Tips på linerhandskar och sulor med elektrisk värme

Oscar Tegni

Medlem
Hej!

Har riktigt dålig blodcirkulation och har nu bestämt mig att köpa ett par linerhandskar och sulor till pjäxorna med elektrisk värme. Finns ganska många alternativ och stor skillnad i pris. Så alla tips och rekommendationer uppskattas :)

Anledningen till att jag vill köpa linerhandskar med värme är att jag redan har hestra army som jag är nöjd med. Så känns onödigt att köpa nya skidhandskar med värme.

klassy

Aktiv medlem
https://www.outnorth.se/hestra/merino-wool-liner-active-3498#Koks

Kör med dessa när det är riktigt kallt och tycker jag märker skillnad!
Skönt när man ska dra av sig handskarna och fippla på med något. Duger fint för mig!

Ännu en uppgradering hade väl kanske varit så man kan knappa på mobilen med handsken på. "Touchpoint" kanske det kallas.

Du får ju inte ha för tajta handskar heller, då kommer det inte göra så stor skillnad!

fredw

Aktiv medlem
Har själv tunna merino liners i mina tumvantar men de gör inte så stor nytta för mig. Det verkar nästan bättre (i mitt fall) att lämna mer plats åt ett värmande luftlager. Så det beror säkert på.

Min fru stoppade sina gamla innerhandskar av ull (från ett par Hestra, se länk) i ett par nya stora tumvantar med syntetfoder och det gjorde tydligen stor skillnad. Men det blir ganska "tjockt" runt stavhandtaget (tycker jag).

Inväntar i övrigt också tips om elektriska liners.

Senaste inläggen

Topp