MnO
Aktiv medlem
Tunna gjutsulor?
Jag har under all överskådlig tid kört med Conformable/Sidas röda formgjutna sulor med värmeelement monterat i pjucken. Jag har också i alla år kört med en passform för framfoten som är riktigt på gränsen till för tight, men ändå hanterbar. Nu har jag på grund av en segdragen inflammation i stortåns grundled på något sätt lyckas få en lite tjockare högerfot. Det har gjort att pjäxan har blivit riktigt trång, även efter att jag har slipat ner fotbädden så mycket det går (begränsat mycket pga två förstärkningsklackar fram i Tecnica Cochise). Nu är passformen så tight att jag får "somningsproblem" och därmed också köldproblem även utan att spänna mer än typ så att spännet fram inte skramlar. Jag gissar att det även beror på att foten har ändrat form efter problemperioden och inte bara blivit tjockare.
Planen är därför att göra nya gjutsulor utan värmelement och istället gå över till värmestrumpor (även om kombon värmesulor OCH värmestrumpor är förjävla go riktigt kalla dagar). Är det någon som har koll på om det finns någon gjutsula som är tunnare än en standard Sidas? Jag skulle behöva någon millimeter till med framfotsvolym för att lätta upp stämningen en aning.
Planen är därför att göra nya gjutsulor utan värmelement och istället gå över till värmestrumpor (även om kombon värmesulor OCH värmestrumpor är förjävla go riktigt kalla dagar). Är det någon som har koll på om det finns någon gjutsula som är tunnare än en standard Sidas? Jag skulle behöva någon millimeter till med framfotsvolym för att lätta upp stämningen en aning.