The fourth phase premiären

EHeidi

Ny medlem
Någon som såg premiärvisningen av filmen denna kväll? Tankar och funderingar? Hiss eller diss?

Bjersing

Ny medlem
Såg den i Göteborg igår, sämre än förväntat helt klart tyvärr.

Sammanfattningsvis handlar filmen om att Travis Rice är unik, magisk och bestämd, åks en del bräda också.

En mkt svår uppgift att slå Art Of Flight. Den var ju banbrytande när den kom.

Sen kändes den inte lika påkostad och snyggtfilmad som Art of flight. Antar att skador, dåliga förhållanden och ryssar som vägrar spela boll satt en del käppar i hjulen.

wessozi

Ny medlem
Kollade nyss på Art Of Flight. Den var bra, är det värt att köpa Fourt Phase? Trailern och texten pekar ju myket på "the hydrological cycle" - lite det som intresserar mig mer än fräna och gnarly lines. Är det utbildande eller bara ett finare ord på "vädret styr oss".

EHeidi

Ny medlem
Ja såg den också, den känns som att den saknar något. Inte samma krispighet som i The art of flight. Känns mer som att de ständigt jagar efter någonting som inte finns i hela filmen, än att "stanna upp på samma plats". Men klart alltid kul att se.

En fråga jag dock ställer mig är varför använder de inte hjälm? De är ju helt sjukt. Någon som har ett vettigt svar på det?

Kaskar

Medlem
Håller med ovanstående. Det var enormt mycket surr om hur fantastisk Travis är. Jajaja, åk istället!
Och inga hjälmar. Och så drar han inte i ABSen i lavinen(men det kan nog vara f-n så svårt när skiten väl går ner)

Dessutom pratar de om hur andarna bor i träden i den japanska skogen. Men om man bara respekterar naturen och andarna går det bra. Sen kör de bonk-session på en massa träd...
Säg hellre då att "vissa tror att andarna bor i träden men det skiter vi i"

Lundiis

Ny medlem
De flesta av mina tankar är redan återgivna i andra kommentarer, visst filmen handlade mer om Travis, Hans/deras resa, tankar och resonemang mer än åkningen vilket gjorde mig lite besviken, ville se mer puder etc...

Ska dock ta och se den igen och reflektera över vad som sägs osv istället för att bara "slö kolla den" som jag gjorde på premiären, tror det kan finns lite "filosofiskt" värde i filmen om man orkar se till den delen av verket...

klassy

Medlem
Missade gratisspelningen på redbull.tv, värt att köpa den ändå?

Såg precis "Be Water" av Bobby Brown och den va fet, dock är "Degrees North" med Xavier och Anthamatten det överlägset bästa jag sett.

unsuspected

Aktiv medlem
klassy sa:
Missade gratisspelningen på redbull.tv, värt att köpa den ändå?

Såg precis "Be Water" av Bobby Brown och den va fet, dock är "Degrees North" med Xavier och Anthamatten det överlägset bästa jag sett.
Nä, det tycker inte jag. Finns en hel del klipp som inte kom med som ska vara mycket bättre än själva filmen.

wessozi

Ny medlem
Appropå snowboardfilmer - några att rekommendera är Jeremy Jones serie med Deeper, Furthre och Higher. Vissa inslag är lite mer "shit something feels bad, better abort than risking your life". Finns på netflix =)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp