Tips för USA

TheDanne

Ny medlem
Tips för USA
Heey.
Planerar en resa till USA eller Kanada kommande vinter. Vi ska vara borta ett par veckor och skulle gärna vilja ha lite tips på vart vi ska ta vägen. Har kikat på Banf och Fernie, verkar helt ok. Någon som varit där?? Vad har ni åkt med för resebyråer? Eller ska man köpa sig en enkel biljett och sedan hyra någon gammal amerikanare nånstans??

Ha det!
// Larzzon

PuderYetin

Medlem
Tips för USA
Hej!

Telluride i Colorado är inte fel. Ligger i södra Colorado, långt från mer mer flärdfulla Vail och Aspen, men med desto bättre skidåkning!

Om du är intresserad av cat-skiing så är Berthoud Pass i höjd med Frisco/Breckenridge inte så dumt heller, gärna i kombination med lite åkning i Arapahoe Basin/Breckenridge och kanske t.om rikemanshaket Vail.

//Jonas.

birdosmatte

Ny medlem
Tips för USA
Hej!

Langley travel har några bra rundresor som jag kan rek.
Jag åkte själv på ski around the rockies i vintras och den resan var helt suverän, fem skidorter på nio dagar bla fernie och banff.
Hyr en van och åk dit snön verkar vara bra om ni ska vara borta några veckor så kan ni prova på lite olika orter.
Jag rek. att ni gör ett besök i red mountain och kicking horse!
Trevlig resa..

Linn_Linn

Ny medlem
Tips för USA
Hej!
Jag har varit i Vail(Colorado) och Taos (New Mexico) och kan varmt rekomendera båda två. Men det är stor skillnad mellan systemen.

Vail är DYRT (man blir förvånad att en ost på mataffären kan kosta såååå mycket) men å andra sidan har Vail ett av USA`s största system och det är stort, väldigt stort. Det finns mycket offpiståkning att tillgå på baksidan där man fortfarande kan utnyttja liftsystemet. Nästan ett måste att uppleva!

Taos är billigare men fortfarande inte billigt. Många känner inte till att man kan åka skidor i New Mexico (ligger i höjd med atlasbergen i afrika) men Rocky mountains fortsätter faktiskt dit ner. Hit åker entusiaster som återkommer år efter år. Här är alla intresserade av skidåkning! När jag var där snöade det hela veckan och det fanns alltid puder till knäna, som minst. FInns mycket offpiståkning från ridgen. Ett kanonställe!
http://www.taosski.com

Kan vart rekomendera en tur till båda! hyr/köp en gammal bil och åk runt!

Tips för USA
åkt till steambaot springs "ski town usa" säger väl det mästa. Rejält med snö. mitt i norra colorado 3 h från denver.

Sanders

Ny medlem
Tips för USA
Skit i USA. Alldeles för dyrt med tanke på vad du får. Dra istället till Canada o något av alla små underbara ställen som finns där. Undvik Banff, mkt folk, dyrt o dålig åkning. Sattsa på Fernie, Kicking Horse, Red Mountain eller något annat av de små, billigare o faktiskt även mkt bättre ställena!

pumpapuder

Ny medlem
Tips för USA
Det är billigare att köpa bil i Canada än i USA och sedan är det bara att resa runt och glassa och åka skidor... Sen är det bara att sälja bilen och åka hem när ni är klar så har ni några kronor att leva på här hemma också...

D

DoubleTA-SkankyJess

Guest
Tips för USA
Steamboat Springs är mycket bra.
Förvånar mig att ingen nämt Jackson Hole än. GRYMT.
Ska du bara åka på ett enda ställe i ditt liv, så åk i Jackson.
Brant? Jovars...

Klurran

Ny medlem
Tips för USA
vad kan jag säga. enormt bra offpist ( då det finns snötillgång ) hittar du i Heavenly, california/nevada. Arapahoe basing likaså. Vill du åka park? Breckenridge har en av de bästa i sitt område. Kan även rekommendera Vail. Stort, massivt och helt fantastiskt.
Men, USA är dyrt. Åker du dit på försäsongen är det stor chans att de har erbjudande på liftkort. Jag hade 6 skidorter på samma... grymt bra. Fixa en van som du kan sova i. hotell, boende är dyrt liksom allt annat i de flesta skidorter. Lycka till!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp