tanner hall summer training

NBorg

Medlem
På vattenhoppet ser han ut som freestyle åkarna på OS men de va ändå galet!

Senast ändrad:

tittti540

Ny medlem
ja tycker de e så gött att tanner har börjat bli lite mer social mot oss noobs som vill veta mer om hans liv.

adamreivant

Ny medlem
herreguuud! det va de sjukaste vattenhopps tricken jag har sett på länge, välidigt freestyle liknande men endå sjukt snyggt när han la på en cross/mute

4front

Ny medlem
de va åkning på hög nivå kan man säga, det va roligt att se nån jibber kunna göra akrobatik

jhei

Ny medlem
Technique sa:
palla jävla akrobatikskidåkning. förstör hela sporten
vadå för jävla sport??
om de är något som får newschoolåkning o bli mer sportinriktat så är det vell ändå sånna här trick som lyfter fram stora delar till mainstream.

Maximilliam

Ny medlem
det här är fuckat!!!

non som längat tillbaks till den här tiden?

fanns as fet documentär om hur mycke tanner rökte på innan på youtube ,men dom har tagit bort den nu! dom som såg den vet vad jag menar :)

Rastavibrationer

Aktiv medlem
Maximilliam sa:
det här är fuckat!!!

fanns as fet documentär om hur mycke tanner rökte på innan på youtube ,men dom har tagit bort den nu! dom som såg den vet vad jag menar :)
Saknar också den gamla goda tiden runt Happy Dayz och Propaganda:)

JWester

Medlem
Technique sa:
Det där måste vara en av de dummaste kommentarerna jag läst på freeride på länge, vilket inte säger mycket om man tänker på nivån här inne. Du förstår väl själv att tanner inte kommer glida in och göra en triple backflip eller en full full i en slopestyletävling, han om någon är ju enormt mån om "stilfaktorn" på de trick han gör.
Du anar inte hur mycket klassisk freestyleskidåkning och trampolinträning kan göra för ens kroppskontroll, något som Tanner har ett överflöd av. Du kanske missade att Tanner är gammal puckelåkare och har hoppat en hel del freestylehoppning. Att komma och säga att en av sportens mest influentiella skidåkares sommarträning förstör en hel sport är total idioti.
Ibland undrar jag hur vissa av er ens lyckas med att andas. Ni sitter på ett internetforum och spiller ut er avundsjuka istället för att imponeras och kanske ta efter själv. Då skulle många av oss ha väldigt mycket mer konkurrens ute på tävlingarna.

Jacob

Senast ändrad:

rudil

Medlem
Andy_Banton sa:
Maximilliam sa:
det här är fuckat!!!

word. poorboyz på vhs, det var tider det! :)

Senast ändrad:

Maximilliam

Ny medlem
rudil sa:
Andy_Banton sa:
Maximilliam sa:
det här är fuckat!!!

word. poorboyz på vhs, det var tider det! :)
okej sorry dudes men ja snackar inte stenåldern, så gamla är jag inte :P men jag längtar säkert tillbaks dit mä, låter fett ifa :D

Technique

Ny medlem
JWester sa:
Technique sa:
Det där måste vara en av de dummaste kommentarerna jag läst på freeride på länge, vilket inte säger mycket om man tänker på nivån här inne. Du förstår väl själv att tanner inte kommer glida in och göra en triple backflip eller en full full i en slopestyletävling, han om någon är ju enormt mån om "stilfaktorn" på de trick han gör.
Du anar inte hur mycket klassisk freestyleskidåkning och trampolinträning kan göra för ens kroppskontroll, något som Tanner har ett överflöd av. Du kanske missade att Tanner är gammal puckelåkare och har hoppat en hel del freestylehoppning. Att komma och säga att en av sportens mest influentiella skidåkares sommarträning förstör en hel sport är total idioti.
Ibland undrar jag hur vissa av er ens lyckas med att andas. Ni sitter på ett internetforum och spiller ut er avundsjuka istället för att imponeras och kanske ta efter själv. Då skulle många av oss ha väldigt mycket mer konkurrens ute på tävlingarna.

Jacob
haha att du ens pallar skriva en hel jävla uppsats.
du får tycka vad du vill, men jag tycker att det är så in i helvete fult med spin to win.
Jag bryr mig inte ett jävla skit om tanners förflutna i puckelpistskidåkning. han kanske ska gå tillbaka och köra lite propellersnurrar?

jag är verkligen inte avundsjuk för jag tycker att skidåkning går i helt fel riktining.

HEJDÅ!!!!!!!!!!

J-rockner

Ny medlem
Technique sa:
JWester sa:
Technique sa:

Jacob
du får tycka vad du vill, men jag tycker att det är så in i helvete fult med spin to win.
Jag bryr mig inte ett jävla skit om tanners förflutna i puckelpistskidåkning. han kanske ska gå tillbaka och köra lite propellersnurrar?

jag är verkligen inte avundsjuk för jag tycker att skidåkning går i helt fel riktining.

HEJDÅ!!!!!!!!!!
Haha lite roligt de dära du säger. Som jacob sa så kör tanner väldigt stilrent, speccielt i pipen. Och man ska försöka lära sig något nytt trick och få känslan av det. Då tänker man inte på stilen då är det mäst att man vill sätta tricket.

Nu om tanner försöker få in känslan på en tex dubbel cork så tänker han nog troligtvis inte att han måste göra det med stil också.

Tanner drar sporten åt rätt riktning. Du förstår nog knappast vart freestyle skidåkning är på väg.

Och jag säg mig en edit i år av proffsen (4bi9) inräknat där du har sett en propeller snurr.

Technique

Ny medlem
J-rockner sa:
Technique sa:
JWester sa:

Jacob

HEJDÅ!!!!!!!!!!
Haha lite roligt de dära du säger. Som jacob sa så kör tanner väldigt stilrent, speccielt i pipen. Och man ska försöka lära sig något nytt trick och få känslan av det. Då tänker man inte på stilen då är det mäst att man vill sätta tricket.

Nu om tanner försöker få in känslan på en tex dubbel cork så tänker han nog troligtvis inte att han måste göra det med stil också.

Tanner drar sporten åt rätt riktning. Du förstår nog knappast vart freestyle skidåkning är på väg.

Och jag säg mig en edit i år av proffsen (4bi9) inräknat där du har sett en propeller snurr.
hahaha, fattar inte vad du skriver men, ska försöka tolka...

Har aldrig påstått att nån kör propellersnurrar, säger bara att Tanner Hall passar bättre i puckelpist och freestyle-hopp än vad han gör inom jibbing.

Jag tittar nästan aldrig på skidfilm men den senaste edit jag såg var med Henrik Harlaut som körde en switchsnurr med otroligt många rotationer, såkallad spin to win.
Jag är snowboardåkare och förblir det för alltid, vill inte förknippas med några wannabe-gymnaster på lagg.

Vi har alla olika åsikter om vilket håll som är rätt och jag skiter i din. puss

Senast ändrad:

mans1

Medlem
Technique sa:
J-rockner sa:
Technique sa:

HEJDÅ!!!!!!!!!!

Har aldrig påstått att nån kör propellersnurrar, säger bara att Tanner Hall passar bättre i puckelpist och freestyle-hopp än vad han gör inom jibbing.

Jag tittar nästan aldrig på skidfilm men den senaste edit jag såg var med Henrik Harlaut som körde en switchsnurr med otroligt många rotationer, såkallad spin to win.
Jag är snowboardåkare och förblir det för alltid, vill inte förknippas med några wannabe-gymnaster på lagg.

varför bryr du dig om sporten förstörs om du ändå åker snowboard?

Technique

Ny medlem
mans1 sa:
Technique sa:
J-rockner sa:

varför bryr du dig om sporten förstörs om du ändå åker snowboard?
Det här är ett forum. Här diskuterar man och får ha en egen åsikt. Välkommen till internet.

Jibberisch

Aktiv medlem
Technique sa:

HEJDÅ!!!!!!!!!!
Skriva en uppsats? (Som du själv säger, det är ett forum, vad ska han skriva? Två rader? säga vad? Uttrycka vad? Uttrycka sej kort så du paaaallar att läsa?)

Aldrig tittar skidfilmer? (Varför uttalar du dej? Jag är inte inne på hästforum och uttalar mej om deras uppbyggnadsträning. Hur vet du vad du ska kritisera om du inte tittar på skidfilmer? Går du och tittar på en allsvenskfotbollsträning i februari och tycker det ser skit ut också?)

Sporten åt fel håll?(Vilket håll är fel håll?) Och till råga på allt är du brädåkare på ett skidforum? Hur tänkte du?

Gör dina engelskaglosor, ta på dej din pyjamas och hopp i säng! Herrejävlar vad vi behöver en åldersgräns.

Senast ändrad:

Maximilliam

Ny medlem
DUUUDE!!!, fet battle straight at this tråd! Technique v.s skidåkrana, just nu så leder skidåkrna då dom är lite fler och har lite bättre argument. men Technque har lite vassare dissar, lite hårdare atityd.

maxi droppar in här och nu med:
det är klart alla ska få säga va dom tycker om sporten och var den är på väg, annars kan det ju sluta helt fucked up!!! och bara för att han åker hashplanka ska alla h8a. vi har nästan tatt alting inom jibbingen från snowboardåkningen!

btw när droppar bajskorven in?

makafone

Ny medlem
hade inte jacko hoppat in och börjat gaffla och förklara hade i alla fall 50% av dom som nu försvarar honom istället skrivit:
Bläblä för mycket snurr. Det e coolare med stil.

Technique

Ny medlem
Jibberisch sa:
Technique sa:

HEJDÅ!!!!!!!!!!
Skriva en uppsats? (Som du själv säger, det är ett forum, vad ska han skriva? Två rader? säga vad? Uttrycka vad? Uttrycka sej kort så du paaaallar att läsa?)

Aldrig tittar skidfilmer? (Varför uttalar du dej? Jag är inte inne på hästforum och uttalar mej om deras uppbyggnadsträning. Hur vet du vad du ska kritisera om du inte tittar på skidfilmer? Går du och tittar på en allsvenskfotbollsträning i februari och tycker det ser skit ut också?)

Sporten åt fel håll?(Vilket håll är fel håll?) Och till råga på allt är du brädåkare på ett skidforum? Hur tänkte du?

Gör dina engelskaglosor, ta på dej din pyjamas och hopp i säng! Herrejävlar vad vi behöver en åldersgräns.
OMFG ROFLCOPTER på dig my friend. Jag tycker bara att det var jävligt roligt att käre Jacob Wester skriver en massa text som inte ens har med saken att göra, när jag skriver en rad. Att han ens bryr sig?!!

Ni som är "så gamla" och vill ha åldersgräns, varför beter ni är lika jävla omoget?

Det är väl lika mycket ett klätter- och vandringsforum som det är skidforum? Sen att massa snoriga P12-jibberungar sitter och skriver om de senaste scarvesen från nåt sunkigt skidmärke, filmar sig på studsmattan och tar upp 90% av forumet är en annan sak.

Sen vet jag inte vart du vill komma med personliga angrepp baserat på NOLL fakta.

eHogstrom

Aktiv medlem
Tycker det är kul att Jibberish påpekar en åldersgräns då Technique är 17år samt beter sig mognare än Jibberish himself som flashar med öl inne i sitt fotoalbum haha!
Sure, jag känner Technique men jag måste hålla med han ändå, akrobatikskidåkning är väl ungefär det fulaste man kan göra? Skidåkning får gärna bli mer snowboard.

Men ja.. Alla har sina egna åsikter och som att jag skulle orka bry mig.
Tycker det är kul att Tanner syns mer i parken nu, förknippade han med puder ju.

Jibberisch

Aktiv medlem
Tech;

Var det inte så att den "massa" text som skrevs hade exakt med ditt inlägg att göra? Nu säger du emot dej själv igen, hur kan det ifrågasättas varför han bryr sej, när du bryr dej själv? Har du ensamrätt på att bry dej? Som brädåkare i ett skidforum? Nu blir jag ännu mer förvirrad. Hur menar du egentligen? Skulle du kunna förklara en smula? Varför hänger du på ett skidforum fullt med massa 12åriga jibbers?

Hoqizz;
Flashar med öl? Nu blir jag också förvirrad hur tänkte du? Hur flashar man med öl?

Vi fimpar åldergränsen, kan man inte införa ett Lämplighetstest bara? Friiiiraaajd hallå hallå, jag kan koda ihop en "passandeprövning". Tänker mej lite som den i början på "Larry 1" Herregud..mitt favoritforum har ballat ur...

Setermaan

Ny medlem
Jibberisch sa:
Technique sa:

HEJDÅ!!!!!!!!!!

Hade du inte överdrivit allt i sann Family Guy-anda så hade det blivit ganska kul.

Tråkigt att man bara fick se akrobatgrejerna förresten, visst det han gör är grymt imponerande men jag ser honom hellre köra blades i puder än att göra gymnastvolter. Det är just att man vet hur steezigt han kör när han bara vill som gör att man blir less på trampolin och vattenhoppning med Acro Aerials.

J-rockner

Ny medlem
Nu kommer en uppsats. För jag har grymt tråkigt och jag är så GRYMT kunnig för jag går samhälls. ;)

De har med akrobatik. Tycker faktiskt jag inte har sett något av akrobatiken inom freestyle skidåkning. De jag har sett är svåra tekniskt sett trick med stil. De tanner delvis gör i videon får vi inte glömma bort att de är också stil men i en helt annan genre. Stil är ett begrepp som är olika för alla och de bör respekteras av alla. För jag tycker tex wallisch och olsson har oerhört olika åkstilar och därför svårt att jämnföra dem på alla lika och olika punkter.

Spin to win är ju inte de roligaste se på men man blir ju ändå mäkta imponerad. Picture this (woho en grymt bra snowboard film (Y) ) tror knappast att du skulle nöja dig med tex en 7 ,a som bästa snurr. Du vill förmodligen utvecklas och bli bättre och bättre så jag tror knappast du bara stannar upp i utveckling för att inte hamna i "Spin to win" kategorin. Tror harlaut som är grymt bra på spinna bara vill utvecklas och i det hållet man utvecklas så utvecklas sporten efter det. Sporten och sporten , hobbyn.

Jag gillar snowboard grymt mycket jag med , tycker bla att snowboad filmerna är roligare att se på och är helt enkelt bättre. Snowboarden har ju kunnat hålla kvar sin stil genom att inte göra för överdrivna tekniska trick och istället fokusera på stil. De är helt rätt tycker jag men jag tycker absolut inte de är ett bra sätt för att stanna utvecklingen för Freestyle skidåkning.

För det är något annat. Men det vet jag inte.

Och btw techniqe, Om du nu skiter i min åsikt om vart utveckling ska fara, Varför då skriva emot mig och dra upp ännu mera diskusioner om det.

Ett fint citat "vill inte förknippas med några wannabe-gymnaster på lagg." Tycker de är rätt lågt av dig att säga sådär utan en bra motivering för vafan. Om du nu vill säga vad du tycker om "akrobat jibbers" så kom med en bra motivering om varför du säger som du gör. Kolla på tom wallisch, knappast någon av mina egna favoriter men han kör oerhört stilrent. Du har missat för mycket att freetstyle skidåknings utveckling för att kommentera den tycker jag.

Ha det bra.

makafone

Ny medlem
Vad många verkar ha missat är att han kör sommarträning.... Det där har väl igentligen inte så mycket att göra med vad han tänker göra på skidor i vinter = Tränar man in bra kontroll i en 3volt på studsmatta så blir nog kontrollen mycket bättre i dom 2volterna du tänker köra med skidorna.

Bättre kontroll=snyggare grabar, mindre "hafsigt"= tex. Snyggare stil.

torbjorn_ohlin

Ny medlem
de där e fan de sjukaste ja har sett! fattar inte hur man får till sån sjuk rotation ... de kmr väl med graben elr ngt ... va vet ja

clean som fan e han iaf!

Edlund

Ny medlem
Förstör sporten? Det var det dummaste jag hört. Håll inte tillbaka dem som vill utveckla sporten

Technique

Ny medlem
Jibberishhhhhhhhhhhhh: du tror du är jävligt rolig men du failar så jävla hårt. Jag drar mig ur diskussionen nu när jag fått bekräftat att alla skidåkare är idioter förutom hogizz.

Jag hänger här för att få senaste nyheterna kring cykling, samt läsa i snowboarddelen. Sen att jag snubblade över den här filmen och kommenterade vad jag tycker är en annan sak.
Du verkar iaf. inte hört talas om meningsutfyllnad och kommatecken med tanke på strukturen på dina inlägg. Hängde du inte med på svensklektionerna under mellanstadiets gång?

Varför fimpa åldersgränsen och införa ett lämplighetstest som du aldrig kommer att klara själv?

rockner: Wallisch är en av de få skidåkare jag tycker är bra. Vill dessutom påpeka att han inte är någon wannabe-gymnast. Ditt exempel var riktigt dåligt.
Känns knappast som att det kommer att gå bra för dig på samhälls eftersom du särskriver hela tiden och trycker mellanslag innan kommatecken, samt en miljon grammatiska fel. Av mig får du iaf. IG på din uppsats.

Ni får väl utveckla sporten/hobbyn åt vilket håll ni vill, jag har tappat hoppet.

PUSS ALLA JIBBERS PÅ FRIRAYD //MVH SPRÅKPOLISEN, TECH

J-rockner

Ny medlem
Technique sa:
Jibberishhhhhhhhhhhhh: du tror du är jävligt rolig men du failar så jävla hårt. Jag drar mig ur diskussionen nu när jag fått bekräftat att alla skidåkare är idioter förutom hogizz.

Jag hänger här för att få senaste nyheterna kring cykling, samt läsa i snowboarddelen. Sen att jag snubblade över den här filmen och kommenterade vad jag tycker är en annan sak.
Du verkar iaf. inte hört talas om meningsutfyllnad och kommatecken med tanke på strukturen på dina inlägg. Hängde du inte med på svensklektionerna under mellanstadiets gång?

Varför fimpa åldersgränsen och införa ett lämplighetstest som du aldrig kommer att klara själv?

rockner: Wallisch är en av de få skidåkare jag tycker är bra. Vill dessutom påpeka att han inte är någon wannabe-gymnast. Ditt exempel var riktigt dåligt.
Känns knappast som att det kommer att gå bra för dig på samhälls eftersom du särskriver hela tiden och trycker mellanslag innan kommatecken, samt en miljon grammatiska fel. Av mig får du iaf. IG på din uppsats.

Ni får väl utveckla sporten/hobbyn åt vilket håll ni vill, jag har tappat hoppet.

PUSS ALLA JIBBERS PÅ FRIRAYD //MVH SPRÅKPOLISEN, TECH
Du är rätt rolig du Techniqe. Först och främt, varför är mitt exempel på Tom wallisch dåligt? Han om någon är ju en kille som pressar sporten åt rätt riktning och han kör ju nästan enbart stil. DU har aldrig någon motivering för det du säger och dina argument( Btw du har ju inte ens några, och dem håller inte.)

Och nu märker man ju att du är jävulst okunnig om ämnet så jag tycker absolut du ska hålla dig till snowboarden. Du börjar dra upp egna dåliga uppfattnigar som är ganska orelevanta gentemot vad vi pratar om. Skidorna kommer inte hamna i kategorien "Akrobatik skidåkning" för du har noll koll. Du drar även upp hur jag skrev min "uppsats" och det är ju ett tydligt tecken på att du inte kan diskutera detta ämne nå mer för du kan helt enkelt inte ämnet.

Öppna ögonen unge man.

JoakimN

Ny medlem
Technique sa:
JWester sa:
Technique sa:

Jacob

HEJDÅ!!!!!!!!!!
Wow, du är ju helt j*vla dum i huvudet, läs igenom en gång vad han skriver (eller kan du inte läsa?)

Det han säger är att TANNER TRÄNAR KROPPSKONTROLL, han drar inte dom här tricken på en tävling, eller förmodligen inte ens över huvud taget på skidor.

Du säger tillomed att du inte åker skidor, och du kan obviously ingenting om skidor. Kanske dags att gå till tacky.se eller nån annan sida med inrikting på bräda?

L

lasssekongo

Guest
Jag stödjer jacob wester!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe fjeskarn

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp