Union Bidningar

Sokie

Ny medlem
Tja!

Tänkte kolla vad som är mest värt för mig att införskaffa mig. Jag har kollat en hel del på union bindingarna, force, ST och contact. Men vet inte riktigt vad som passar mig, brukar för de mesta köra park eller leka runt i backarna. Men det händer att man åker ut i pisten osv.

Jag tycker Superforce Custom House 2016 är riktigt feta men vet inte om dom skulle passa :lol:

Tacksam för svar :)

Bertan

Medlem
Jag har både kört med union och switchback bindningar. Jag körde med union i 3 år och är nu inne på mitt andra år med switchback. Jag hade ett par union force och utgår helt ifrån dom. Toestrapen på union force var fruktansvärda och det var riktigt svårt att spänna och knäppa loss bindningarna.
Switchback fungerar just nu riktigt bra till min 154cm långa park/jibb bräda. Switchback är mycket enklare att justera då det har tool-les adjustment så man behöver inte en skruvmejsel till allt som man behöver till union. Det var någon som en gång sa att switchback redan är utslitna till utseendet efter en vecka i backen och det stämmer till 100%. Även fast de ser utslitna ut så är de inte det.

Powntus

Ny medlem
Hade ett par force i fyra år som fungerade helt felfritt & satt kanon över tårna.
Inga problem med slitage & dem har måååånga åkdagar på sig.
Union Force är styvare bindning & jag gillar det till mjukare brädor då min balans inte är 110%.
Med mjuka bindingar böjer såg både bräde & bindningar lätt = mer fall för min del iaf.

Kan ju tipsa om att Union numera är verktygsfritt!

Bertan

Medlem
Jag har nu uppdaterat mig och läst lite om unions nya bindningar. Då union nu är tool-les och toestrapet har uppdaterats till något de själva kallar super grip eller något liknande. Det som har uppdaterats är de som jag ogillade med union men hur svåra de är att knäppa nu kan jag inte säga. Själv blir jag taggad på att testa deras nya union contact. Jag har tidigare rekommenderat switchback men nu efter några få åkdagar sedan jag senast skrev så håller de bokstavligen på att falla ihop.

Men i det här lagret skulle jag inte rekommendera switchback men är också osäker på hur union presterar i backen. Något annat märke har jag inte testat men försök att få fler personers åsikter innan du bestämmer dig.

EmilTrulsson

Ny medlem
Har själv ett par Union Force 2016 och upplever inga som helst problem med strapsen, har dock inte testat äldre modeller så kan ju inte jämföra med de förra. Men jag upplever inte alls dessa som svårare än mina förra Cartel.

Bertan

Medlem
Trozzk sa:
Har själv ett par Union Force 2016 och upplever inga som helst problem med strapsen, har dock inte testat äldre modeller så kan ju inte jämföra med de förra. Men jag upplever inte alls dessa som svårare än mina förra Cartel.
Själv hade jag problem med att knäppa strapsen och det krävde mycket kraft för att få strapsen tight med bootsen. Och sedan hade jag problem med att toe-strapet töjdes ut och var effektlösa i slutet. Toestrapet har de ju fixat men är det fortfarande likadant att spänna bindningarna?

Powntus

Ny medlem
Bertan sa:
Jag har nu uppdaterat mig och läst lite om unions nya bindningar. Då union nu är tool-les och toestrapet har uppdaterats till något de själva kallar super grip eller något liknande. Det som har uppdaterats är de som jag ogillade med union men hur svåra de är att knäppa nu kan jag inte säga. Själv blir jag taggad på att testa deras nya union contact. Jag har tidigare rekommenderat switchback men nu efter några få åkdagar sedan jag senast skrev så håller de bokstavligen på att falla ihop.

Men i det här lagret skulle jag inte rekommendera switchback men är också osäker på hur union presterar i backen. Något annat märke har jag inte testat men försök att få fler personers åsikter innan du bestämmer dig.
Vet vad jag pratar om, Union är bra skit. Köpte som sagt nya nyligen men fann ingen anledning att byta märke då dem är så pass slitstarka. Sen är det för min del iaf inte ofta jag behöver ställa in dem, på sin höjd om man fått ett diskotek under foten och behöver dra fast dem i brädan.
Vore kul att veta vilka boots folk har i dem dock, har Nike i dagsläget men behöver nya inför nästa år.

M-Hansson

Ny medlem
Nu har jag bara 10 åkdagar i ett par nya Union contact, men jag är grymt nöjd med dom.
Med tanke på vad dom kostar så tror jag inte man kan hitta något bättre.

ErikDragon

Medlem
Har kört på Union Force nu i två säsonger på min Jones Mountain Twin. Bra kvalle och inga problem att spänna åt eller knäppa loss. De är dock rejält styva och kunde vara skönare.

Nu har jag uppgraderat till ett par Rome 390 Boss, ska invigas i Åre i helgen är det tänkt

Senast ändrad:
Rome 390 är den skönaste bindningen jag någonsin åkt med. Kan varmt rekommendera den. Union tycker jag sitter ganska oskönt, men alla är vi olika :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp