Tjena jag behöver jacka och byxor eftersom jag ska till sälen. Vill helst inte spendera mer är 3000kr.

Viggenordberg

Ny medlem
Tjena jag behöver jacka och byxor eftersom jag ska till sälen. Vill helst inte spendera mer är 3000kr.
Tjena jag behöver jacka och byxor eftersom jag ska till sälen. Vill helst inte spendera mer är 3000kr. Kom gärna med tips om vilka märken man ska ha.

Hawk100

Aktiv medlem
Köp på plats. Stanna till på Stadium Outlet strax innan Sälen! Bra utbud och bra priser….

Ronnie6905

Aktiv medlem
Jag kör med St Anton softshell från

islandmountain

Aktiv medlem
Jag tycker Stadiums egna märke Everest är bra och prisvärt! Du hittar lätt en jacka för under 1500 kronor där som har alla funktioner du behöver.
Jag är annars nöjd med min jacka från Wear Colour också, bra kvalitet och prisvärd.

Men åk in på en större stadiumbutik och prova dig fram.
Välj gärna butikens egna märken så får du mycket mer för pengarna än om du köper från ett dyrt och populärt märke.
Se bara till att den sitter bra och har alla funktioner du vill ha. Exempel på bra funktioner att kolla efter är dessa:

Liftkortsficka på armen.
Dragkedjor för ventilation under armarna.
"Snökjol" rund midjan.
Är luvan tillräckligt stor för att gå över hjälmen?
Långa muddar i ärmarna med hål för tummarna.

JalonD

Medlem
Man kan ju även fynda fina kvalitets-plagg begagnade på köp och sälj!

Wangler

Aktiv medlem
Ska du köpa nytt?
Annars leta här i köp sälj eller på blocket eller tradera.

Nytt kolla spotshopen.com
Märken som Swedemont och SLADE.
Helt ok billigare än Everest på Stadium och trots det faktiskt bra. Du kan hitta en jacka från SLADE med stx tyg 15000 vattenpelare för typ 800-900 å den är helt ok. Jag har en själv som extrajacka å när jag e ute å åker pulka m barnen.

Annars tippar jag som ovan skrev
Stadium Outlet strax innan sälen
Eller där du bor.
Men sälen har mer utbud
Där kan du exempelvis köpa Cross som oxå är helt ok.
Du kommer lätt under 3000 för både jacka och byxa men du måste också förstå att du inte får goretex eller exakt samma kvalité och hållbarhet som lite dyrare varianter.
Fast en jacka å byxa från typ SLADE eller Swedemont eller Cross räcker gott å väl om man bara kör nån vecka per år då å då.

unsuspected

Aktiv medlem
Det går också att hyra kläder istället för att köpa om du inte åker mer än en vecka om året.

a128

Medlem
Decathlons egna märke Wedze
välj en storlek sörre än normalt

Christiam

Aktiv medlem
Decathlons egna märke Wedze
välj en storlek sörre än normalt
Skulle gissa att kläder är löst sedan en tid tillbaka ; )
Dock givetvis bra att tipsa inför framtida klädsökningar för andra medlemmar.

Topp