Therm-ic – skräp?

Therm-ic – skräp?
Har nu haft två Therm-ic produkter som gått sönder på ca 3 veckor, undrar om någon annan har haft lika dålig upplevelse av deras produkter?

Den första prylen som gick sönder var värmesulor (eller egentligen värmeslingor man fäster på egna sulor). Sladden som leder upp till batteriet gick sönder på ca 1 vecka, och gick av helt och hållet efter ytterligare någon vecka.

Nu för några veckor sedan köpte jag deras pjäxtorkare (fläkt), vilken helt sonika slutade fungera idag.

Inlägget framstår kanske som gnälligt, men undrar ärligt om andra haft lika mycket problem?

miol11

Aktiv medlem
Therm-ic – skräp?
stämmer inte med den bild jag har av Thermic vi har ett gäng gamla batteripack sulor/värmeslingor funkar till 100% (jag har givetvis fått byta ut batterierna på alla)
vi har också 3st thermic refresher haft dom i många å och dom har gått åtskilliga timmar, men för nån vecka sen gav faktiskt en upp.
Men kvaliteten på deras nya produkter kanske har blivit sämre.....

Stortlopp

Medlem
Therm-ic – skräp?
Mina värmesulor har hällt i mer än 5 år iaf men nu är batteripacken döda och ersättningsbatteri går ej att få tag på (nya anslutningar). Ska gå loss på dom med en Dremel och se om dom innehåller något utbytbart annars blir det nog värmsockar nästa gång.

wamp

Medlem
Therm-ic – skräp?
Haft ett par sulor där brytskyddet på anslutningen gav upp nästan direkt. Efter mycket om och men fick jag en ny sula på garanti. Annars har de hållt okej. Sulorna motsvarar väl den kvalité man kan förvänta sig av priset. Det är ju batterierna som är snuskdyra.

Gammel_Dansk

Aktiv medlem
Therm-ic – skräp?
Jag har haft två stycken värme till sulorna på typ 15 år. Inför denna säsong bytte jag till nya med nya batterier och har fått byta 3 gånga under vinteren. Första höll i några dagar. Så man kan säga stt kvalitén har försämrats rejelt. Det har också resulterat i en förfryst stortå. Kul.
Mht pjäxtorkare har jag haft en i minst 10 år. Vi köpte några nya för ett par år sedan som redan slutat funka.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp