Trött på alla som är "Stoked"

PeeGee

Ny medlem
eddmaan sa:
The_teo sa:
Att man ens orkar bry sig.

Blir stokad och njut av livet lite..
Va inte spec jobbigt...

Lyssnar hellre på reggae och njuter av livet... stoked har nog inget med å njuta att göra...
Vadå har inte med å njuta att göra? Åker du ens skidor eller? Finns väl ingen bättre känsla än att se en sjuk linje och "bli stokad" sen åka linjen och "känna sig stokad" sen kolla upp på linjen man nyss åkt och känna hur gött livet är och hur trist du är...

PeeGee

Ny medlem
eddmaan sa:
Tjao freeride
Börjar bli sjukt less på alla (småbarn) som säger "fett stokad" eller "sjuuuukt stoked"... Vet de ens vad det betyder mer exakt? :S Jag menar varför inte bara säga "grymt taggad" eller "sjuuuukts taggad!!!" istället för stoked, låter riktigt patetiskt... (i mina öron(jag är ingen praksnubbe eller jibber överhuvudtaget). Kanske lite dumt att ta upp detta på freeride där alla säkert är stokade...

Om man inte är svensk så har jag inget emot att någon säger stoked... (pratar engelska)

Är jag ensam på freeride om detta elller?

mvh Eddmaan (fett taggad (inte stoked) på era replys...)

Haters (p12er) please GTFO
Och va fan är du för hycklare!? Skriv hatare istället för haters, jävla tönt, du är ju svensk, varför använda ett engelskt ord? GTFO, något svenskt det också eller? Du är sämst... Hoppas du ramlar ut för en klippa jävla p16...

Sjukt stokad blev jag av det inlägget!! STOKE!!!!

eenetjarn

Ny medlem
PeeGee sa:
eddmaan sa:
The_teo sa:
Att man ens orkar bry sig.

Blir stokad och njut av livet lite..
Va inte spec jobbigt...

Lyssnar hellre på reggae och njuter av livet... stoked har nog inget med å njuta att göra...
Vadå har inte med å njuta att göra? Åker du ens skidor eller? Finns väl ingen bättre känsla än att se en sjuk linje och "bli stokad" sen åka linjen och "känna sig stokad" sen kolla upp på linjen man nyss åkt och känna hur gött livet är och hur trist du är...
Jag syftade på att när du nu är "stokad" så känner man ju sig typ exalterad, jag tror säkert att man njuter av det efteråt men när du nu ser den här sjuka linjen så känner du mer spänning eller kanske en spännande rush.

Ang. "Haters (p12er) please GTFO" så syftar jag på barn som inte alls tolkar stoked rätt och kommer in och klagar.

Åker jag skidor?? mm det gör jag men inte park eller så mycke offpist för den delen utan jag kör alpint man blir inte så mycke stoked där, mest att man är fokuserad. Men när man kör 100km/h i störtlopp och ska dämpa hoppet så känner man en viss spänning.
Sedan att du klagar på min svenska bryr jag mig inte om, jag har växt upp med engelskan.

Jag är glad att du tänker på mig när du känner dig stokad, mindre trevligt att du hoppas att jag faller ner för en klippa.

Mog1 p20, stoked kan ju inte betyda så mycket för dig om du blir det av en sådan här vardaglig tråd???

:)
Edit: Ta det lugnt med rageandet, Heart Attack Warning!

Senast ändrad:

eenetjarn

Ny medlem
Kaskar sa:
Men är det OK att säga "Yeah!" när nån hoppar snyggt då?
Har inget emot engelskan, det enda jag ville med tråden va att jag undra om bara jag tyckte alla som säger "McDonalds snart! Fett stokad!" Hurfan kan man vara stoked inför att gå på McDonalds eller ngn annan småsak? Att man säger det bland sina homies i backen är väll naturligt till en viss nivå!

U

user93315

Guest
eddmaan sa:
Kaskar sa:
Men är det OK att säga "Yeah!" när nån hoppar snyggt då?
Har inget emot engelskan, det enda jag ville med tråden va att jag undra om bara jag tyckte alla som säger "McDonalds snart! Fett stokad!" Hurfan kan man vara stoked inför att gå på McDonalds eller ngn annan småsak? Att man säger det bland sina homies i backen är väll naturligt till en viss nivå!
Vem bestämmer egentligen vilka ord som är mer rätt än andra att använda?

Eddmaan om du undrar såna saker så är det väl bara att fråga personen om hur den upplever just den situationen, e väl bara att beskriva lite tydligare så att du förstår. Bra att du frågade oss på Freeride först. :)

Senast ändrad:

JakobJ

Medlem
Ja skulle bli fett stokad om folk slutade störa sig på alla småsaker. Skaffa ett liv förfan. Låt folk göra som dom vill å sköt ditt eget. Fett jobbig kille

T

Thomsson

Guest
Jag blir alltid sjukt "stoked" när jag ska skita eller sova.

EnterMan

Ny medlem
Bara less på dom som ska blanda in Engelska meningar och ord när man sitter ett gäng och pratar (alla förstår svenska till 100%) Bara jobbigt och tycker tyvärr att det ibland visar på det motsatta som ni pratar om. Helt enkelt att dom inte kan de svenska orden meningarna för att förklara och då är frågan är det häftigt att inte ens svenskarna kan svenska nuförtiden? För det blir jag då inte STOKAD av

eenetjarn

Ny medlem
JakobJ sa:
Ja skulle bli fett stokad om folk slutade störa sig på alla småsaker. Skaffa ett liv förfan. Låt folk göra som dom vill å sköt ditt eget. Fett jobbig kille
Du störde dig just på en småsak... Inte hela världen det här, läs hela mitt inlägg eller läs igen. Har inte sagt att du ska sluta säga stokad, inte forcerat någon till att göra som jag vill.

Fett jobbig kille? Visst... ;)

eenetjarn

Ny medlem
EnterMan sa:
Bara less på dom som ska blanda in Engelska meningar och ord när man sitter ett gäng och pratar (alla förstår svenska till 100%) Bara jobbigt och tycker tyvärr att det ibland visar på det motsatta som ni pratar om. Helt enkelt att dom inte kan de svenska orden meningarna för att förklara och då är frågan är det häftigt att inte ens svenskarna kan svenska nuförtiden? För det blir jag då inte STOKAD av
Jag är 1 av dem... Iaf när jag pratar med vänner, annars så blir det svenska.

vougga

Ny medlem
såhär kan det låta i en intervju med en vinnaren efter en tävlig:

intervjuaren: congratz man u just finished first place.

åkaren: yeah u know im so stoked, omg i woke up i was stoked, im stoked , so stoked , now after ze competion im stoked. im so happy.

intervjuarn: can u take us through ur run?

åkarn: i did ze couple of double corks im so stoked, best feeling ever to be stoked, omg im so stoked..

Håller med det är fan tragiskt, dom kan inte säga någe annat än stoked i brist på ordförråd.

delta

Aktiv medlem
jag tycker det börjar bli lite langtrakigt med "sending it" ...

har nagon gjort statistik, vem slänger sig mest med dessa inneord, snowboardakare eller freeskiers?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp