UCPA Chamonix, gripwalk m.m.

Klaluma

Ny medlem
Hej!

Jag ska till Chamonix med UCPA vecka 4, toute neige grupp. Är första gången med UCPA.
Tänkte bara ta med mig pjäxor och låna deras skidor, men slog mig att i denna djungel av bindningar och grejor kanske det inte går. Jag har gripwalk-sulor på pjäxorna, någon som vet om det kommer fungera med deras skidor?
Vore ju sjukt drygt att komma dit och bli tvungen att låna pjäxor också...

Och hur är det med ryggsäck? Får lite dubbla signaler om man behöver fixa en egen eller om det ingår en som man kan fästa skidor och ha lavinutrustningen i.

Någon annan som ska dit då förresten? :)

Mvh
Klas

Koppelman

Aktiv medlem
I Val Thorens förra året hade de bindningar med justerbar AFD-platta på i alla fall Sky 7 HD- och Soul 7 HD-skidorna. Jag hade mina Salomon QST-pjäxor med grip walk och det gick fint.
Man brukar också få låna ryggsäck, det ingår i "lavinpaketet".

Bizz

Medlem
Jag körde offpist på UCPA Chamonix förra året. Självklart ingår även ryggsäcken om man får lavinutrustning! Den gick också att fästa skidorna på, på två olika sätt vad jag minns. Och jag är ganska säker på att även toute neige hade samma säkerhetsutrustning som vi hade. Annars kan man ju inte åka offpist? Du kan räkna med att UCPA har rätt bra säkerhetstänk om än med en fransk touch.

Topp