Träningsmani?

hyllengren

Ny medlem
Alltså vart är det du vill komma med det här? De vill ha ryggdunkningar från sina fitnesspolare på insta för att de kört lite knäböj, du vill ha ryggdunkningar från dina ironiska puderpumparpolare på freeride för att du dricker whisky. Ni är i den här stunden exakt samma personer med exakt samma mål men olika metoder

hyllengren

Ny medlem
Sammmyboy sa:
Carolis sa:
Han tar på sig Jackan,Pjuxen,Byxorna,Goggles,Hjälm + åker i liften

Vid 1.20 får han hjälp av sin vän
första killen *facepalm*
Och en sak till, ska du sitta här å gotta dig åt att du "tänker steget längre" än alla dessa träningsmänniskor och sedan facepalma niklas eriksson när han driver med sig själv? Han borde istället sitta hemma och ta sig själv på jävligt stort allvar kan man tycka

Senast ändrad:

jcca

Ny medlem
hyllengren sa:
Alltså vart är det du vill komma med det här? De vill ha ryggdunkningar från sina fitnesspolare på insta för att de kört lite knäböj, du vill ha ryggdunkningar från dina ironiska puderpumparpolare på freeride för att du dricker whisky. Ni är i den här stunden exakt samma personer med exakt samma mål men olika metoder
Visst, men efter tionde freeridetråden på en vecka om att man dricker whiskey skulle även det bli jävligt tröttsamt.

edit: typo

Senast ändrad:

Jibberisch

Ny medlem
Gazza1 sa:
Vadå "så länge syftet är ädelt med ens träning" eller flera liknande påståenden kring mängden/syftet med träning. Vad har vi att göra med varför och hur mycket andra tränar (så länge det inte är tjejer med anorexia som trampar skiten ur stairmastern 12h om dagen). Det är väl upp till var och en att avgöra detta.
Tänkte först gömma mig lite bakom det faktum att mitt uttalande om ett ädelt syfte kanse inte var helt allvarligt. Jag har inget emot folk som tränar. Eller folk som ligger med folk. Folk får göra lite som dom vill. (Bara dom inte blandar in mig)

Stör mig inte nämnvärt på att folk använder Instagram och Facebook till att lägga upp vardagliga ting. Det är väl lite därför det existerar antar jag. Och på ett sätt är det vackert att kunna följa med i människors vardag, människor jag utan Facebook hade haft noll kontakt med. Jag kan ibland ifrågasätta syftet med att lägga ut 28 bilder på sig själv/vecka - iklädd tajts med texten \\\"Då kör vi igen!!!1\\\"

Men det blir väldigt svårt att sätta någon sorts generell regel på det. Jag menar, allt blir så subjektivt.

Sedan kan jag personligen tycka att om en människa måste träna på gym för att känna sig bra och tycka om sig själv, kanske en människa har andra saker människan skulle må bra av att ta itu med?

Jag tränar främst av två anledningar:

1. För att kunna konsumera den mängd av glass jag behöver kunna konsumera för att vara lycklig. Skulle jag inte träna skulle jag ha svårt att röra mig. Svårt att få plats där jag behöver få plats (toalett, säng, bil, båt, kontor etc.)

2. För att kunna ligga med människorna som jag åker skidor med. Då de flesta jag åker med envisas med anse att ett träningspass är att springa 5.3 mil på stigar i kuperad terräng. Tränar jag inte, avlider jag. Plus att ligga blir jävligt mycket roligare när jag har lite i benen.

Sammmyboy

Ny medlem
hyllengren sa:
Sammmyboy sa:
Carolis sa:
Han tar på sig Jackan,Pjuxen,Byxorna,Goggles,Hjälm + åker i liften

Vid 1.20 får han hjälp av sin vän
första killen *facepalm*
Och en sak till, ska du sitta här å gotta dig åt att du "tänker steget längre" än alla dessa träningsmänniskor och sedan facepalma niklas eriksson när han driver med sig själv? Han borde istället sitta hemma och ta sig själv på jävligt stort allvar kan man tycka
Du läser mina inlägg. Hatar. Får credds eller? Jag skrev facepalm för nån person liknande dig ville bevisa en poäng med att niklas klädde på sig själv när jag gjort nåt uttalande innan. Förstår inte vad människor har för jävla problem ska komma hit och hata, och skydda sin jävla biff polare som käkar steroider och kosttillskott för att dom fick stryk på krogen för 3 år sen. Nu är dom biff och populära. Får rygg dunkningar och och kan gotta sig i att skidåkare inte har 45 runt biceps.

Jaa, han kanske borde det. Speciellt när han blir indragen i en forum diskussion som troligen är viktigare än att han ska göra skämt filmer för andras underhållning.

Det ni förmodligen missade nånstans along the line var att jag skrev "alla kan inte tycka samma". Så hata på ni. Idgaf. För att vara ärlig. Jag tränar la själv. Men jag sitter inte och att annonserar varenda steg jag tar mot mitt mål: Att palla med skidåkning(wow. such goals). Speciellt inte på nåt amatörs-mässigt instagram konto med namnet "douevnlift". Speciellt inte för att få ryggdunkningar. Och framförallt inte för att 18-åringar på freeride ska få gotta sig i det. Precis som jag gör med andras träning. Jag har avföljt kanske 60 personer? av 160. För att dom bara lägger ut nonsens om träning. Mitt heta tips är Body forum. Där kan man lägga ut bilder och ställa frågor. För det är ett FORUM för träning. Vilket instagram INTE är. Eller facebook för den delen.

MEN SOM SAGT: ALLA KAN INTE TYCKA SAMMA.

Rädda naturen nu för fan.

ps. Jag kör också knäböj.

Senast ändrad:

la_grave

Ny medlem
Carolis sa:
Vet inte om jag kan hålla med om att posta träningsbilder på fb/insta är over the edge
Dom flesta skidåkare har ju skidbilder postade på fb/insta för att visa att man åker skidor osv.
Och dom som håller på med träning, ska inte dom få lägga ut bilder/filmer? Det är väl inge fel med det...
(Skidåkare lägger ut bilder/Filmer på åkning/Skrotlyftare lägger ut träningsbilder/Filmer)
Jag tror det är omvänt proportionellt: ju mindre skidor man åker desto fler bilder postar man. Så töntigt med skid-/segling-/liknande bilder som profilbild. Hänger ni upp livet på skidåkning? (Och ja, bilder på barnen är lika illa. De har dessutom inte bett om det.) Hur platt personlighet kan man ha?

Sammmyboy

Ny medlem
la_grave sa:
Carolis sa:
Vet inte om jag kan hålla med om att posta träningsbilder på fb/insta är over the edge
Dom flesta skidåkare har ju skidbilder postade på fb/insta för att visa att man åker skidor osv.
Och dom som håller på med träning, ska inte dom få lägga ut bilder/filmer? Det är väl inge fel med det...
(Skidåkare lägger ut bilder/Filmer på åkning/Skrotlyftare lägger ut träningsbilder/Filmer)
Jag tror det är omvänt proportionellt: ju mindre skidor man åker desto fler bilder postar man. Så töntigt med skid-/segling-/liknande bilder som profilbild. Hänger ni upp livet på skidåkning? (Och ja, bilder på barnen är lika illa. De har dessutom inte bett om det.) Hur platt personlighet kan man ha?
Bra skrivet.

Heddious

Aktiv medlem
Jibberisch sa:
Heddious sa:
Jibberisch sa:
(Jag tog en bild på en Clementine igår. Som jag skrivit ett budskap på. Inga nya följare. :( )
Ditt instagramkonto är ju låst, mupp :)
Ja, men om folk engagerade sig lite och verkligen ville följa mej så borde inte det hindra!!1 Jag kanske är jävligt intressant!

Ny bild på en lampa idag.
OT: Snacka om att motbevisa sig själv i samma svar, ahahha.

OnT: bra svar i det andra inlägget. du tar ditt ansvar för artens fortlevnad på allvar, det hör jag direkt.

Jibberisch

Ny medlem
la_grave:

Vadå? Ju mer skidor man åker, desto mindre bilder på skidor lägger man upp? Procentuellt sett, kanske? Ja? De flesta av mina vänner som åker riktigt mycket skidor brukar ha en hel del riktigt sköna bilder till beskådan. Jag skulle säga att de som åker riktigt mycket skidor slänger upp mer riktigt bra bilder (om de nu är intresserade av fotografering, finns dom som inte är det), istället för en annan som inte har i närheten kvantiteten eller kvalitén att visa upp.

Varför är det töntigt med folk som visar upp ett intresse med en profilbild? På vilket sätt? Hur indikerar detta en platt personlighet? Jag blir genuint nyfiken, vad är en tuff och häftig profilbild på t.ex. Facebook? Vad för profilbild, enligt dig, signalerar en djup personlighet?

Edit:
Vad skulle vara problemet med att hänga upp sitt liv på t.ex. skidåkning? Vad är OK att hänga upp sitt liv på? Sitt jobb (som så många förefaller göra) Sin partner? Sin familj? Finns det andra intressen som är mer ok?

Är det okej att prata om sina intressen? (Som man gjorde förr, innan Facebook) Är man platt då också?

Så många frågor.

Hedda:
OT: Jag gör oftast inte mitt bästa.
OnT: Ja, någon måste ju se allvaret i situationen.

Senast ändrad:

Jarle

Ny medlem
Jibberisch sa:
la_grave:

Vadå? Ju mer skidor man åker, desto mindre bilder på skidor lägger man upp? Procentuellt sett, kanske? Ja? De flesta av mina vänner som åker riktigt mycket skidor brukar ha en hel del riktigt sköna bilder till beskådan. Jag skulle säga att de som åker riktigt mycket skidor slänger upp mer riktigt bra bilder (om de nu är intresserade av fotografering, finns dom som inte är det), istället för en annan som inte har i närheten kvantiteten eller kvalitén att visa upp.

Varför är det töntigt med folk som visar upp ett intresse med en profilbild? På vilket sätt? Hur indikerar detta en platt personlighet? Jag blir genuint nyfiken, vad är en tuff och häftig profilbild på t.ex. Facebook? Vad för profilbild, enligt dig, signalerar en djup personlighet?

Edit:
Vad skulle vara problemet med att hänga upp sitt liv på t.ex. skidåkning? Vad är OK att hänga upp sitt liv på? Sitt jobb (som så många förefaller göra) Sin partner? Sin familj? Finns det andra intressen som är mer ok?

Så många frågor.

Hedda:
OT: Jag gör oftast inte mitt bästa.
OnT: Ja, någon måste ju se allvaret i situationen.
Jag tror svaret på dina frågor ligger i en av mänsklighetens äldsta funderingar: vem är jag.
Det vi gör är ju att identifiera oss med våra aktiviteter och intressen, men det svarar inte på frågan.

Jag blir härmed också väldigt nyfiken på vad en bra profilbild, samt bakgrund, till facebook är.

I övrigt tror jag nog inte att någon stör sig på just träningsbilderna, precis som att ingen stör sig på skidbilder, utan på det faktum att folk spammar sina sociala nätverksflöden med dåliga och/eller intetsägande bilder. Jag skulle inte ha några problem med att någon kastade upp bilder där de markar tungt med fantastisk form, inte heller har jag några problem med att folk lägger upp bra skidbilder.

Senast ändrad:

linder

Ny medlem
Alltså, jag började läsa denna tråd med en rätt glad känsla att jävlar va rätt han har. Men ju mer man läser ju mer tycker jag bara att det är fel.

Gillar du inte att dom lägger upp 123123 bilder om träning kanske DU borde göra något åt det. Antingen börja gilla det eller så kan man helt enkelt ta bort det från sina flöden. Sluta likea dom på instagram, inte visa deras inlägg på facebook osv.

Det lär ju knappast vara dina närmaste polare som håller på med detta beteende.

Sammmyboy

Ny medlem
linder sa:
Alltså, jag började läsa denna tråd med en rätt glad känsla att jävlar va rätt han har. Men ju mer man läser ju mer tycker jag bara att det är fel.

Gillar du inte att dom lägger upp 123123 bilder om träning kanske DU borde göra något åt det. Antingen börja gilla det eller så kan man helt enkelt ta bort det från sina flöden. Sluta likea dom på instagram, inte visa deras inlägg på facebook osv.

Det lär ju knappast vara dina närmaste polare som håller på med detta beteende.
Mest bekanta till mig, men sen om du läst igenom så har jag ju tagit bort folk pga sånt här beteende. Men det dyker ju upp en massa ändå. Nån som gillat något. Nån som gillat något som nån annan har gillat. Kommentarer. Tweets om tränings. Retweets om träning.

linder

Ny medlem
aww man ... Då är det ju verkligen inte mycket att göra åt, kanske bättra på med sånt man vill se för att spä ut det dåliga :S Blocka känns lite som en väl extrem lösning så det tar bort kontakten helt :/

Antar att det blir som med all reklam och liknande. Man vänjer sig och scrollar förbi skiten :/

Sammmyboy

Ny medlem
linder sa:
aww man ... Då är det ju verkligen inte mycket att göra åt, kanske bättra på med sånt man vill se för att spä ut det dåliga :S Blocka känns lite som en väl extrem lösning så det tar bort kontakten helt :/

Antar att det blir som med all reklam och liknande. Man vänjer sig och scrollar förbi skiten :/
Ja, fast utan att låta för sexistisk så är det alltid fint med en neopren-rumpa från nån vacker jänta från stund till stund.

superkroppen

Ny medlem
Hej,

Jag skrev en annons på Blocket som har kommenterats här. Själv hann jag inte kommentera den innan tråden fortsatte vidare lite, men här kommer två länkar och förklaringar:

Denna sida på bloggen, var för att skapa en bild av allt var sant: (Länken som klipptes in tidigare i denna tråd)
http://superkroppen.nu/du-slappar-men-ser-ut-att-trana/

Och här kommer länken till det inlägg som förklarar allt:
http://superkroppen.nu/tranar-at-dig/

Jag ville inte lura någon, men gärna skapa debatt. Jag tror jag lyckades..

Ha det så bra alla och kör på med både foton, inlägg och sporrande historier! (Så länge allt är på en rimlig nivå, vad det nu innebär...)

/Andreas

Sammmyboy

Ny medlem
superkroppen sa:
Hej,

Jag skrev en annons på Blocket som har kommenterats här. Själv hann jag inte kommentera den innan tråden fortsatte vidare lite, men här kommer två länkar och förklaringar:

Denna sida på bloggen, var för att skapa en bild av allt var sant: (Länken som klipptes in tidigare i denna tråd)
http://superkroppen.nu/du-slappar-men-ser-ut-att-trana/

Och här kommer länken till det inlägg som förklarar allt:
http://superkroppen.nu/tranar-at-dig/

Jag ville inte lura någon, men gärna skapa debatt. Jag tror jag lyckades..

Ha det så bra alla och kör på med både foton, inlägg och sporrande historier! (Så länge allt är på en rimlig nivå, vad det nu innebär...)

/Andreas
Här, ta lite av mitt: HAT.

JerryOijer

Ny medlem
Tycker faktiskt att alla människor har rätt att lägga ut bilder på sina instressen och hobbys. "oh, kolla vad gay! han lägger ut en bild på när han hoppar med sina skidor", har aldrig hört den någon gång.
Den andra typen av person har funnit sitt intresse på gymmet. Hen har slitit där i ca. 2 års tid med 6 träningspass i veckan. Varför ska då inte han få visa sitt resultat av allt han gjort, när vi visar upp vad vi gör hela tiden?

Varför ska man ens hacka ner på träning? Om man tänker på det är det en väldigt bra trend för vårt I-land där majoriteten är överviktiga. Kroppen mår inte bra av fetma. Det är mycket bättre att man håller sig i form.
Att denna trend skapats är, vad jag tror, för att man blir motiverad av andra. Av kompisar, folk från nätet, andra människor på ditt gym, etc.
När du tränat och gjort bra ifrån dig utsöndras endorfiner i kroppen. Kroppens egna drog. Man känner sig glad och nöjd med sig själv. Efter en längre tid, när du fått in bra träningsrutiner och bibehållit dem, blir man beroende av just den endorfin utsöndringen. Därför kommer det tillslut bli jobbigt att inte träna. Från att "Jag har fan varit och tränat idag" till "Jag har fan INTE tränat idag", tycker jag personligen är ett bra steg. Därför denna "hatfulla" träningsmani fortsätter.

JerryOijer sa:
Tycker faktiskt att alla människor har rätt att lägga ut bilder på sina instressen och hobbys. "oh, kolla vad gay! han lägger ut en bild på när han hoppar med sina skidor", har aldrig hört den någon gång.
Den andra typen av person har funnit sitt intresse på gymmet. Hen har slitit där i ca. 2 års tid med 6 träningspass i veckan. Varför ska då inte han få visa sitt resultat av allt han gjort, när vi visar upp vad vi gör hela tiden?

Varför ska man ens hacka ner på träning? Om man tänker på det är det en väldigt bra trend för vårt I-land där majoriteten är överviktiga. Kroppen mår inte bra av fetma. Det är mycket bättre att man håller sig i form.
Att denna trend skapats är, vad jag tror, för att man blir motiverad av andra. Av kompisar, folk från nätet, andra människor på ditt gym, etc.
När du tränat och gjort bra ifrån dig utsöndras endorfiner i kroppen. Kroppens egna drog. Man känner sig glad och nöjd med sig själv. Efter en längre tid, när du fått in bra träningsrutiner och bibehållit dem, blir man beroende av just den endorfin utsöndringen. Därför kommer det tillslut bli jobbigt att inte träna. Från att "Jag har fan varit och tränat idag" till "Jag har fan INTE tränat idag", tycker jag personligen är ett bra steg. Därför denna "hatfulla" träningsmani fortsätter.
<3

Senast ändrad:
JerryOijer sa:

Det som Jerry skriver samt strävan efter en peak är det som får mig att gå igång på träning.

Linoos

Medlem
asså, sluta lägg upp bilder på instagram. Sluta använd internet när ni ändå är igång. Sluta ha one night stands med snygga människor, det är för ytligt. Sluta träna, folk som inte tränar kan ta illa upp. Slut spela wow, de som suger på wow kanske slutar. folk som inte bryr sig kan börja bry sig. Jag menar allvar, det är för mycket varg i Sverige.

JerryOijer

Ny medlem
Linoos sa:
asså, sluta lägg upp bilder på instagram. Sluta använd internet när ni ändå är igång. Sluta ha one night stands med snygga människor, det är för ytligt. Sluta träna, folk som inte tränar kan ta illa upp. Slut spela wow, de som suger på wow kanske slutar. folk som inte bryr sig kan börja bry sig. Jag menar allvar, det är för mycket varg i Sverige.
hahaha Linus <3

After-Bang

Ny medlem
Linoos sa:
du var bara tvungen att ta upp varg debatten? Själv är jag för varg!

After-Bang sa:
Linoos sa:
Nej nu ljuger du allt.

Linoos

Medlem
After-Bang sa:
Linoos sa:
du är alltså emot ett utav människans äldsta och mest älskade intresse? Vargen är inte bara farliga för människan själv utan också för jakten, vist är det inte bra för skogsägarna när betesdjur förstör för mycket, men ett lätt sätt för att kunna fortsätta jaga och samtidigt minska rädslan som finns hos föräldrar som bor på landet är att minska vargen. Vargen börjar bli mer och mer nyfiken och vågar sig till och med in i mindre städer nu för tiden. Hur skulle du som förälder känna om du inte vågade släppa ut ditt barn för att leka i skogen på grund av att en vargflock har tagit en älg 100 meter ifrån ditt hus? Jag skulle då inte vara för varg. VI MÅSTE SE DET HÄR IFRÅN PROBLEMETS PERSPEKTIV, INTE NATURNISSARNA I STHLM SOM ICKE LIDER AV DET.

Jibberisch

Ny medlem
Linoos:
Hur skulle du som Varg känna om du inte kan ge dina ungar mat bara för att människan bestämt sig för att bygga en stad?

Skämt å sido, har vi ensamrätt på naturen? Den här planeten?

Jibberisch sa:
Linoos:
Hur skulle du som Varg känna om du inte kan ge dina ungar mat bara för att människan bestämt sig för att bygga en stad?

Tycker du ser till ett mycket större perspektiv här.Det är en annan disskusion. Nu snackar vi varg i sverige. som inte behövs, som inte mår bra, som orsakar problem.
Hör bara på örjan bengtsförst å lichsln som int höpper rätt.

Linoos

Medlem
Jibberisch sa:
Linoos:

vi är ändå högst i näringskedjan eller hur? Och med det sagt så ser jag hellre att vi tar bort varg än att vargen tar bort barn, det tycker nog alla klarseende matafakers!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp