Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Prylar
Video
Foto
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök forum
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips för komplement till RTM84?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Marboh" data-source="post: 1250132" data-attributes="member: 162191"><p>min det up är fischer one gt 86. Och line vision 108. </p><p>Har resonerat att jag inte vill ha för stort överlapp på skidorna. Utan de ska ha olika sweetspot. Hög pistpotential eller dunderkul i puder. </p><p></p><p>Vision funkar bra pisten (så länge det inte är blåis men då har jag andra skidor). Är inte bäst på broccolisnö. Men det är ju inte det jag vill optimera offpistskidan mot. </p><p>MEN! Den är lekfull, flyter fint i puder. Går att köra hårt men kräver inte att man gör det och den är hyfsat lätt. </p><p></p><p>Hävdar inte att vision behöver vara skidan för dig, men jag tycker den presterar bra. </p><p>Det har nämnts en del skidor som verkar populära ovan som också kan vara bra. </p><p></p><p>Tänkte mest bjuda på lite resonemang för vad man vill ha ut av sitt andra par (eller n+1 skida). Personligen tycker jag att det blir lite poänglöst när de ligger för nära varandra. Ex tunga, stabila, väldämpade men i lite olika bredd. Då tycker jag man ska ha en pistsmiskare som käkar is och vallar sen nåt som glänser i björkskogen eller i lössnön som man kan knata en bit på utan att göra det onödigt jobbigt för sig själv. </p><p></p><p>Så frågan är väl egentligen vad är det för nåt du vill åt när du inte kör RTM?</p><p></p><p>För glöm aldrig att den som har roligast vinner!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Marboh, post: 1250132, member: 162191"] min det up är fischer one gt 86. Och line vision 108. Har resonerat att jag inte vill ha för stort överlapp på skidorna. Utan de ska ha olika sweetspot. Hög pistpotential eller dunderkul i puder. Vision funkar bra pisten (så länge det inte är blåis men då har jag andra skidor). Är inte bäst på broccolisnö. Men det är ju inte det jag vill optimera offpistskidan mot. MEN! Den är lekfull, flyter fint i puder. Går att köra hårt men kräver inte att man gör det och den är hyfsat lätt. Hävdar inte att vision behöver vara skidan för dig, men jag tycker den presterar bra. Det har nämnts en del skidor som verkar populära ovan som också kan vara bra. Tänkte mest bjuda på lite resonemang för vad man vill ha ut av sitt andra par (eller n+1 skida). Personligen tycker jag att det blir lite poänglöst när de ligger för nära varandra. Ex tunga, stabila, väldämpade men i lite olika bredd. Då tycker jag man ska ha en pistsmiskare som käkar is och vallar sen nåt som glänser i björkskogen eller i lössnön som man kan knata en bit på utan att göra det onödigt jobbigt för sig själv. Så frågan är väl egentligen vad är det för nåt du vill åt när du inte kör RTM? För glöm aldrig att den som har roligast vinner! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips för komplement till RTM84?
Topp