Tredelade pjäxor med techinserts

Pillard

Aktiv medlem
Har du provat Dalbello Lupo ax?
Lite bredare & "uttryckta" på kända problemområden. Har en riktigt bredfot & dom sitter magiskt bra??

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Vikten är lättare än mina gamla Salomon Quest. 1520 gram är uppgiven vikt i 26,5 men har de i 25,5 men har inte vägt de. Gångläget har jag faktiskt inte så mycket koll på. Mer än ovannämnda skor men vet inte jämfört några andra.
@glisseur har kanske mer uppgift om det?

Senast ändrad:

Pillard

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Pillard sa:
Hasse_Lindborg sa:
Snygga! Just nu funkar dock mtn lab (tryckta på hallux vallux och ena fotknölen) fantastiskt bra med Intuition pro tour... Enda nackdelen är viss ömhet vid översta kanten på skaftet
Intuition är grymt!
Har funderat på det länge men kunde aldrig tro att det skulle ha sån enorm effekt. Intressant upplevelse när man stoppade ner fötterna i "råa" liners. Trodde de skulle bli mos :)

DrJ

Medlem
Pillard sa:
Hasse_Lindborg sa:
Pillard sa:
Snygga! Just nu funkar dock mtn lab (tryckta på hallux vallux och ena fotknölen) fantastiskt bra med Intuition pro tour... Enda nackdelen är viss ömhet vid översta kanten på skaftet
Intuition är grymt!
Har funderat på det länge men kunde aldrig tro att det skulle ha sån enorm effekt. Intressant upplevelse när man stoppade ner fötterna i "råa" liners. Trodde de skulle bli mos :)
Var har ni köpt era Intuition-liners?

Pillard

Aktiv medlem
Coolt, det ser ju faktiskt väldigt bra ut. Jag kör på Pro Tour. Riktigt häftigt efter "bakningen" att ta ut och titta på dem. Massa gropar och bulor från fötterna...

kappakomplett

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Vikten är lättare än mina gamla Salomon Quest. 1520 gram är uppgiven vikt i 26,5 men har de i 25,5 men har inte vägt de. Gångläget har jag faktiskt inte så mycket koll på. Mer än ovannämnda skor men vet inte jämfört några andra.
Vilka butiker har dom här? Kollade på Roxas websida men det kom mest upp cykelaffärer och uthyrningsställen.

Glisseur

Aktiv medlem
Hasse_Lindborg sa:
Jag har kört Roxa R3 ett par dagar. Jag skulle placera dom som ganska mycket mer turbetonade än till exempel Lupo Factory/130 C som jag antar att den vill jämföra sig med. Flexet är hyfsat styvt men långt ifrån lika mjukt och fint som på Lupo, det är liksom mer huggigt och kantigt (om någon fattar vad jag menar...). Uppför känns dom bra men har samma nackdel som alla tredelade skal att det är svårt att få ut riktig längd på steget tack vare tungan. Jag testade faktiskt att kasta över hela tungan från mina Lupo på dom, det går fint eftersom dom använder exakt samma infästning för den framtill, men det lirade inte 100 med vajerspännet över tån på R3 så jag hoppade att åka med den lösningen.

Men jo. Det är en bra pjäxa i ungefär samma klass som MTN Lab och liknande skor.

Hasse_Lindborg

Aktiv medlem
Glisseur sa:
Hasse_Lindborg sa:
Jag har kört Roxa R3 ett par dagar. Jag skulle placera dom som ganska mycket mer turbetonade än till exempel Lupo Factory/130 C som jag antar att den vill jämföra sig med. Flexet är hyfsat styvt men långt ifrån lika mjukt och fint som på Lupo, det är liksom mer huggigt och kantigt (om någon fattar vad jag menar...). Uppför känns dom bra men har samma nackdel som alla tredelade skal att det är svårt att få ut riktig längd på steget tack vare tungan. Jag testade faktiskt att kasta över hela tungan från mina Lupo på dom, det går fint eftersom dom använder exakt samma infästning för den framtill, men det lirade inte 100 med vajerspännet över tån på R3 så jag hoppade att åka med den lösningen.

Men jo. Det är en bra pjäxa i ungefär samma klass som MTN Lab och liknande skor.
Du vet ju min turerfarenhet så därför var det bättre du skrev ;)

Pillard

Aktiv medlem
Glisseur sa:
men har samma nackdel som alla tredelade skal att det är svårt att få ut riktig längd på steget tack vare tungan.
Kan man inte ta ur tungan? Det bästa gåläget jag sett är ju fruns Backlands, med just tredelat skal. MTN Lab däremot är ju lite sådär i gåläget framåt. Och lite nyper allt MTN över vristen när man tar ut steget fullt bakåt.

Glisseur

Aktiv medlem
Pillard sa:
Kan man inte ta ur tungan?
Klart du kan. Men det är en ganska pillig historia som gärna kräver en tång för att få av och på, inget jag rekommenderar att göra på en blåsig bergstopp direkt. Dessutom finns det ingen damask över foten som på Lupo, så du kommer garanterat att bli blöt på vägen upp.

Pillard

Aktiv medlem
Glisseur sa:
Pillard sa:
Kan man inte ta ur tungan?
Klart du kan. Men det är en ganska pillig historia som gärna kräver en tång för att få av och på, inget jag rekommenderar att göra på en blåsig bergstopp direkt. Dessutom finns det ingen damask över foten som på Lupo, så du kommer garanterat att bli blöt på vägen upp.
Ah, ja då är det ju en viss skillnad mot Backlands...

jet

Aktiv medlem
Jag har kört med FT Ascendant dom senaste 2 säsongerna. Vad undrar du över?

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp