typiska skid/snowboard ord?

solfiluren

Ny medlem
precis som rubriken lyder så vill jag både veta och förbättra mitt ordförråd kring skid och snowboard ord, vilka är typiska inom detta område???

osst

Ny medlem
Gangstaa yeah mac10 osv! nerrå! typ skidor stavar pjäxor, typiska ord som har med skidor att göra!

porky

Ny medlem
"stenhård" = bra förklaring till allt, tex, han landade steezigt stenhårt eller, kolla hur stenhård han är med pistol under sin 4xl gangsta suit jacka. funkar alltså till allt.

porky

Ny medlem
martindahmartin sa:
v-larsson sa:
martindahmartin sa:
en sak undrar jag med över (förlåt, lånar tråden lite här), det är vad är egentligen rideaway?=)
När du lutar dig bakåt när du landta på ett specielt sätt. Vrider kroppen lit emed.
jaha, då fattar jag, har sett det i videos då tror jag, tackar:D
haha dude, got to learn your thiiings, rideaway är att du åker ut på ett speciellt sätt, kan vara exakt hur som helst förutom att det är helt vanligt, du kan alltså TEX lute dig bakåt vrida kroppen o så eller typ stå sträckt med händerna på magen o glida runt, alltså rideaway = åka iväg från hoppet på ett coolt sätt. (ibland fult)

martindahmartin

Ny medlem
porky sa:
martindahmartin sa:
v-larsson sa:
När du lutar dig bakåt när du landta på ett specielt sätt. Vrider kroppen lit emed.
jaha, då fattar jag, har sett det i videos då tror jag, tackar:D
haha dude, got to learn your thiiings, rideaway är att du åker ut på ett speciellt sätt, kan vara exakt hur som helst förutom att det är helt vanligt, du kan alltså TEX lute dig bakåt vrida kroppen o så eller typ stå sträckt med händerna på magen o glida runt, alltså rideaway = åka iväg från hoppet på ett coolt sätt. (ibland fult)
haha okej, men då han beskrev lät det precis som i en video med tom wallisch där han gjorde så efter en rail, så trodde det var bara så:D

433

Ny medlem
Att nått är riktigt "smoof"..

ordet smoof härstammar från ordet "smooth"* men ska absolut inte ses som något stavfel:), utan nu snarare som en förbättring och förenkling av detta fina ord. Ordet smooth slutar ju som man kan se på stavelsen "th", vilket ska uttalas med ett speciellt ljud som vissa av oss svenskar ibland kan ha lite problem med att uttala. Och för att då minska risken för pinsamma språkliga situationer så kan man helt enkelt nu byta ut "th" stavelsen i ordet "smooth" mot ett väl uttryckt "F" ljud.

Ordet "smoof" går att använda i en rad olika situationer både i parken/skidbacken och i vanliga livet..., uttryck i skidbacken kan t ex vara:
"Jääävlar vilken smoof landning det va!!"
"Boxarna ser ändå sjukt smoofa ut ida asså"
eller bara "Riktigt smoof dag vi har fått ida ändå"

*("Smooth" är från början ett engelskt ord som på svenska har betydelserna:
friktionsfri, lugn, utan problem, insmickrande, inställsam, jämn, slät, blanksliten eller glatt.
Ordet kan ibland också ses som en synonym till det engelska ordet "nice")

Railson

Ny medlem
heavy head, after bang rideaway cleant fett siickk shedda killin it wutang clean ain't nuthin 2 fuck with osv

Rullator

Ny medlem
shit´s hyphy you know, non of that yip yaping bitches just poppin them thangs with that 9mm.

Dalskidan älskling, åk på dalskidan.

double-G

Ny medlem
cEkholm sa:
vad fan är afterbang? ;P och promo?
afterbang är när du typ trycker ifrån och sträcker på dig när du landar, kolla på någon film med tom wallisch så förstår du :p fast det är bäst om man överdriver och trycker ifrån på ett stelt sätt så du lyfter från marken :p hehe

cEkholm sa:
Promo är en förkortning av ordet promotion som i sin tur betyder befodran/avancemang . du har säkert sätt det på filmer där det står till exempel "KalleSwamp promo 09/08" ?
Det är en sponsor video, alltså att man gör en film som man sen kommer använda för att försöka få spons, alltså bli befodrad. tyyyyyp :p

R

R-R

Guest
1-Zeus sa:
cEkholm sa:
Promo är en förkortning av ordet promotion som i sin tur betyder befodran/avancemang . du har säkert sätt det på filmer där det står till exempel "KalleSwamp promo 09/08" ?
Det är en sponsor video, alltså att man gör en film som man sen kommer använda för att försöka få spons, alltså bli befodrad. tyyyyyp :p
öhhh nej, som jag förstått det så vill man "promota" sig själv med en promo... alltså göra reklam för sig själv så man kan bli sponsrad....eller?

jeppenator

Aktiv medlem
kolla sverigetomtens "Snowlingo" här i forumet.. där står allt ni behöver veta och lite till.. alltså besvarar den alla frågor som denna tråd möjligtvis kan ställa!

over and out

R-R sa:
1-Zeus sa:
cEkholm sa:
öhhh nej, som jag förstått det så vill man "promota" sig själv med en promo... alltså göra reklam för sig själv så man kan bli sponsrad....eller?
ää skit också ... :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp