Tanner Hall - En pajas?

phessle

Ny medlem
Jag tyckte det var trist att Legenden Tanner Hall äntligen tar sig till JOI bara för att skämma ut sig.
Han har varit för mig, som för många andra, en stor idol ända sedan man såg 1242 för ca 10 år sedan. Jag såg verkligen fram emot att få se honom live under JOI, kanske att man skulle se till att få sig en autograf?
MEN så beter han sig som ett jävla fån under hela eventet. Han beter sig som att han är mer än tävlingen och visar ingen respekt alls. "Runka-i-luften-tricken" var i princip det ända han lyckades med på hoppet, vägrar följa tävlingsschemat under finalen och glider runt i tävlingsområdet som någon slags rebellisk tonåring, fast han är 29 år.

Så jävla trist när en idol sänker sig så lågt. Pinsamt.

bostrom

Ny medlem
När jag pratade med honom dagen han anlände till Åre så var han endast där för att hänga med folk och filma lite inför sitt filmprojekt. Han valde sedan att vara med i tävlingen som en kul grejj antar jag. Han visste nog också även att för att vinna så behövde man verkligen leverera, dvs dubbel cork 12, trippel osv, något som jag inte tror att han är kapabel att köra pga sin ålder och sina gamla skador. Dock så håller jag med på att det var ett omoget beteende, men han var ju bara där för att ha kul.

Peace

Senast ändrad:

ossianpersson

Ny medlem
Skojar du eller? En pajas? Tanner kanske inte levererade tripplar eller dubblar som alla dem andra men fortfarande så sa han själv att han bara var där för kul och inte satsade på att vinna, Jon sa ju också att det var sjukt kul att ha med honom! Tanner är en legend!

Albano

Medlem
Kan bara instämma. Sjukt bra stil på sin åkning men bräkigare amerikan får du leta efter.
Hans "speech" till Edollo under x-games var så klyschigt att det fick mig att kräkas lite i munnen.

Corin

Aktiv medlem
Albano sa:
Kan bara instämma. Sjukt bra stil på sin åkning men bräkigare amerikan får du leta efter.
Hans "speech" till Edollo under x-games var så klyschigt att det fick mig att kräkas lite i munnen.
duuuude

S

sparksykkel

Guest
Forum - vägra diskutera något konstruktivt. Han, precis som ALLA andra och solen, har sina fläckar. Nu ska vi se.. Tanner Hall.. 10+ medaljer i X-games, årets bästa skidåkare utmärkelser, delägare i 2-3 företag... Ja han är en riktig sopa.

Han röker gräs, big deal det gör varannan svensk. Runka i luften, säkert ingen annan här som gjort något liknande även om det inte är på skidor eller på ett big jump.

Hans motivationssnack till Henrik Harlaut fick honom att leverera en prestation något som inte tidigare setts i x-games.

Han blir filmad i tid och otid.. han är sig själv.. tro fan att det finns saker man ser som folk inte tycker är PK när de sitter hemma framför datorn å surar.

Han är cool för att han lever livet och gör sin grej medan han kan. Alla borde ha det som huvudfokus :)

L

limegreen

Guest
ding - dingdingding-ding-ding-ding - dingdingding-ding-ding-ding - BADLANDS!!

jo med tanke på att tanner var på plats så var det ju lite spänning (samt en märklig smog) i luften under hela eventet. fler än jag som la märke till de där obehagliga männen i beiga trenchcoats och pilot-glajjer som smög runt i målområdet med vad jag tror var knark-hundar (schäfrar iaf)?? en osäker källa i branschen yppade något om influget l.a.p.d.-folk. don´t eat green snow, som det talas om over there. bara då och då.

assr

Medlem
anfars sa:
Forum - vägra diskutera något konstruktivt. Han, precis som ALLA andra och solen, har sina fläckar. Nu ska vi se.. Tanner Hall.. 10+ medaljer i X-games, årets bästa skidåkare utmärkelser, delägare i 2-3 företag... Ja han är en riktig sopa.

Han röker gräs, big deal det gör varannan svensk. Runka i luften, säkert ingen annan här som gjort något liknande även om det inte är på skidor eller på ett big jump.

Hans motivationssnack till Henrik Harlaut fick honom att leverera en prestation något som inte tidigare setts i x-games.

Han blir filmad i tid och otid.. han är sig själv.. tro fan att det finns saker man ser som folk inte tycker är PK när de sitter hemma framför datorn å surar.

Han är cool för att han lever livet och gör sin grej medan han kan. Alla borde ha det som huvudfokus :)
Varannan svensk röker gräs .. ok - har du någon källa på det?

Jag skulle snarare uttrycka det som;
Varannan internetforumhängande p12-p18 rastawannabe röker gräs. Varannan vågar inte ens.

Att halva svenska folket skulle röka gräs eller ens ha en positiv attityd till gräs är en helt fel bild, de flesta ute i samhället du lever i tycker att gräsrökare är pundare och losers. En del väljer att helt enkelt tänka "låt dem sköta sig själv". Jag är en av dem. Däremot så skapas det massa hype kring gräs och hela den kulturen när alla kiddos på freeride älskar tanner, älskar rasta och älskar alla ganjainspirerade jibbfilmer som dyker upp på nätet. Det tycker jag är tråkigt då gräsrökningen trots allt är olaglig i sverige och därmed kostar samhället en hel del pengar. Pengar som skattebetalare som jag gärna ser går till vettigare grejer än att hjälpa tonåringar som röker gräs och måste gå komvux istället för att plugga i gymnasiet.

gräskulturen inom jibb är fan skit.

S

sparksykkel

Guest
Okej, du såg gräs och inget annat. Forumhängaren med källförteckningen :)

Innan vi drar igång diskussionen med musikindustrin också gällande drogliberalitet ska jag bara säga:

Kontentan av vad jag skrev är låt honom vara, kan inte se att han är kalldraget en loser och bara en pundare med tanke på vad han åstadkommit, oavsett vad han röker, äter eller dricker.

AbbeLidman

Ny medlem
anfars sa:

Rätt

assr

Medlem
anfars sa:
Okej, du såg gräs och inget annat. Forumhängaren med källförteckningen :)

Innan vi drar igång diskussionen med musikindustrin också gällande drogliberalitet ska jag bara säga:

Kontentan av vad jag skrev är låt honom vara, kan inte se att han är kalldraget en loser och bara en pundare med tanke på vad han åstadkommit, oavsett vad han röker, äter eller dricker.
det du säger har du rätt i , jag blir bara så less på hela gräsmentaliteten.

dock har du helt helt rätt i att han har åstadkommit mer än de allra flesta på freestyleskidscenen, andra som går att jämföra med tanner går att räkna på ena handens fingrar

AugustAhlnas

Ny medlem
Spelar väl ingen roll vad han åstadkommit? Det rättfärdigar ändå inte att han nu beter sig som en pajas och ska upp och skrika på scenen. Sen att han kallar sig själv för Skiboss säger väl något om hans uppblåsta ego. Näe Tanner är en pajas i mina ögon och då har jag ändå respekt för hans offpistskidåkning, han är duktig bara han kan vara tyst.

"You are the ILLEST and that's comming from ME"
Som att det ska betyda mer när det kommer från en som inte haft en aning om hur man hoppas big jumps på 10 år.

AbbeLidman

Ny medlem
Han kommer alltid vara en legend som har tagit sporten framåt. Han var där för att ha kul inte för att slänga dubbel/trippelcorks, Om du inte gillar att han är med är det ju Jon Olsson som har bjudit in honom.

GrabsForFun

Ny medlem
axelbostrom sa:
Han visste nog också även att för att vinna så behövde man verkligen leverera, dvs dubbel cork 12, trippel osv, något som jag inte tror att han är kapabel att köra pga sin ålder och sina gamla skador.

Peace
Han testade dubbel 12a på träningen men kraschade rätt hårt. Det var därför han tog det lugnt under själva tävlingen. Att han ens testar dubblar är sjukt imponerande

Jay-deuce

Ny medlem
Klart att han är en pajas och detta är inget annat än massiv megalomani! Är inte Tanner och Jon lite olika sidor av samma mynt - ganska trötta åkare som gör allt för att vara kvar i ljuset trotts att åkningen/relevansen inte riktigt finns kvar. Då finns det inte så många andra vägar än att ta en fadersroll över kidsen, glida runt som en skidväsendets gudfader och spruta skumpa/röka gräs.

Tycker att detta blir extra roligt med tanke på Candide, JP mfl fortfarande låter sin åkning stå i fokus och fortfarande levererar. Eller Gigi Ruffs som kör "Shred Dad", instagramar bilder på sina kids och vinner tävlingar...

//J

JaroV

Ny medlem
assr sa:
anfars sa:

Varannan internetforumhängande p12-p18 rastawannabe röker gräs. Varannan vågar inte ens.

Att halva svenska folket skulle röka gräs eller ens ha en positiv attityd till gräs är en helt fel bild, de flesta ute i samhället du lever i tycker att gräsrökare är pundare och losers. En del väljer att helt enkelt tänka "låt dem sköta sig själv". Jag är en av dem. Däremot så skapas det massa hype kring gräs och hela den kulturen när alla kiddos på freeride älskar tanner, älskar rasta och älskar alla ganjainspirerade jibbfilmer som dyker upp på nätet. Det tycker jag är tråkigt då gräsrökningen trots allt är olaglig i sverige och därmed kostar samhället en hel del pengar. Pengar som skattebetalare som jag gärna ser går till vettigare grejer än att hjälpa tonåringar som röker gräs och måste gå komvux istället för att plugga i gymnasiet.

Varför är man en pundare/loser om man röker gräs?

Just därför ska man legalisera cannabis, då det knappt är farligt. Så kan man lägga pengar på annat.

Utter

Aktiv medlem
JaroV sa:
assr sa:
anfars sa:

Varför är man en pundare/loser om man röker gräs?

Just därför ska man legalisera cannabis, då det knappt är farligt. Så kan man lägga pengar på annat.
Kolla upp "pundare" i SAOL.

nealsson

Ny medlem
Folk säger att han "lever livet", han är en legend osv. Det spelar väl ingen roll? Är man nästan 30 bast och hoppar omkring och gör "runk-trick" - ja då är man bra barnslig. Det är jävligt lätt att sitta och försvara honom (likaväl som kasta skit ska tilläggas) över internet och supporta kulturen han rör sig inom, medan det är en helt annan om man skulle argumentera mellan fyra ögon.

Jag tror att de allra flesta tycker att han faktiskt är rätt barnslig, men vågar inte säga det för att det är "fel". Man "ska" helt enkelt se upp till TH, och allt han gör ska anses som coolt.

Jag håller med TS. En riktig pajas som tror han har piedestalgaranti livet ut.

Corin

Aktiv medlem
nealsson sa:
Folk säger att han "lever livet", han är en legend osv. Det spelar väl ingen roll? Är man nästan 30 bast och hoppar omkring och gör "runk-trick" - ja då är man bra barnslig. Det är jävligt lätt att sitta och försvara honom (likaväl som kasta skit ska tilläggas) över internet och supporta kulturen han rör sig inom, medan det är en helt annan om man skulle argumentera mellan fyra ögon.

Jag tror att de allra flesta tycker att han faktiskt är rätt barnslig, men vågar inte säga det för att det är "fel". Man "ska" helt enkelt se upp till TH, och allt han gör ska anses som coolt.

Jag håller med TS. En riktig pajas som tror han har piedestalgaranti livet ut.
Var Shane McConkey en barnslig pajas? Tänker inte jämföra Tanner och Shane, men Shane hoppade naken, gjorde "runk-trick", gled runt på blades, drack Jack osv. Bara för att man gör smått oseriösa saker, betyder det inte att man är en barnslig pajas.

Tanner och Henke åkte typ en halvmeter ifrån mig igår för övrigt. Dom är jävligt korta.

limegreen sa:

jo med tanke på att tanner var på plats så var det ju lite spänning (samt en märklig smog) i luften under hela eventet. fler än jag som la märke till de där obehagliga männen i beiga trenchcoats och pilot-glajjer som smög runt i målområdet med vad jag tror var knark-hundar (schäfrar iaf)?? en osäker källa i branschen yppade något om influget l.a.p.d.-folk. don´t eat green snow, som det talas om over there. bara då och då.
Helrätt att smacka på en Springsteen låt bland allt tjafs! :D

L

limegreen

Guest
izacwe sa:
limegreen sa:

jo vissa saker går icke att lösa med ord - då krävs nån sorts skön spirit å en å annan svängom med saxen :)

@ Utter
vad menas med "Kolla upp "pundare" i SAOL."??

Senast ändrad:

Emillarsson

Aktiv medlem
limegreen sa:
izacwe sa:
limegreen sa:

jo vissa saker går icke att lösa med ord - då krävs nån sorts skön spirit å en å annan svängom med saxen :)

@ Utter
underbart!!!!!!!!!

Utter

Aktiv medlem
limegreen sa:
izacwe sa:
limegreen sa:

@ Utter
Den här missade jag visst, men enligt Svenska Akademins Ordlista så betyder punda=använda narkotika, pundare är således nån som använder narkotika och gräs är narkotika. Det var ang frågan "Varför är man en pundare/loser om man röker gräs? ".

Heddious

Aktiv medlem
Utter sa:
limegreen sa:
izacwe sa:

@ Utter
Den här missade jag visst, men enligt Svenska Akademins Ordlista så betyder punda=använda narkotika, pundare är således nån som använder narkotika och gräs är narkotika. Det var ang frågan "Varför är man en pundare/loser om man röker gräs? ".
ibland önskar jag att man kunde lajka forumposter :D SAOL ftw

L

limegreen

Guest
@ Utter
Det roliga i kråksången är att jag med lätta steg följt denna tråd, och ganska omgående efter att jag frågade dig "vad menas med "Kolla upp "pundare" i SAOL."??" så insåg jag att jag varit ute på hal is och förmodligen ej så klartänkt vid tillfälle av postning. Dvs en mer uppenbar post får man leta efter, men ändock erkänner jag såhär i efterhand att även solen har sina fläckar :cool: Alltså: jag borde åka mera skidor, alt. käka mera av genuint tillagade hamburgare uppbyggda genom säreget rustika råvaror :)

Senast ändrad:

Utter

Aktiv medlem
@limegreen
Eftersom man inte kan köra "like" här så får jag göra det i textform;
Like

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp