The return of the undead GRÖT

David_Kvart

Ny medlem
Jag har en liten stuga vi åker till ibland, och nu åkte jag och Pernilla dit för att stänga igen för hösten. Jag klev upp tidigt på morgonen för att göra grötfrukost som vanligt. En lat grötfrukost, dvs i micron.

Gissa om jag blev förvånad när någon redan ställt en tallrik gröt i micron. Morgontrött som jag var så tog det några sekunder innan jag kopplade att det verkligen var gröt som stod i micron. Jag hade glömt den sist jag var ute, trettio dagar tidigare.

Här är en fin bild på gröten. Jag tycker det är helt otroligt att se kampen om ytan i tallriken...

www.kvart.com/bilder/grotfrukost.jpg http://www.kvart.com/bilder/grotfrukost.jpg

David_Kvart

Ny medlem
Det luktade MÖGEL helt enkelt, det var som en intensivkurs i mögeldoft när jag öppnade micron. Eftersom jag inte längre såg något av gröten, så tänkte jag att det var bäst att slänga den utan att smaka. Hade någon gröt varit synlig hade jag givetvis inte kastat den, då hade jag ju skrapat lite på ytan bara och micrat den igen. Kanske rört om något för att värmen ska fördelas lite bättre. Eller så hade jag inte det.

Nu försöker jag bara komma ihåg vart den andra gröten tog vägen som jag micrade...

annakarinsomfan

Ny medlem
Fan David, va trott du ar :).
Jag ar verkligen ovanligt sugen pa grot just nu... Hoppas Pernilla uppskattade frukost pa sangen av sin alskade.. :)

Bla pa dig grabben!

David_Kvart

Ny medlem
Jag ångrar faktiskt att jag inte undersökte den lite noggrannare, det hade ju varit intressant att se exakt hur mycket av ursprungsgröten som fanns kvar under allt det där... Men men, nästa gång jag åker ut så kanske jag hittar gröt nummer två.

Ni vet ju hur det är: the night of the undead gröt.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp