Torka pjäxor

A_Scott

Medlem
Torka pjäxor
Hej!

Vanligtvis har jag kört dem senaste åren att jag tar ut inneskon ur pjäxan efter en dag i backen så att den ska kunna torka över natten. Nu senaste gången jag var uppe blev dem inte riktigt torra, av någon anledning....

Funderar på att köpa en skotorkare billigt och sen koppla in den till ett vägguttag för att hjälpa torkprocessen mer. Min rädsla (som kanske inte alls är befogad) är att om jag kör på värme kommer inneskon och värmas upp och formas om. För så går det till i stora drag när man gjuter inneskon, att man värmer upp den för att sedan stoppa ner foten. Men det kanske man inte behöver oroa sig om? Jag vill absolut inte dt ska hända.

Eller har ni några andra "tipps and trix"?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Torka pjäxor
Har en pjäxtork från Therm-ic. De säljs särskilt för pjäxor och blir inte så varma (tror max 25 grader över temperaturen i rummet). Mina pjäxor blir oftast torra på under timmen med den.

niillle

Medlem
Torka pjäxor
Tycker det hjälper väldigt mycket att lägga i tidningspapper eller liknande som kan suga upp det värsta. Ta ur (och ev. lägg i nytt) när papperet är blött.

Marboh

Aktiv medlem
Torka pjäxor
Har en pjäxtork från Therm-ic. De säljs särskilt för pjäxor och blir inte så varma (tror max 25 grader över temperaturen i rummet). Mina pjäxor blir oftast torra på under timmen med den.
De är grymma! Kör även jag på den! Smidig, går att ta med. Har timer.
Du hinner med ett gäng pjäxor om du passar lite.
Rekommenderar starkt!

Apex

Medlem
Torka pjäxor
De är grymma! Kör även jag på den! Smidig, går att ta med. Har timer.
Du hinner med ett gäng pjäxor om du passar lite.
Rekommenderar starkt!
Instämmer! Köpte nyss den enklare modellen av Therm-ic (V2) och är mycket nöjd. Blir garanterat inte så varmt att det påverkar innerskons form eller struktur, men de gör jobbet. (y)

Marboh

Aktiv medlem
Torka pjäxor
Tack för tipsen :)

Låter som det får bli ett par sånna här:

Vet inte hur bra den där modellen är för pjäxor.
jag kör den med fläkt i.

Bultfeber

Aktiv medlem
Torka pjäxor
Jag använder vanliga som man lägger i
Aldrig nått problem med att dom blir för varma.
Väger lite och tar lite plats på resa

Always-Sunny

Aktiv medlem
Torka pjäxor
Tack för tipsen :)

Låter som det får bli ett par sånna här:

Som andra sagt, köp den med fläkt istället. Denna har dessutom en form/storlek som gör den svår att trycka ner i ett par pjäxor. Finns en mer slimmad variant som funkar bättre om du vill ha utan fläkt Therm-ic Stövelvärmare (plusshop.se)

Torka pjäxor
Hej!

Vanligtvis har jag kört dem senaste åren att jag tar ut inneskon ur pjäxan efter en dag i backen så att den ska kunna torka över natten. Nu senaste gången jag var uppe blev dem inte riktigt torra, av någon anledning....

Funderar på att köpa en skotorkare billigt och sen koppla in den till ett vägguttag för att hjälpa torkprocessen mer. Min rädsla (som kanske inte alls är befogad) är att om jag kör på värme kommer inneskon och värmas upp och formas om. För så går det till i stora drag när man gjuter inneskon, att man värmer upp den för att sedan stoppa ner foten. Men det kanske man inte behöver oroa sig om? Jag vill absolut inte dt ska hända.

Eller har ni några andra "tipps and trix"?
Jag tar alltid ur innnerskorna och såklart även innerskorna. Brukar alltid bli bra. Tar du ut innersulorna också?

farsan56

Aktiv medlem
Torka pjäxor
Jag har inte haft en tanke på pjäxtork innan jag läste tråden. Men då jag har 100+ skiddagar per säsong tänkte jag att det kanske vore bra. Så jag gick in på Stadium och köpte en V2:a. Verkar funka bra. När hustrun kom hem från längdåkningen stoppade jag i dom i hennes längdpjäxor. Hoppas UV grejen gör jobbet för det luktade inte hallontårta i dom :sneaky:

TopiNieminen

Aktiv medlem
Torka pjäxor
Jag har inte haft en tanke på pjäxtork innan jag läste tråden. Men då jag har 100+ skiddagar per säsong tänkte jag att det kanske vore bra. Så jag gick in på Stadium och köpte en V2:a. Verkar funka bra. När hustrun kom hem från längdåkningen stoppade jag i dom i hennes längdpjäxor. Hoppas UV grejen gör jobbet för det luktade inte hallontårta i dom :sneaky:
Skönt med en hustru som luktar hallontårta i vanliga fall.🤗

kurono

Aktiv medlem
Torka pjäxor
Har thermic v2a. Funkar bra. Men har man redan dålig lukt så måste man rengöra dem först med något tvättmedel/tvål sen ättika och sprit. Efter det så får man inga luktproblem om man torkar pjäxorna varje gång man använt dem.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp