Union atlas / burton cartel

Jakobstenholm

Ny medlem
Tja är i språng att köpa nya bindningar, och det känns som att det står imellan burton cartel re-flex eller union atlas. Saken är den att jag är nästan helt säker på att jag kommer att bli nöjd med burton cartel, men! Är lite sugen på att prova något som det inte står burton på, och atlasen verkar ju va en härlig bindning! Men ge mig all info ni har och gärna jämförelse om det är någon som har erfarenheten av båda. Tackar för alla svar!

Thomsson

Ny medlem
Jag kör atlas 2013. Bästa bindningen jag har haft, hands down! Har kört det mesta, men kan nog inte säga varför just atlas är bäst dock... :)
Det är väldigt god respons i bindningarna kan jag säga, mer än vad jag fick ut av cartel(2015) som kändes livlösa i jämförelse.

Har kört. Cartel, cobrashark, mission, flux RK, TT, DS30, K2 Formula(?), technine magoons,union contact, switchback(vanliga och halldor) + några till ride och drake som jag inte kommer på modellnamn.

Värt att pröva atlas iaf, jag är jävligt nöjd! Kör även ett par union ltd capita stay bad ass som jag är väldigt nöjd med!

hoppas det hjälper någolunda :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp