Twintip?

S

Slopestar

Guest
Twintip?
Det bror ju helt på var man åker?
Vissa parkskidor är ju inte det roligaste att åka med i pisten...

Svanlindh

Ny medlem
Twintip?
jag köpte ett par twins nyss och jag måste säga att jag blev förvånad över hur dåliga de var i pisten jämfört med mina billiga carvelagg jag hade innan. Man halkar liksom omkring och när man trycker det minsta så sladdar man direkt.

Det är möjligt att jag upplevde det värre än det var men i en isig brant backe hade jag föredragigt mina gamla, så mycket kan jag säga iaf.

Skidorna jag köpte var ett par sprayer fs. Det är möjligt att andra hårdare funkar bättre, ska försöka prova lite andra själv också för att se om det är någon skillnad.

MartinT

Medlem
Twintip?
Hehe jo halt på is är det :P
Men en nackdel är att dom bakom i liftkön gärna mosar på lite extra bak på tippen haha! Det är iofs en bra anledning om man vill göra nått dumt tillbaka.

Twintip?
Är det inte så att dom flesta twintips har en ganska centrerad midja vilket gör att bindningen hamnar lite längre fram på twintips gentemot vanliga skidor, även om dom är bakmonterade. Då får man mindra skida framför bindningen som borde göra att dom får sämre bärighet i lössnö och lättare dyker.

Bara mina egna funderingar, säg till om jag har alldeles fel...

Sweet

Ny medlem
Twintip?
Har ett par Dynastar Trubblemaker Pro... En riktigt bra allround skida enligt min åsikt. Funkar bra i pisten också, men där är ju inget lika bra som en ordentligt carving skida... Åker visserligen inte så mkt park så där kan jag inte riktigt lämna en åsikt..

jesss

Ny medlem
Twintip?
Ok, så skidan förlorar på twintipen? I pisten och off-pist? Det var ju inte bra... För om man vill ha en allroundskida vill man ju kunna åka överallt..

S

Slopestar

Guest
Twintip?
Det är ju vissa skidor som gör det, jag upprepar, de utpräglade parkskidorna är förvävligt dåliga i pisten, men mer allroundskidor som t.ex. ros. scratch fs är helt perfekta att använda överallt på berget...

PNyberg

Aktiv medlem
Twintip?
Jag är inte den lättaste av åkare (85kg). Men jag förvånades av hur bra mina PE05´ fungerar i pisten. Hur livliga som helst. Mkt roligare än dom värsting fischer (ej TT) jag lånade av en kompis förra året.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp