Tongue shims från europeisk leverantör

Seppuccu

Aktiv medlem
Hej! Jag har försökt hitta s.k. tongue shims att sätta i mina boots eftersom jag har smala vrister, men har svårt att hitta europeiska leverantörer, eller åtminstone leverantörer som skickar till Sverige. Några tips?

QRikard

Aktiv medlem
Inte riktigt vad du söker men kanske tillräckligt bra. Jag har byggt på plösen med detta skum (självhäftande) för att minska volymen runt fotleden och nedre delen av smalbenet.

Blå skummet är markant hårdare om du skulle föredra det.
Klipp till och fasa kanterna med en vass kniv så du får lämplig form. Sen värm med varmluftspistol så formar det sig riktigt bra efter pjäxan. Mycket mindre risk att det släpper över tid om du värmt så biten ändrat grundform.

Seppuccu

Aktiv medlem
Fina grejer för hemmabyggaren - om man vet vad man gör. Jag köpte på mig en del sånt och byggde lite utfyllnad i bootsen, men tänkte pröva att gå all in med The Eliminator. :D

QRikard

Aktiv medlem
Fina grejer för hemmabyggaren - om man vet vad man gör. Jag köpte på mig en del sånt och byggde lite utfyllnad i bootsen, men tänkte pröva att gå all in med The Eliminator. :D
Inte omöjligt att ta bort igen. Så man behöver inte ha speciellt bra koll, testa och utvärdera och därefter anpassa. Antingen karva ned med en vass kniv om det blev för mycket på nåt ställe eller lägg på ett lager extra.
Kartong och silvertejp är annars en höjdare för test.

Sett dessa?

Seppuccu

Aktiv medlem
Uppdatering: tog 7 veckor för dem att komma fram. :LOL: Fastnade som väntat i tullen, och med tull och allt annat gick kalaset loss på ca 550 kr. Får se om det var värt det...
20220608_060503.jpg

Senaste inläggen

Topp