Har provat några Niro, bl.a. T1. Upplevde dem som ganska mjuka. Men det var ju några år sedan.Vi ser mer camber brädor nu jämfört med för några år sedan.
Här är några kandidater kanske.
https://www.standtall.se/snowboard/snowboards/kille/nitro-snowboard-pantera-163-2
https://www.standtall.se/snowboard/snowboards/kille/nitro-snowboard-suprateam-162
https://www.standtall.se/snowboard/snowboards/kille/nitro-snowboard-squash-163
Precis det jag är ute efter, stabilitet och grepp!Custom X 64 (Burton)? - jag är mycket nöjd med min (visserligen inte magnatraction men bra grepp och stabil när det går fort), verkar dock inte som just 164-längden finns längre
Stabil med bra grepp känns tryggt när det går undan, gäller bara att sätta landningar med lite större precision!Slash Atv är en riktigt styv camberbräda. Grym precision och känsla men straffar misstag hårt och skoningslöst![]()
Det ska göras allt möjligt men framför allt vill jag att den ska kännas trygg och stabil i hög fart.Rena camber brädor finns det en hel del, även med lång radie däremot blir det svårt att hitta tillsammans med magna-traction.
Jag antar att det är en pistvärsting du söker efter eller ska det hoppas och studsas, även lite puder?
Custom X 64 (Burton)? - jag är mycket nöjd med min (visserligen inte magnatraction men bra grepp och stabil när det går fort), verkar dock inte som just 164-längden finns längre
Det här var ju något av en bump, så svarar på mitt eget inlägg. Bytte till en Flagship efter CustomX:en då jag ville ha något mer allround, och jag håller med @xviggenx, jag tror Flagshipen är värd att överväga. Lika fartstabil och kantgrepp som CustomX, har Jones variant på magnatraction (vet inte hur mycket skillnad det gör egentligen), och myyycket bättre offpist, ända nackdelen är att den är tyngre.Precis det jag är ute efter, stabilitet och grepp!![]()
Ja, OK, min 166 har 9,4 som jag tycker är perfekt (har editerat, jag tänkte att TS kanske ville upp mot 10-12m eller så, men man ska ju inte anta).Jag tycker nog inte flagshipen har kort kantradie. Snarare relativt lång? Min 164 har 9,3m som väl är nån meter mer än motsvarande custom x och många liknande brädor. Trevlig bräda f ö.
Du letar efter en styv camber bräda för pist men prövar en T1 som är en mjukare parkbräda?Har provat några Niro, bl.a. T1. Upplevde dem som ganska mjuka. Men det var ju några år sedan.
TUR Buteo är en galen bräda. Väldigt bra grepp och kul att svänga med. Inte en bräda som man åker runt och sover på. Mycket vill-ha-faktor på den brädan. Jag hade nog skaffat den om jag inte redan haft en Bullet Train och en Pencil. Buteo kändes lite som Det bästa från de brädorna satt i en.Det ska göras allt möjligt men framför allt vill jag att den ska kännas trygg och stabil i hög fart.
Ah, Det var de två jag kom fram till kan komma på fråga!Slash ATV är väl trad. camber?
"A tried and true camber profile that offers a precise feel, predictable turns, solid edge hold, suspension and powerful pop. Traditional camber distributes weight evenly and offers a progressive flex pattern."
Och Jones Aviator har väl så lite rocker att det knappt får kallas rocker ändå? :P
Billigt o billigt, många pengar blir det iallafall.. Jag köper mina brädor begagnat, men hade jag räknat timpeng på alla timmar jag sitter o letar så hade det alla ggr lönat sig o köpa nytt! :DJag hittade den här:
Ingen jävla aning om vad det är men full camber, lång svängradie och hyffsat styv. Inge magnetraction men...![]()
LIGHT MAHIMAHI Freeride
light snowboards, light technical snowwear, snowboard pants, snowboard jackets, outdoor clothing, lightboardcorpwww.light-snowboards.com
Billig på Warehouse pungt de.
Stalle
Har en Nitro Banker 159 som ska säljas om det är intressant.