Tips: ABS-rygga för ca 4300:- hos Conrad

Blide

Medlem
Bump för bra tips :)

Provade TNF märkta ABS-ryggan, de får gärna bli lite lättare snart...

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Lundblom sa:
Jag är inte insatt i ABS ryggor. Finns det alltså olika typer där man på vissa kan ha större packsäckar men på den här modellen bara kan ha en 15 L.
Ja, den vanliga "vario"-serien har säckar på typ 15, 25 och 45 liter (eller nåt åt det hållet iaf), powder-grej-serien som är på utförsäljning på SC har typ 10 och 15-literssäckar tillgängliga.

D

Deleted member 80259

Guest
Synd att den var orange, har inget som matchar, annars hade jag nästan köpt!

Har dock ingen användning för den den här vintern så jag funderar lite... kommer det finnas ABS-ryggor nästa vinter som är minst 1kg lättare än denna? I så fall kan jag betala mer då istället.

D

Deleted member 80259

Guest
Aha, intressant, fanns ju i svart också!

Hur står den här sig mot sina kollegor? Är det bättre att vänta tills nästa vinter om jag ändå inte behöver den här vintern?

FF

Aktiv medlem
Bra tips. En sån där kan väl inte rymma mer än spade sond, vattenflaska och macka antar jag?...

Snowjunkie

Aktiv medlem
Ja, det är små säckar, så de är gjorda för liftburen åkning. Inget för turåkarna direkt.

Snowjunkie

Aktiv medlem
felix sa:
Aha, intressant, fanns ju i svart också!

Hur står den här sig mot sina kollegor? Är det bättre att vänta tills nästa vinter om jag ändå inte behöver den här vintern?
Ja, finns i flera färger. Ska du inte använda den denna säsong skulle jag avvakta. Kommer alltid något bättre och billigare....

lavinkotten

Ny medlem
Utförligare (och korrekt) info:

-Powder finns i 5L och 15L, och finns i svart/blå (5/15L), orange/grön (5/15L) och vit/orange (15L).

-Vikt: 1.9kg utan zip-on och patron

-Att lavinryggsäckarna skall bli "lättare" är en avvägning mellan säkerhet/hållbarhet och pris. Klart att säckarna kan göras lättare med annat material men då blir det lite mer "NASA" över det hela och kostnaden springer iväg.

-Själva systemet (utan textilier) väger 1.2kg. Inte så illa när man tänker på vilka krafter den skall tåla.

:)

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp