Träningsmani?

Jibberisch

Ny medlem
Möjligt. Men ok, låt oss snacka Varg i Sverige.

Vargen behövs inte? Därför ska den bort? Låter som en lattjo argument om du frågar mig. Många saker som rent tekniskt inte behövs?

Är inte tok-insatt, hur mår den inte bra? Och varför?

Jibberisch

Ny medlem
Linoos sa:
Jibberisch sa:
Linoos:
Hur skulle du som Varg känna om du inte kan ge dina ungar mat bara för att människan bestämt sig för att bygga en stad?

Skämt å sido, har vi ensamrätt på naturen? Den här planeten?
vi är ändå högst i näringskedjan eller hur? Och med det sagt så ser jag hellre att vi tar bort varg än att vargen tar bort barn, det tycker nog alla klarseende matafakers!
Det går inte att kompromissa? Människan klarar ju av att leva på andra platser där det finns farliga djur?

Jibberisch sa:
Möjligt. Men ok, låt oss snacka Varg i Sverige.

Vargen behövs inte? Därför ska den bort? Låter som en lattjo argument om du frågar mig. Många saker som rent tekniskt inte behövs?

Är inte tok-insatt, hur mår den inte bra? Och varför?
Den ska tas bort för att den orsakar stora problem, för framförallt jägare men även övriga hundägare, boskapsägare m.m. Att den inte behövs (I näringskedjan alltså, hoppas jag ej behöver förklara varför för dig) visar bara att det inte finns någon hake med att ta bort den.

Vargen är inavlad från svans till nos och det är därför den inte mår bra. Seriges vargstam är ingen stark och fungerande sådan.

...Och än har vi inte talat om hur otroligt mycket skattepengar vargen kostar per år.

Sammmyboy

Ny medlem
JerryOijer sa:
Tycker faktiskt att alla människor har rätt att lägga ut bilder på sina instressen och hobbys. "oh, kolla vad gay! han lägger ut en bild på när han hoppar med sina skidor", har aldrig hört den någon gång.
Den andra typen av person har funnit sitt intresse på gymmet. Hen har slitit där i ca. 2 års tid med 6 träningspass i veckan. Varför ska då inte han få visa sitt resultat av allt han gjort, när vi visar upp vad vi gör hela tiden?

Varför ska man ens hacka ner på träning? Om man tänker på det är det en väldigt bra trend för vårt I-land där majoriteten är överviktiga. Kroppen mår inte bra av fetma. Det är mycket bättre att man håller sig i form.
Att denna trend skapats är, vad jag tror, för att man blir motiverad av andra. Av kompisar, folk från nätet, andra människor på ditt gym, etc.
När du tränat och gjort bra ifrån dig utsöndras endorfiner i kroppen. Kroppens egna drog. Man känner sig glad och nöjd med sig själv. Efter en längre tid, när du fått in bra träningsrutiner och bibehållit dem, blir man beroende av just den endorfin utsöndringen. Därför kommer det tillslut bli jobbigt att inte träna. Från att "Jag har fan varit och tränat idag" till "Jag har fan INTE tränat idag", tycker jag personligen är ett bra steg. Därför denna "hatfulla" träningsmani fortsätter.
Men vart i instagrammandet utsöndras endorfinet? Majoriteten är överviktiga? Källor på de?

"I Sverige är 49% av befolkningen mellan 16 och 84 år överviktiga, med ett BMI om minst 25.0, enligt folkhälsoenkäten för 2011 från Folkhälsoinstitutet.[2] Siffran kan jämföras med USA där ca 68% av befolkningen har ett BMI om minst 25.0.[3]"

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Övervikt

Och då är BMI lika otydligt som allt annat. Det är Body mass index. Vilket inte mäter andel fett vävnad eller muskler. Utan bara vikt i förhållande till längd.

