Switchåkning...

Teddan

Ny medlem
Switchåkning...
Tja, har lite frågor om hur man lättast åker switch kontrollerat... hur har man vikten mm.
åker visserligen mycket switch redan men det känns väldigt ostabilt, vet inte var jag ska placera vikten o dylikt... o var é bäst att kolla, över axeln el under? det känns helt enkelt ostabilt när jag åker switch, vad kan jag göra för att det ska bli lättare, några enkla tips?

N

nille

Guest
Switchåkning...
bakåt. tänk på hur du har den när du åker vanligt och försök immitera den bara. sen så spelar det ju roll hur du svänger osv. carvar du på riktigt eller "bromssvänger" du?

mjewk

Ny medlem
Switchåkning...
skldpaddan, troligtvis så menar han huruvida han carvar eller bromssvänger när han åker switch. fast du kanske bara står på rakt bakåt? isåfall så spelar det ju ingen roll.

N

nille

Guest
Switchåkning...
MEn han har en P i det hela. Om man endast åker rakt bakåt o inte kan carva så kan ju det vara källan till hans ostabila kännslor i switchåkandet. men uppenbarligen så carvar han ju så. Är väl bara att träna på det och nöta in det.

mjewk

Ny medlem
Switchåkning...
so? jag tror nog niklash oavsett undrar hur han svänger när han åker switch eller om han rent av står på rakt bakåt? men vänta då jag omformulerar mig:

skldpaddan, troligtvis så menar han huruvida DU carvar eller bromssvänger när DU åker switch. fast du kanske bara står på rakt bakåt? isåfall så spelar det ju ingen roll.

så? :)

Teddan

Ny medlem
Switchåkning...
nje... jag står nog bara på mest bakåt... men det händer visserligen att jag svänger, och då är det nog slassvängar...

men hur gör man på kickar... där får man ju frammåtvikt!?

J_Lantz

Ny medlem
Switchåkning...
försök att hålla vikten som vanligt när du kommer in mot kicken, tveka inte och ploga med skidorna för att du blir rädd för farten lr för att skidorna ska skära in i kicken..
om du ska köra puder switch så ska du ha vikten mot backen och inte mitt på skidan.

lycka till.

W_Anton

Ny medlem
Switchåkning...
du känner att du får framåtvikt i början men vänj dej bara vid det så kommer det naturligt, så var det för mej iaf, testa själv är det bästa!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp