Träna kondis inför turande (sthlm)

nikiden

Ny medlem
Hej
Precis köpt turutrustning för första gången, och söker tips på bra höjder i sthlmsområdet där man kan öva upp flåset lite innan det bär av till fjällen. Dvs gå upp, åka ner, gå upp, åka ner… ja ni fattar! Antar skidbackarna inte blir jätteglada om jag plankar in där o börjar klättra i backarna :D

packåsna

Medlem
När jag bodde i Stockholm körde jag ibland i Brukets backe. Det fanns ett spår vid sidan av för att gå upp, sen åkte man ner i backen. Jag var där utanför öppettiderna och blev trevligt bemött av pistörerna som bad mig undvika det pistade området precis när de skulle pista. Annars inga problem att köra några vändor där.

Hej
Precis köpt turutrustning för första gången, och söker tips på bra höjder i sthlmsområdet där man kan öva upp flåset lite innan det bär av till fjällen. Dvs gå upp, åka ner, gå upp, åka ner… ja ni fattar! Antar skidbackarna inte blir jätteglada om jag plankar in där o börjar klättra i backarna :D
I Ekholmsnäsbacken på Lidingö har jag turat 3 ggr denna säsong utanför liftens öppettider. Funkat bra. Även lite när det inte var så mycket folk o lagt ett turspår rakt upp längst till höger i ”systemet”. De som driver backen har inte kommenterat.

Phlopy_disk

Ny medlem
Skulle nog varva med lite längre löppass. Jag har kört i Blommenbergsbacken brevid Essingeleden och sen åkte man ner till trekanten,
Blommensbergsbacken
Men då måste det finnas snö, vet inte om det är tillräckligt nu, men rätt skoj brant när det finns gott om snö!

Wangler

Aktiv medlem
Var bor du?
Norra eller södra sidan?
Eller kvittar det?

Alby friluftsområde Tyresö är bra

Jag brukar passa på där dagar som detta
Brukar orka med 4ggr upp å åka ner.
Men då går jag med pjäxorna upp
Eftersom jag inte turar men älskar å åka lössnö 🙂

Finns några trevliga val utöver backen oxå om man vill gå/åka lite mellan träden oxå

Bultfeber

Aktiv medlem
Köp fotvikter å ut å knata.
Jag brukar alltid köra det för att få träning på höftböjaren.
3-4kg per fot

Senaste inläggen

Topp