Senast ändrad:

Linoos

Medlem
jag ska skjuta alla vargar som lägger ut magrutebilder på instagram. Instagram är till för att ta bilder som andra accepterar och inte de du själv valt ut eller vill visa upp. Därför är det på tiden att vi skaffar oss en instagramdiktator.

ska även skjuta alla andra vargar, för jag älskar dom. Ska klä ut mig till varginstagrammare på studentfesten ikväll, go Malung!

Sammmyboy

Ny medlem
Linoos sa:
Jibberisch sa:
Linoos:
Hur skulle du som Varg känna om du inte kan ge dina ungar mat bara för att människan bestämt sig för att bygga en stad?

vi är ändå högst i näringskedjan eller hur? Och med det sagt så ser jag hellre att vi tar bort varg än att vargen tar bort barn, det tycker nog alla klarseende matafakers!
Jag kan bara hålla med Jibberish. Visst varg som tar en bondes kreatur borde ju fällas. Men att ge sig ut och jaga för att dom är "farliga" är ju bara löjligt. Vilka är egentligen farligast? Människan eller de andra djuren? Finns ju inget vi människor inte kan överkomma med vårat intellekt. Ska vi va rädda för att släppa ut barnen i skogen nu också?

Löjligt de här med varg jakt. Det är som att jaga örnar för att dom tar ripor och de skadar jakten. Bisarrt på alla sätt. Och Varg är ett fint djur. För helvete. Har ni sett en varg som lever? Finns fan inget vackrare hund-djur.

Vi har vapen, löjligt mycket skydd-utrustning och en hjärna utan dess like. Men ändå är vi rädd för ett djur som springer på lösa boliner och bara går på instinkt. Jag menar. Hur fjantiga ska vi människor bli? Gillar ni inte vargar så flytta till Stockholm som ni själva säger inte är utsatta för varg problem. Man bor ju på ett ställe för att man gillar naturen eller har verksamhet där. Då får man fan finna sig i att naturen också finns där.

Det är som att åka till Thailand. Gå lös på alla transor för att man är rädd för att bli lurad in på något förbannat taskigt äventyr. Eller åka till Nordpolen och smälta all snö för att man är rädd för att frysa ihjäl... vänta nu, det gör vi redan. Smälter snön alltså.

Men ni fattar vinkeln. Det är löjligt. Skjut vargen om den hotar dig. Hota inte vargen när den inte gjort dig något. Är mitt argument.

Senast ändrad:

After-Bang

Ny medlem
Sammmyboy sa:
Linoos sa:
Jibberisch sa:
Linoos:

Jag kan bara hålla med Jibberish. Visst varg som tar en bondes kreatur borde ju fällas. Men att ge sig ut och jaga för att dom är "farliga" är ju bara löjligt. Vilka är egentligen farligast? Människan eller de andra djuren? Finns ju inget vi människor inte kan överkomma med vårat intellekt. Ska vi va rädda för att släppa ut barnen i skogen nu också?

Löjligt de här med varg jakt. Det är som att jaga örnar för att dom tar ripor och de skadar jakten. Bisarrt på alla sätt. Och Varg är ett fint djur. För helvete. Har ni sett en varg som lever? Finns fan inget vackrare hund-djur.

Vi har vapen, löjligt mycket skydd-utrustning och en hjärna utan dess like. Men ändå är vi rädd för ett djur som springer på lösa boliner och bara går på instinkt. Jag menar. Hur fjantiga ska vi människor bli? Gillar ni inte vargar så flytta till Stockholm som ni själva säger inte är utsatta för varg problem. Man bor ju på ett ställe för att man gillar naturen eller har verksamhet där. Då får man fan finna sig i att naturen också finns där.

Det är som att åka till Thailand. Gå lös på alla transor för att man är rädd för att bli lurad in på något förbannat taskigt äventyr. Eller åka till Nordpolen och smälta all snö för att man är rädd för att frysa ihjäl... vänta nu, det gör vi redan. Smälter snön alltså.

Men ni fattar vinkeln. Det är löjligt. Skjut vargen om den hotar dig. Hota inte vargen när den inte gjort dig något. Är mitt argument.
1+

Tompan14

Ny medlem
Det är bara inavlade Värmlänningar och lappjävlar som är rädd för vargen.

Och vad det gäller hundar så finns det intressant statistik på det...

De absolut vanligaste dödsorsakerna under jakt för hundar är:

-Skott avlossat av någon inom jaktlaget
-Trafiken

After-Bang

Ny medlem
Linoos sa:
After-Bang sa:
Linoos sa:
asså, sluta lägg upp bilder på instagram. Sluta använd internet när ni ändå är igång. Sluta ha one night stands med snygga människor, det är för ytligt. Sluta träna, folk som inte tränar kan ta illa upp. Slut spela wow, de som suger på wow kanske slutar. folk som inte bryr sig kan börja bry sig. Jag menar allvar, det är för mycket varg i Sverige.
du var bara tvungen att ta upp varg debatten? Själv är jag för varg!
du är alltså emot ett utav människans äldsta och mest älskade intresse? Vargen är inte bara farliga för människan själv utan också för jakten, vist är det inte bra för skogsägarna när betesdjur förstör för mycket, men ett lätt sätt för att kunna fortsätta jaga och samtidigt minska rädslan som finns hos föräldrar som bor på landet är att minska vargen. Vargen börjar bli mer och mer nyfiken och vågar sig till och med in i mindre städer nu för tiden. Hur skulle du som förälder känna om du inte vågade släppa ut ditt barn för att leka i skogen på grund av att en vargflock har tagit en älg 100 meter ifrån ditt hus? Jag skulle då inte vara för varg. VI MÅSTE SE DET HÄR IFRÅN PROBLEMETS PERSPEKTIV, INTE NATURNISSARNA I STHLM SOM ICKE LIDER AV DET.
Farliga för människan var det ja? Senaste dödsfallet av varg i Sverige hände på 1800-talet, nästan alla de jägare som "påstår att de har blivit attackerade av vargar", där har forskarna kommit fram till att det var egen eller annans hund som har gått bananas.
Minska rädslan på föräldrar som bor på landet? Själv bor jag mitt i ett "vargrevir", här ute finns det inga rädda föräldrar, dock finns inte heller ens några närgående vargar... Jag vet inte om de har blivit bortskjutna av de inavlade jägarna eller om inavlen har tagit död på dem. Ibland kan man höra några ensamma yl på natten. Varför är vargarna inavlade? kan det bero på att när jägarna har skyddsjakt så skjuter de alfahanen? Det har hänt på flera revir omkring mig. De får jakt på varg, skjuter alfahanen, flocken splittras, bildas mindre flockar, de parar sig med varandra för att få avkomma som ska ta över flocken i senare genrationer. De blir desperata och parar sig med någon av samma blod. Eftersom det har blivit fler flockar så säger jägarna att det har blivit fler vargar, fast istället för att det är bara fler flockar med mindre antal vargar i respektive flock. Så egentligen är det fler revir med (+-) samma antal vargar som förut. Så vem ska man lägga skulden på? Kanske jägarna som inte har någon som helst kunskap som hur vargar beter sig och bara skjuter det första och bästa?
Skulle dock inte säga att vargar har blivit så jätte mycket mer närgående än förut, folk har bara öppnat ögonen mer för det.

Sammmyboy sa:
Linoos sa:
Jibberisch sa:
Linoos:

Tänkte inte bry mig mer men kunde inte undgå att svara för att du 1: tar åt dig utav det Linoos skriver (som uppenbart trollar) och låter denne Linoos stå för din bild utav folk som är för vargjakt. Det är sedan denna bild du attackerar och argumenterar emot, vilket bara är löjligt. 2: verkar vara en dryg person.

Det är ingen vettig person som går runt och är rädd för att ätas av vargar. Alltså, det är ingen som vill ta bort vargen för att den är farlig för människor, det trodde jag faktiskt att folk förstår.. Den ska jagas för att den dödar så grymt mycket hundar (och boskapskreatur) och därmed orsakar stora problem och försämrar livskvalitén för framförallt jägare men även övriga hundägare, boskapsägare m.m.

Nej, det är inte som att jaga örnar för att örnar tar ripor. Man jagar inte varg för att den tar älgar? eller vad är det du menar? Antingen det eller att ripor skulle fylla samma funktion som hundar under någon sorts jakt. Sjukt dålig liknelse där sammy, made no sense. Japp, jag har sett varg ett antal gånger (en av dom när en varg just hade ätit min hund från huvudet och neråt) och de är inte lika ståtliga eller fina i verkligheten. Jag kan nämna ett gäng olika hund-djur som är finare.

Ja? vi har vapen och hjärna men åter igen mannen, VI är ej rädd för varg. Som jag sa, anledningen till att man vill ta bort varg är för att den dödar hundar(och andra tamdjur), framförallt under jakt men även utanför. Ja man bor på ett ställe man gillar. Säg att man bor nära naturen för att man gillar jakt, ska dessa människor då anpassa sig (och flytta, enligt ditt förslag) efter en redan skadad vargstam bara för att du tycker att vargar är fina djur?

Även fast många menar på att vargar är en del utav sveriges fauna så är det inte värt priset vi betalar för den. Vi snackar tiotals miljoner kronor per år samt alla andra problem vargen för med sig.

Är du en av dom som bara har nått emot jakt iöverhuvudtaget och inte bara vargjakt? Det kändes så när jag läste din text.

JerryOijer

Ny medlem
Sammmyboy sa:
JerryOijer sa:
Tycker faktiskt att alla människor har rätt att lägga ut bilder på sina instressen och hobbys. "oh, kolla vad gay! han lägger ut en bild på när han hoppar med sina skidor", har aldrig hört den någon gång.
Den andra typen av person har funnit sitt intresse på gymmet. Hen har slitit där i ca. 2 års tid med 6 träningspass i veckan. Varför ska då inte han få visa sitt resultat av allt han gjort, när vi visar upp vad vi gör hela tiden?

Varför ska man ens hacka ner på träning? Om man tänker på det är det en väldigt bra trend för vårt I-land där majoriteten är överviktiga. Kroppen mår inte bra av fetma. Det är mycket bättre att man håller sig i form.
Att denna trend skapats är, vad jag tror, för att man blir motiverad av andra. Av kompisar, folk från nätet, andra människor på ditt gym, etc.
När du tränat och gjort bra ifrån dig utsöndras endorfiner i kroppen. Kroppens egna drog. Man känner sig glad och nöjd med sig själv. Efter en längre tid, när du fått in bra träningsrutiner och bibehållit dem, blir man beroende av just den endorfin utsöndringen. Därför kommer det tillslut bli jobbigt att inte träna. Från att "Jag har fan varit och tränat idag" till "Jag har fan INTE tränat idag", tycker jag personligen är ett bra steg. Därför denna "hatfulla" träningsmani fortsätter.
Men vart i instagrammandet utsöndras endorfinet? Majoriteten är överviktiga? Källor på de?

"I Sverige är 49% av befolkningen mellan 16 och 84 år överviktiga, med ett BMI om minst 25.0, enligt folkhälsoenkäten för 2011 från Folkhälsoinstitutet.[2] Siffran kan jämföras med USA där ca 68% av befolkningen har ett BMI om minst 25.0.[3]"

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Övervikt

Och då är BMI lika otydligt som allt annat. Det är Body mass index. Vilket inte mäter andel fett vävnad eller muskler. Utan bara vikt i förhållande till längd.
Jag läste nyligen en artikel i expressen att Dalarna var det länet med mest överviktiga människor, hela 54%. http://www.expressen.se/halsa/i-dalarna-bor-det-flest-overviktiga-personer/
Som dalmas själv, är ju Dalarna hela Sverige för min del ;)
Skämt åsido.
Okej, det var 49 % enligt wikipedia (som all information inte heller är 100%). Men om vi utgår från 49% så var jag alltså 1,1% ifrån. Ber om ursäkt för detta.

Ville bara skriva ett inlägg om vad jag tycker om det hela. Men om du stör dig på det som läggs ut på sociala medier, är mitt tips till dig, använd inte sociala medier. Eller bara, Deal with it.
Bättre att uppskatta att vi har frihet att lägga ut vad vi vill på sociala medier än att störa sig på det. Alla har inte samma intressen, så är det bara. Bättre att försöka acceptera varandra för dem de är, för att vi ska kunna samsas i denna enda värld.

After-Bang sa:
Linoos sa:
After-Bang sa:
du var bara tvungen att ta upp varg debatten? Själv är jag för varg!
du är alltså emot ett utav människans äldsta och mest älskade intresse? Vargen är inte bara farliga för människan själv utan också för jakten, vist är det inte bra för skogsägarna när betesdjur förstör för mycket, men ett lätt sätt för att kunna fortsätta jaga och samtidigt minska rädslan som finns hos föräldrar som bor på landet är att minska vargen. Vargen börjar bli mer och mer nyfiken och vågar sig till och med in i mindre städer nu för tiden. Hur skulle du som förälder känna om du inte vågade släppa ut ditt barn för att leka i skogen på grund av att en vargflock har tagit en älg 100 meter ifrån ditt hus? Jag skulle då inte vara för varg. VI MÅSTE SE DET HÄR IFRÅN PROBLEMETS PERSPEKTIV, INTE NATURNISSARNA I STHLM SOM ICKE LIDER AV DET.
Farliga för människan var det ja? Senaste dödsfallet av varg i Sverige hände på 1800-talet, nästan alla de jägare som "påstår att de har blivit attackerade av vargar", där har forskarna kommit fram till att det var egen eller annans hund som har gått bananas.
Minska rädslan på föräldrar som bor på landet? Själv bor jag mitt i ett "vargrevir", här ute finns det inga rädda föräldrar, dock finns inte heller ens några närgående vargar... Jag vet inte om de har blivit bortskjutna av de inavlade jägarna eller om inavlen har tagit död på dem. Ibland kan man höra några ensamma yl på natten. Varför är vargarna inavlade? kan det bero på att när jägarna har skyddsjakt så skjuter de alfahanen? Det har hänt på flera revir omkring mig. De får jakt på varg, skjuter alfahanen, flocken splittras, bildas mindre flockar, de parar sig med varandra för att få avkomma som ska ta över flocken i senare genrationer. De blir desperata och parar sig med någon av samma blod. Eftersom det har blivit fler flockar så säger jägarna att det har blivit fler vargar, fast istället för att det är bara fler flockar med mindre antal vargar i respektive flock. Så egentligen är det fler revir med (+-) samma antal vargar som förut. Så vem ska man lägga skulden på? Kanske jägarna som inte har någon som helst kunskap som hur vargar beter sig och bara skjuter det första och bästa?
Skulle dock inte säga att vargar har blivit så jätte mycket mer närgående än förut, folk har bara öppnat ögonen mer för det.
Vi kan skippa den där översta biten för den har jag redan förklarat. Men du snackar gojja i övrigt också, vad spelar det för roll vart problemet kommer ifrån? Problemet kvarstår, och det finns ingen lämpligare åtgärd än att skjuta alla vargar. Det tycker väl även du är en bra åtgärd, då slipper jägarna bara skjuta alphahanen också slipper du ömkas över dom där ensamma ylen. Sen brukar jägare ha mycket bra koll på djur och natur, bra mycket bättre koll än dig, dömt utifrån din lilla text. Jag har fått den bilden av att vargarna har blivit mer närgågna; Förra året tog de min hund ynka 100-300 meter från mitt hus och samma år tog vargen en hund på bron intill ett annat hus. På bron! Jag tycker det är rätt närgånget.
Du känns definitivt som en sådan som avskyr jakt och jägare iöverhuvudtaget, och i sådana fall kommer jag inte att fortsätta diskutera nått med dig.

Tompan14 sa:

-Trafiken
För att denna statistik är gjord över hela landet och inte bara i de områdena det finns vargar. Tänk efter, tycker du det är konstigt? hur många bilar finns det? Många, ojämförbart i förhållande till vargen. Finns bilar i hela landet? Ja. Hur många jägare finns det? Många, ojämförbart i förhållande till vargen. Finns jägare över hela landet? Ja. Hur många vargar finns det? ca 300. Finns vargar i hela landet? Nej.

Jag tycker inte att man ska ignorera problem A bara för att det enligt några anses mindre än problem B. Vargar är ett mycket stort problem för många och jag tycker inte att det ska förbises.

After-Bang

Ny medlem
ElisWaltersson sa:
After-Bang sa:
Linoos sa:
Vi kan skippa den där översta biten för den har jag redan förklarat. Men du snackar gojja i övrigt också, vad spelar det för roll vart problemet kommer ifrån? Problemet kvarstår, och det finns ingen lämpligare åtgärd än att skjuta alla vargar. Det tycker väl även du är en bra åtgärd, då slipper jägarna bara skjuta alphahanen också slipper du ömkas över dom där ensamma ylen. Sen brukar jägare ha mycket bra koll på djur och natur, bra mycket bättre koll än dig, dömt utifrån din lilla text. Jag har fått den bilden av att vargarna har blivit mer närgågna; Förra året tog de min hund ynka 100-300 meter från mitt hus och samma år tog vargen en hund på bron intill ett annat hus. På bron! Jag tycker det är rätt närgånget.
Du känns definitivt som en sådan som avskyr jakt och jägare iöverhuvudtaget, och i sådana fall kommer jag inte att fortsätta diskutera nått med dig.
Jakt är bra! Om vi inte hade jägare hade det blivit kaos, det måste jag säga! Själv tycker jag att det är ganska vackert med ylande under natten. Jägare har bättre koll på natur än mig? Hahaha kanske där du bor men har som jag bor är de inte så smarta, sjunde genration Svensson som bor 200m från sin morsa och farsa där mor och farföräldrarna är kusiner. Jo, jag kan nästan påstå att jägarna är mer inavlade än vargarna. När jag gick i 9:an var det en snubbe som sköt sin kompis i bröstet, i en liten jakt olycka. Senare failade han 5 gånger på jägarexamen, nu är han en "stolt jägare". En av min närmsta kompisar failade examen två gånger, hans farsa och låtsas farsa är "stora jägare". Han är mycket mer kunnig än nästan alla andra av de som tog examen det året, så de andra failade flera gånger, klart inte alla misslyckades. De hade tränat på provet i flera månader och ändå failade när deras största intresse är jakt och natur... Kan inte säga att jag är smartare än alla jägare eller att alla jägare är dumma, men majoriteten här som jag bor är inte intelligenta.

After-Bang sa:
ElisWaltersson sa:
After-Bang sa:
Jakt är bra! Om vi inte hade jägare hade det blivit kaos, det måste jag säga! Själv tycker jag att det är ganska vackert med ylande under natten. Jägare har bättre koll på natur än mig? Hahaha kanske där du bor men har som jag bor är de inte så smarta, sjunde genration Svensson som bor 200m från sin morsa och farsa där mor och farföräldrarna är kusiner. Jo, jag kan nästan påstå att jägarna är mer inavlade än vargarna. När jag gick i 9:an var det en snubbe som sköt sin kompis i bröstet, i en liten jakt olycka. Senare failade han 5 gånger på jägarexamen, nu är han en "stolt jägare". En av min närmsta kompisar failade examen två gånger, hans farsa och låtsas farsa är "stora jägare". Han är mycket mer kunnig än nästan alla andra av de som tog examen det året, så de andra failade flera gånger, klart inte alla misslyckades. De hade tränat på provet i flera månader och ändå failade när deras största intresse är jakt och natur... Kan inte säga att jag är smartare än alla jägare eller att alla jägare är dumma, men majoriteten här som jag bor är inte intelligenta.
Ja, ingen kan tala för alla det har du rätt i.

Tompan14

Ny medlem
ElisWaltersson sa:
Tompan14 sa:

-Trafiken
För att denna statistik är gjord över hela landet och inte bara i de områdena det finns vargar. Tänk efter, tycker du det är konstigt? hur många bilar finns det? Många, ojämförbart i förhållande till vargen. Finns bilar i hela landet? Ja. Hur många jägare finns det? Många, ojämförbart i förhållande till vargen. Finns jägare över hela landet? Ja. Hur många vargar finns det? ca 300. Finns vargar i hela landet? Nej.

Jag tycker inte att man ska ignorera problem A bara för att det enligt några anses mindre än problem B. Vargar är ett mycket stort problem för många och jag tycker inte att det ska förbises.
Nej, även när man tittar enbart på områden med varg i sig så förändrar sig inte listan över de vanligaste dödsorsakerna.

Jägare vill ha bort vargen av den enkla anledningen att mer varg i skogen betyder mindre älg i frysen. Att man försöker använda samma barnsagor för att skrämma upp befolkningen som på 1700-talet är enbart pinsamt!

Vargen utgör inget hot i Sverige, den utgör heller inget hot i andra länder. Hur kan det komma sig att Spanien, som är betydligt mer tätbefolkat och har betydligt fler kreatur än i Sverige klarar av att hantera en vargstam som tio gånger större än den svenska? Varför hör vi inte skräckhistorier på nyheterna varje dag om spanska barn som blivit tagna av vargen?

Väx upp och var åtminstone ärlig mot dig själv och andra om varför du vill utrota vargen!

superkroppen

Ny medlem
Sammmyboy sa:
superkroppen sa:
Hej,

Jag skrev en annons på Blocket som har kommenterats här. Själv hann jag inte kommentera den innan tråden fortsatte vidare lite, men här kommer två länkar och förklaringar:

Denna sida på bloggen, var för att skapa en bild av allt var sant: (Länken som klipptes in tidigare i denna tråd)
http://superkroppen.nu/du-slappar-men-ser-ut-att-trana/

Och här kommer länken till det inlägg som förklarar allt:
http://superkroppen.nu/tranar-at-dig/

Jag ville inte lura någon, men gärna skapa debatt. Jag tror jag lyckades..

Ha det så bra alla och kör på med både foton, inlägg och sporrande historier! (Så länge allt är på en rimlig nivå, vad det nu innebär...)

/Andreas
Här, ta lite av mitt: HAT.
Sammyboy, watzup?
Är du den typ av människa som ofta är arg på kvällarna?

Jibberisch

Ny medlem
Här drar man och kollar "Superventions" och tänkte logga på och gå vidare i en sansad debatt om vargens vara eller inte vara.

Men...hm...

Edit:
Jag tycker att Vargar borde få leva.

Senast ändrad:

Sammmyboy

Ny medlem
superkroppen sa:
Sammmyboy sa:
superkroppen sa:
Hej,

Jag skrev en annons på Blocket som har kommenterats här. Själv hann jag inte kommentera den innan tråden fortsatte vidare lite, men här kommer två länkar och förklaringar:

Denna sida på bloggen, var för att skapa en bild av allt var sant: (Länken som klipptes in tidigare i denna tråd)
http://superkroppen.nu/du-slappar-men-ser-ut-att-trana/

Och här kommer länken till det inlägg som förklarar allt:
http://superkroppen.nu/tranar-at-dig/

Jag ville inte lura någon, men gärna skapa debatt. Jag tror jag lyckades..

Ha det så bra alla och kör på med både foton, inlägg och sporrande historier! (Så länge allt är på en rimlig nivå, vad det nu innebär...)

/Andreas
Här, ta lite av mitt: HAT.
Sammyboy, watzup?
Är du den typ av människa som ofta är arg på kvällarna?
Jag väljer att svara på dig först för det är lättast: Ja OCH nej. Det är kul att hata men jag skrattar lika mycket åt alla fina kommentarer och folk som har åsikter. Det är en sida av Sverige som man inte ser allt för ofta. (tittar mot regeringen som verkar vara totalt blank i sina åsikter och bara diskuterar trams, som hur man ställer, STÄLLER sig till grön energi istället för att säga. Vad kan vi göra för att få ett grönare samhälle. Bara en av alla saker)

Sen till de här med Vargjakt. Jag är inte insatt i Varg ELLER jakt. Jag vet bara hur man gör för att driva fåglar och älgar. Det är mer hundarna jag är intresserad av. Elis=Elias? Vi antar det. Elias. Jag tar för givet att ni har mycket mer varg däruppe i Malung/Sälen än i Avesta men sen måste jag ju bara ta och coola ner dig. Du är säkert uppvuxen eller dit flyttad i tidig ålder. Din bostadsort. Är du uppvuxen där så föds du som ett blank papper som sedan allt som oftast för vidare dina päron eller släkt/vänners seder. I såna här små orter är det allt som oftast svårt att se vad en människa som är uppvuxen i, låt oss säga Stockholm, tänker när denne för ett argument emot något som man själv är för. Detta i sin tur skapar gagn när man samlas på internet forum. Men det är bra för mångfalden och jag respekterar dina åsikter. Men det är dina och alla är fria att skapa sina egna.

Jag är inte emot jakt. Men jag är emot jakt som leder till väldigt lite, det som INTE används som mat, och gynnar en väldigt liten del av världen.

Jag säger INTE att folk ska flytta för att dom är rädd om deras hund eller katt. Eller sin kreatur. Men kolla t ex i Etiopien såg jag nu på TV att det var ett helt folk som flyttat upp på bergen, även om det är svårare att leva där, för att undkomma malaria myggen och predatorer. Survival of the fittest, de bäst anpassades överlevnad. Detta är ett slagord myntat av Herbert Spencer och som Darwin accepterade efter mycket tvekan.(http://sv.wikipedia.org/wiki/Naturligt_urval)

Nu använder jag visserligen igen Wiki för källor. Men vem orkar egentligen leta fram en bok och använda det som källa på ett forum när google är ett ctrl+T iväg och wiki populärast.

Hur som haver. JAG säger inget om att folk ska flytta. Men jag ser inte anledningen till att leva där det finns vargar om man ska ha massa djur som löper omkring fritt och vilt. Finns ju lugnare områden utan varg men ändå med stora ytor. Berg? Höga kusten är att rekommendera. Finns mindre varg ut med havet där.

Trist det som hände med din hund, Elis. Men sånt är livet och det är bara att acceptera och gå vidare. Det ordnar sig och du klarade dig än om ärrad i själen möjligtvis.

Nu orkar jag inte lägga ner mer tid i varken träningsfrågan. Eller Vargfrågan. Vill ni diskutera mer så skapa gärna en egen tråd om vargjakt. Gärna på ett jakt forum. Men där tycker väl de flesta att vargarna ska jagas tills de är utdöda.

Och ja, tråden har spårat FULLSTÄNDIGT.

Ha d!

Sammmyboy

Ny medlem
Sen är det väl att slå lågt när man ska kalla folk saker över internet. (dryga, fula, långa, smala, korta, bullriga) Oavsett. Det är respektlöst.

Flufffy

Medlem
eyyyy brozzzzzz jag tycker inte om varg , träning, människor eller instagram vad ska vi göra med mig? är jag värd att leva? nej tydligen inte eftersom jag inte tycker om något, men jag tycker om skidor vilket den här sidan representerar ps om nån inte tycker om något avfölj/sluta tittat på dom asså vad är det med gamla freeride? jag fattar noll atm #swag

Senast ändrad:

Ellekari

Ny medlem
Grabbar. Seriöst.

Kryp upp ur er lilla håla nu och börja försäsongsträna istället. Inga tjejer vill sympatiligga med tjockisen som alltid är sist ner till liften eller sist upp på toppen. Fråga Jibberisch.

Angående vargdiskussionen skulle jag rekommendera er att googla följande begrepp: "näringskedja", "ekosystem", "nyckelart" och "Yellowstone". Alternativt läsa om högstadiets biologibok.

Lycka till!

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp