Linoos sa:
Jibberisch sa:
Linoos:
Hur skulle du som Varg känna om du inte kan ge dina ungar mat bara för att människan bestämt sig för att bygga en stad?
Skämt å sido, har vi ensamrätt på naturen? Den här planeten?
vi är ändå högst i näringskedjan eller hur? Och med det sagt så ser jag hellre att vi tar bort varg än att vargen tar bort barn, det tycker nog alla klarseende matafakers!
Jag kan bara hålla med Jibberish. Visst varg som tar en bondes kreatur borde ju fällas. Men att ge sig ut och jaga för att dom är "farliga" är ju bara löjligt. Vilka är egentligen farligast? Människan eller de andra djuren? Finns ju inget vi människor inte kan överkomma med vårat intellekt. Ska vi va rädda för att släppa ut barnen i skogen nu också?
Löjligt de här med varg jakt. Det är som att jaga örnar för att dom tar ripor och de skadar jakten. Bisarrt på alla sätt. Och Varg är ett fint djur. För helvete. Har ni sett en varg som lever? Finns fan inget vackrare hund-djur.
Vi har vapen, löjligt mycket skydd-utrustning och en hjärna utan dess like. Men ändå är vi rädd för ett djur som springer på lösa boliner och bara går på instinkt. Jag menar. Hur fjantiga ska vi människor bli? Gillar ni inte vargar så flytta till Stockholm som ni själva säger inte är utsatta för varg problem. Man bor ju på ett ställe för att man gillar naturen eller har verksamhet där. Då får man fan finna sig i att naturen också finns där.
Det är som att åka till Thailand. Gå lös på alla transor för att man är rädd för att bli lurad in på något förbannat taskigt äventyr. Eller åka till Nordpolen och smälta all snö för att man är rädd för att frysa ihjäl... vänta nu, det gör vi redan. Smälter snön alltså.
Men ni fattar vinkeln. Det är löjligt. Skjut vargen om den hotar dig. Hota inte vargen när den inte gjort dig något. Är mitt argument.