[TÄVLING] Största viktökningen vid julbordet

• Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
Hej, fick nyss en liten rolig id'e om en tävling här på fr.

Du väger dej först innan julbordet. Sen väger du dej efter och räknar ut viktskillnaden. Den som ökat mest vinner! OBS för att de här ska bli en rolig tävling ber jag alla att vara seriösa svar som " jag gick upp 1000kg" undanbes. Och om det bara är jag som tycker att de här verkar roligt, lås tråden.

v-larsson

Aktiv medlem
Har aldrig funderat på att just väga ins ig inför ett visst julbord. Har dock i många år vägt in mig i jullovets start för att sedan se hur mycket jag lagt på mig under julen. Läskigt är att man faktiskt gått ner under julen merparten av åren... Inte bra!

D

Deleted member 50799

Guest
74.6 kg kl 12.48 julbord ätas vid 2

Daskmajster

Ny medlem
Okej, efter 45 minuters intensiv ätning kan jag meddela att jag gått upp........
1.1 KILOGRAM!!!9€&¥£+^%$$
vikt 13:15: 54.4 kg
vikt 14:00: 55.5 kg

jeffa

Ny medlem
Bästa tråden!!!

Min startvikt ligger på 84.5.

Hur länge får man äta???

Nu kör vi!

MarkusO

Aktiv medlem
15:37, före julfika och senare julbord: 71.9 kg

Tävlingsslut lämpligen före kl 24 i kväll, efter rejält frossande... Värden efter 24:00 räknas inte tycker jag.
( Jag tog en mil på skidor för att trycka ner vikten lite innan invägning, så jag tror jag ligger bra till... :) )

Senast ändrad:
D

Deleted member 50799

Guest
Efterjul bord o julfika 75.7, shit mormor göder mej verkligen :O

Lungan

Ny medlem
fan, har ätit "jullunch" förut. gick säkert upp ett halvt kilo då... ska äta riktigt sen ;D

EmilAlamaa

Medlem
17:23 - 59.8
17:54 - 61.3
åt alltså 1.5 kg :)

tycker då att man ska väga sig just innan & just efter man äter å inte två timmar före eller efter, för annars blir de ju inte vad man har ätit :)

jeffa

Ny medlem
Från 84.5 till 85.8 och nu går jag på ostkakan och desserten. Ska försöka gå lös på godis och annat efteråt. Känner mig stark just nu men vad som helst kan hända.

Nu kör vi!!!

Railson

Ny medlem
hahahah Heltklart årets bästa idee!!
ja bangar nog men lycka till allah!
gHOOOOD JUL!

edit - förbättring till nästa år är väl att tävlingen börjar några dagar före och slutar några dar efter jul så viktskillnaden blir lite större? aja keep it up!

Senast ändrad:

jeppenator

Aktiv medlem
missade att väga mig innan.. det suger.. men kan ju meddela att jag landar i tungviktsklassen med mina dryga 95 pannor!

nästa år ska jag ha stenkoll så vi kan utföra detta experiment, gäller ju att gå på toa precis innan man väger sig och sedan hålla sig hela dagen innan slutvägningen för att få bästa resultat!

sjukt kul ide i övrigt, hoppas freeride korar en värdig vinnare!

C

CR58

Guest
Juniorer kliv ur leken.

Vagde 82,6 efter dagens 1 timmes lopning och en formiddag utan kost intag.Nu 86,2 men viste inte om att det var en tavling sa jag kan ta ett varv till om jag inte placerar mig bra nog, kanns som jag laggt en bra grund nu for en toppning. Siffrorna ar seriosa och kan bekraftas av sambon.

RESULTAT + 3,6 kg

jeffa

Ny medlem
jeffa sa:
Bästa tråden!!!

Min startvikt ligger på 84.5.

Hur länge får man äta???

Nu kör vi!
Har fått upp vikten med nästan 200g till men nu börjar ett toalettbesök bli minst sagt behövligt. Kämpar emot ett tag till men har en kännsla av att jag peakat...

fiskebulle

Ny medlem
CR58 sa:
Juniorer kliv ur leken. RESULTAT + 3,6 kg
Det var som fasen! Jag var helt säker på att jag skulle vinna.

Invägning kl. 13:00: 94.9kg

Frosseriet startade ca. 14:00 med julkäk i mängder. Toppade med 2 koppar kaffe och en drös chokladbitar ur en alladin vid 17:30. Glömde sedan bort att det var race.. Så jag gick och gjorde nr. 1 på toa.

Utvägning kl. 18:30: 98,1kg - Det blir alltså en skillnad på 3,2kg. Personligen känner jag att jag gjort en stabil insats men vart definitivt toppad av CR58, skit också.

jeffa

Ny medlem
Nu tappade jag typ 300g i vikt. Tror inte jag kommer lyckas ta igen det.

Mitt resultat blir ett plus på ca 1200g.

Jag är nöjd men tror helt klart jag hade kunnat prestera bätre med mer planering. Ska vi köra samma race till påsk?

MnO

Aktiv medlem
MnO sa:
Invägning innan julbord: 76,9 kg. Vi får se vart jag hamnar.
Jahaja, då har jag vägt mig igen... 79,0 nu efter ett sent, men ytterst stadigt julbord. 2,1kg upp alltså. Inget mot storätarna CR58 och fiskebulle, men jag är ändå rätt nöjd.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp