Kyckling!?!? Är inte mångmiljonärKyckling och ris, dag ut och dag in.
Är detta billigt där nere. För tänker inte ta med mig bag in box med tomatsåsPasta med tomatsås. Bra med kolhydrater, protein, vitaminer och kostfiber. Varje måltid borde kunna landa på ca 10-20kr beroende på kvalitet på tomater och pasta. Lunch + middag för 20-40kr.
För smakens skull vill man ju såklart ha en soffritto som bas (lök, morot, selleri, olivolja (vitlök, basilika)), men då går ju priset upp en aning, dock inte jättemycket.
Sverige har väl bland de högsta matpriserna i EU? Det mesta torde vara billigare i Frankrike, fast man vet väl aldrig i en turistort längst upp i en lång dal som VT är...Är detta billigt där nere. För tänker inte ta med mig bag in box med tomatsås
Så är det. Kanske blir verbier istället, och de kanske är värre 🫣🫣Sverige har väl bland de högsta matpriserna i EU? Det mesta torde vara billigare i Frankrike, fast man vet väl aldrig i en turistort längst upp i en lång dal som VT är...
Då får du leta extrapris hos discountern. 😂 Standardölen billigare än på bolaget iaf.🍻Så är det. Kanske blir verbier istället, och de kanske är värre 🫣🫣
Billigaste tomatkrossen 400g borde du kunna hitta för ca 0.5 euro. Kanske den kostar 0.7 euro nu då, med tanke på inflation. Billig pasta borde du kunna få 1kg för 1.5 euro.Är detta billigt där nere. För tänker inte ta med mig bag in box med tomatsås
Jo, men för frukost eller möjligen för lunchkombo med macka inte helt fel.Kanske kan vara inspiration: https://undertian.com/
Personligen tuggar jag hellre på riktig mat än gör nån ”slurry” av pulver och vatten även om det tar lite tid att laga….
Trodde de drack cafecoretto?Italiensk frukost är ju annars ganska billig (espresso och cigarett).
Trodde de drack cafecoretto?
Tänka på gainsen och plånboken 😂Kanske kan vara inspiration: https://undertian.com/
Personligen tuggar jag hellre på riktig mat än gör nån ”slurry” av pulver och vatten även om det tar lite tid att laga….
En 200g tallrik med bara pasta innehåller ca 26g protein. Kör man 400g pasta om dagen har man i sig ca 52g protein. Plus protein-shake på morgonen så är garanterat proteinintaget nog utan linser och bönor. Sen innehåller ju linser och bönor förvisso andra bra grejer, men en del av de ämnena får man ju i sig med en smarrig och billig tomatsås 🍝😎Kosta på dig en rejäl flaska olivolja att ha till pastan också så får du en kaloriboost, men glöm inte protein i form av linser/bönor. Och skippa inte kryddor även om det känns som onödig utgift. Du äter mer och bättre om käket är gott. Man kommer långt på svartpeppar, salt och oregano.
Extra vitlök är också grymt. Boostar immunförsvaret och ger dig extra utrymme i den knökfulla kabinbanan då ingen vill komma för nära :D
Billigare för mig att åka till Sverige och handla många varor än här i Danmark…Sverige har väl bland de högsta matpriserna i EU? Det mesta torde vara billigare i Frankrike, fast man vet väl aldrig i en turistort längst upp i en lång dal som VT är...
Ja, beroende på växelkursen är ju DK ett av få ställen med högre priser än SE. Speciellt runt Cph gissar jag.Billigare för mig att åka till Sverige och handla många varor än här i Danmark…
Har faktiskt varit billigare och handla vissa matvaror i Sverige de sista 10 åren.Ja, beroende på växelkursen är ju DK ett av få ställen med högre priser än SE. Speciellt runt Cph gissar jag.
Ölen billigare iaf!![]()
Och vi tycker, att allt är så hemskt mycket billigare i Sverige än i Finland. Inte bara starköl och skumpa, men också ost, räkor, litet bättre kött osv.Har faktiskt varit billigare och handla vissa matvaror i Sverige de sista 10 åren.
Tja, kör man ändå på en proteinshake kan jag väl tänka mig att man klarar sig fint. Dock ska man komma ihåg att man inte får i sig fullvärdigt protein genom bara pasta (vete). Baljväxter är ett utmärkt komplement till ris/pasta för att få i sig alla nödvändiga aminosyror i en måltid.En 200g tallrik med bara pasta innehåller ca 26g protein. Kör man 400g pasta om dagen har man i sig ca 52g protein. Plus protein-shake på morgonen så är garanterat proteinintaget nog utan linser och bönor. Sen innehåller ju linser och bönor förvisso andra bra grejer, men en del av de ämnena får man ju i sig med en smarrig och billig tomatsås 🍝😎
Aj härregud att jag är gammal. Men vad är proteinshake? Innehåller sådant alkohol, eller vad?Tja, kör man ändå på en proteinshake kan jag väl tänka mig att man klarar sig fint. Dock ska man komma ihåg att man inte får i sig fullvärdigt protein genom bara pasta (vete). Baljväxter är ett utmärkt komplement till ris/pasta för att få i sig alla nödvändiga aminosyror i en måltid.