Tyrolia Adrenalin (vs Salomon Guardian/Atomic Tracker)

LuddeWingren

Ny medlem
Guardian/Tracker-bindningen(och Duke) finns mycket att läsa om på många ställen så han sätter jag lite inom parentes och jag vill helst att folket fokuserar på Tyrolia Adrenalin-bindningen. Jag har haft svårt att hitta information från folk som faktiskt åkt på den. Det mesta jag hittar är filmer och presentationer från Tyrolia själva

Jag är i behov av en bra stabil bindning med lite gåfunktion och tänkte iaf köpa en Adrenalin eller en Guardian. För mig är det endast utförsegenskaper som är viktiga. Vikt och gålägesfunktioner spelar i princip ingen roll då det extremt sällan kommer att knatas för min del och om det blir av blir det inget längre än någon halvtimme-timme
Det kommer även att åkas en hel del pist med bindningen också

Det jag ser som fördelar hos Guardian-bindningen är att man står lägre på den 25mm vs 36mm på Tyrolian eller vad det nu är
I övrigt tycker jag Tyrolian verkar lika bra eller bättre i alla avseenden(iaf på papper)
Tycker Tyrolian framförallt verkar ha ett riktigt smart utlösningssystem jämfört med Guardian. Jag har dragit av korsbandet i högra knät tre ggr och detta är något jag gärna undviker i fortsättningen
Skidan ska tydligen också kunna flexa fritt under foten med Tyrolian. Gör den det med Guardian också?

Skulle uppskatta all information någon har om Tyrolia Adrenalin och lite jämförelse med Guardian/Tracker
Tänkte köpa någon av de inom två veckor och det blir troligtvis Guardian då den är lättare att få tag på men vore kul att höra lite om Tyrolian iaf

Tackar

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp