Rossirossi
Medlem
Topptur med Atris, vilken bindning?
Det är förmodligen som du skriver och även andra att man oftast bara hör om dom som har problem.90% liftburet med ett par baron är inga bekymmer.
Jag skulle säga att det inte finns några större anledningar att inte köra på en uppsättning bindningar med turegenskaper om du tror att du kommer att vilja tura lite i framtiden.
Jag har kört/kör med allt i från baron till market tour till Shift.
Har inte haft något bekymmer med baron bortsett från att den är tung.
Marker tour har gjort jobbet men är betydligt plastigare i känslan än baron.
Jag tillhör en av dom som har kört på salomon shift i dryga två år utan bekymmer. Tycker dessutom att känslan i shift (hur jag upplever kontakten med snön) är märkbart bättre än hos baron/tour.......om man känner efter onödigt mycket.
Skulle egentligen inte tveka på någon av dessa bindningar igen men det blir nog shift på nästa par också.
Av mina vänner, där några turar väldigt mycket, som kör shift så har alla varit relativt nöjda. Inte en enda har haft några större problem efter att de blivit korrekt justerade. Och vi pratar nog närmare ett tiotal personer. Man hör oftare om de som krånglat än om de som fungerat bra.
Välj en bindning, åk och var glad. Alla bindningar kan krångla, de flesta funkar bra.
PS. Kan tillägga att jag nog snittar ca 50 åkdagar per år och turar minst en helst fler ggr i veckan under vintern så mina shift är inga hyllvärmare
PTAS!
//R
Vet du hur Salomon ställt sig till dom som försökt reklamera sina shifts eller har det bara varit den lösningen att dom byter ut DIN-fönstret osv?
jag drog ihop lite över 30 dagar denna säsong och räknar med att försöka få ihop 45 till nästa i alla fall.