Underställ - Aclima WoolNet

DaliWest

Medlem
Hej,

Dags att skaffa nytt underställ och är nyfiken på serien WoolNet från Aclima. Är det någon här som har erfarenheter av detta nätplagg i ull? Värmer det tillräckligt i Alperna under januari månad? I mars och vårsolen bör det funka utmärkt tänker jag, men det vore smidigt om man kan använda samma även i januarikylan. Eventuellt kan man köra med WoolNet på överkroppen (blir lätt varm på ryggen) och HotWool som långkalsonger under skidbyxorna.

Använder sedan tidigare WarmWool Hood Sweater från Aclima över understället som jag är mycket nöjd med.

Mvh
DW

dnleriksson

Medlem
Mina erfarenheter av brynjeunderställ är inte enorma direkt, men utgick ifrån ett HH som jag haft i jobbet och det var väldigt bra så köpte ett Aclima WoolNet för några år sedan och har väl varit måttligt nöjd. Det tappar formen och blir slappt när man svettas i det och tycker det är lätt att frysa i det när det blivit fuktigt. Tycker mitt Icebreaker (inte nät) håller värmen och formen bra mycket bättre trots att det är tunnare.
Så länge det inte handlar om så svettiga aktiviteter är det dock jätteskönt och värmer bra!

Jag är tvärtom väldigt nöjd med mitt ställ, både långkalsonger samt kort- och långärmad överdel. Använder det framförallt vid svettiga aktiviteter alternativt under ett vanligt ullunderställ om det är riktigt kallt.

Nackdelarna är att det, som de flesta ullunderställ, slits snabbare än syntetunderställ och att det är okristligt fult. Jag vill gärna ha något över om jag tar av mig skaljacka.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp