ok en jäklig variation på dem !!
glömde; fun parken är i klass med tandådalen`s, om inte bättre

Dannner11

Ny medlem
Sveriges bästa skidort
Riksgränsen, Kittelfjäll, Ramundberget är några riktigt bra ställen för offpist. Kläppen, Tandådalen och Lindvallen har bra parker. Åre är bäst om man är i 18 års åldern och åker med kompisar

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Sveriges bästa skidort
Jag vet att tråden är 12 år gammal, men jag vidhåller att Narvik är den bästa svenska skidorten, utan tvekan. Jag har visserligen aldrig åkt i orten i sig, men nära nog för att veta att det är bra. Det ligger iofs strikt taget inte i Sverige heller, men nära nog för att det ska räknas. Dessutom enkelt att ta tåget dit från Stockholm, som ju alla vet är det enda staden som räknas när det gäller hur enkelt det är att resa nånstans från orter i Sverige. Frågor på det?

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp